Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Moet je met je tenen, hakken of midden voet fietsen? - Forum Wereldfietser

Moet je met je tenen, hakken of midden voet fietsen?

Hoi,

Wat is eigenlijlk het beste om te fietsen :D , met je tenen op de pendalen, met je hakken of met het middel op de pendalen?

Het gebruik van toe clips suggereren dat je met het midden van je voet moet fietsen?

Groetjes,

Jos
Hoi Josr

Het beste en gemakkelijkste fiets je met je tippen van je voeten. Ik ken de juiste benaming er niet voor, maar met tippen bedoel ik het deel tussen je voetholte en je tenen (als je begrijpt wat ik bedoel :) )
Dit komt doordat als je met je tippen fietst je kuiten veel meer gebruikt (die veel meer belasting aankunnen) dan je andere beenspieren.

Mss nog wat extra's, probeer schoenen te nemen met een stevige zool, een zool die niet buigt is het beste om zo weinig mogelijk krachtverlies te hebben.

Grtz

Nick

wij noemen dat de 'bal van de voet', als ik mij niet vergis. Je kunt het feit dat dit de ideale plaats is ook afleiden uit het feit dat er geen fietsschoenen schijnen te zijn met de clips op de hak of de boog van de voet. Afijn...

Je zal waarschijnlijk ook merken dat je sneller last van je knie?n krijgt naarmate je meer en meer met het achterste gedeelte van je voet op de trappers staat. Je been maakt dan vaak een rare hoek!

Gudrun