Additionally, paste this code immediately after the opening tag: To whom it may concern - Forum Wereldfietser

To whom it may concern

Het is misschien wat wereldvreemd dat elektrische fietsen, of beter gezegd, ondersteunende fietsen thuishoren op een forum van wereldfietsers, maar het moet gezegd, het potentieel dat met de komst van het nieuwe vehikel er voor langere tijd op uit kan trekken is enorm en daar gaat het toch om, niet?
'Die-hards' vinden het misschien wat kort door de bocht maar dat dachten professionele fotografen ook met de komst van het kleine digitale fototoestel en kijk nu eens, 15j later???
Het gaat ten slotte om de beleving.
Hopelijk vinden en houden jullie dit subforum levendig, ik ben alvast vragende partij
Het is: "To whom it may concern."
Sjefke - je bent me net voor - wilde hetzelfde typen :)
Oeps, wakkere mensen die wereldfietsers hé :oops: :oops: :oops:
sjefke schreef:Het is: "To whom it may concern."
Nee hoor, op een Nederlandstalig forum is het 'Voor wie het aanbelangt'.
Het onnodige gebruik van Engels (en de daaruit sprekende veronderstelling dat iedereen het Engels wel machtig zal zijn) begrijp ik niet. Ik heb absoluut geen probleem met Engels of zelf niet met mensen die hier in het Engels posten als ze het Nederlands te slecht beheersen.

Ook is het handiger als een titel iets zegt over de inhoud, ook dat is spijtig genoeg niet het geval.

Er zal waarschijnlijk ook onder vakantiefietsers meer en meer ondersteund gefietst worden. Al kan het nog wel een hele tijd duren voor ondersteunde fietsen geschikt zijn om op plaatsen te fietsen waar men niet elke avond een stopcontact ter beschikking heeft.

Renaat
Derailleurkabels en Bikepakking klinken ook niet echt Nederlands maar daar blijft alle commentaar verstoken!
Zoals aangegeven, als het je niet aanbelangt....
Rokon schreef:Derailleurkabels en Bikepakking klinken ook niet echt Nederlands maar daar blijft alle commentaar verstoken!
- Er is wel degelijk eerder commentaar gegeven op het woord bikepacking. Toch gaat de vergelijking niet helemaal op gezien bikepacking (spijtig genog) al en algemeen gebruikt woord is om een bepaalde manier van reizen met de fiets te benoemen.

- Derailleurkabel is ondertussen een algemeen aanvaard Nederlands woord waarvan elke fietser met een minimum aan technische kennis (ook fietsers die het Engels niet beheersen) de betekenis kennen. Maar ik zou het niet erg vinden als het woord versnellingskabel vaker zou gebruikt worden.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, je mag wat ik schreef onzin of gezaag vinden. Maar gebruik a.u.b. geen onzinargumentatie om je keuzes te verdedigen.
Rokon schreef: Zoals aangegeven, als het je niet aanbelangt....
Dat kan men gezien de nietszeggende titel pas weten als men het onderwerp opent. Net door die titelkeuze wordt het moeilijk het onderwerp te negeren.

Renaat
Het zat er natuurlijk aan te komen.
Mensen voelen zich meteen in het kruis gepakt als iemand een nieuw subforum wil starten en stilletjes met wat informatie komt aandraven, over elektrische fietsen dan nog.
Dus waarom starten we niet meteen met wat te kommaneuken of de technologie in vraag te stellen...
Ik ben niet zinnens om alleen een kruistocht te starten en elke letter en elk leesteken drie keer om te draaien. Het was louter informatief bedoeld.
Over banden, wielen en remmen zijn al fora volgeschreven... onder welke fiets ze ook bevestigd zijn. En neen, je zal nog geen wereldfietsers vinden die maanden onderweg zijn geweest met een e-bike, maar wat niet is kan nog komen, en wel sneller dan je denkt!
Maar als het niet nodig is dan is het ook niet nodig en trekken we'r meteen de stekker uit, letterlijk en aan al diegenen die liever op een houten fiets met stenen wielen rijden?
Het ga je goed...
Rokon schreef: Mensen voelen zich meteen in het kruis gepakt als iemand een nieuw subforum wil starten en stilletjes met wat informatie komt aandraven, over elektrische fietsen dan nog.
Ik voel me helemaal niet in mijn kruis gepakt. Ik vind zo'n subforum zelf helemaal geen slecht idee. Mijn kritiek ging over de titel, niet minder maar ook niet meer dan over de titel. Dat jij er iets anders van maakt zegt misschien iets over je gevoeligheid voor kritiek maar bespaar me het onterecht en foutief invullen van mijn handelen met door jou verzonnen achterliggende gevoelens.
Het zijn jouw lange tenen die van mijn kritische uiting ook een halszaak lijken te maken, maar dat moet je mij niet verwijten.

Renaat
@Renaat: konden die twee laatste zinnen niet per PB?
arnob schreef:@Renaat: konden die twee laatste zinnen niet per PB?
+1
De overgang voor mannen ... PB is altijd een goed idee +1
Revanho schreef:Derailleurkabel is ondertussen een algemeen aanvaard Nederlands woord waarvan elke fietser met een minimum aan technische kennis (ook fietsers die het Engels niet beheersen) de betekenis kennen. Maar ik zou het niet erg vinden als het woord versnellingskabel vaker zou gebruikt worden.
Een derailleurkabel is een versnellingskabel, maar niet elke versnellingskabel is een derailleurkabel.
@ Rokon, laat je niet ontmoedigen

http://www.elektrischefietsen.com/2015/ ... ed-e-bike/
@Renaat: konden die twee laatste zinnen niet per PB?
+1

- met de toevoeging dat wat mij betreft ook suggesties om de titel taalkundig te corrigeren beter via een PB gedaan zouden kunnen worden. Mij ontgaat in dit geval de toegevoegde waarde van een openbare reactie t.o.v. een PB. En indien TS halsstarrig zou weigeren (wat me zeer onwaarschijnlijk voor komt), kun je desgewenst altijd nog openbaar reageren.

- er zijn overigens tientallen topics met een 'vage' titel, zo besef ik nu door de m.i. terechte opmerking van Revanho.
"Ook is het handiger als een titel iets zegt over de inhoud, ook dat is spijtig genoeg niet het geval".
Het komt het gehele forum ten goede wanneer dit verbeterd zou worden. Goed punt dus wat mij betreft.
Maar waarom dan deze ene TS hiermee confronteren? Is het niet veel handiger een eigen topic te openen waarin je het belang van een goede titel benadrukt of ter discussie stelt? Zodat het hele forum, incl. toekomstige TS-starters hier iets aan hebben.
Ik zie het al voor me: is er sprake van een vage titel? Hoef je TS alleen maar even een linkje van Revanho's topic "Belang van titel die de lading dekt" te sturen.

- sorry Rokon dat ik je topic (elektrische fietsen) een beetje kaap
Marjan schreef:@ Rokon, laat je niet ontmoedigen
http://www.elektrischefietsen.com/2015/ ... ed-e-bike/
Ik wist dat ervaringsberichten niet lang op zich zouden laten wachten :D
Komop mensen, niet zo flauw.
Geef dit onderwerp de gelegenheid zich te ontwikkelen in plaats van over het gebruik van Engelse woorden te gaan moddergooien. Wil je dat doen, gebruik dan inderdaad een PB.

Overigens hoeft het hier niet alleen over reizen met de elektrische fiets te gaan. De elektrische fiets zelf kan ook het onderwerp zijn.

Ik laat de reactie's nu nog even staan, maar als het verder ontspoort wordt het zonder pardon opgeschoond.
Ach,ik moet voorlopig ook niets weten van Ebikes, maar we worden allemaal ouder.
Ik sluit dus niets uit.
Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd van onze leden /forum bezoekers :wink:
Mijn parter en ik zijn 65 plus en zijn nu nog erg fit, maar als 1 van ons wat krijgt en je wilt toch nog samen er op uit,is een ebike mogelijk een oplossing
We moeten dit topic echt een kans geven
Dirk
Zo is het Dirk, voor vele stellen is de e-bike de mogelijkheid om samen te fietsen. Het valt me op dat ik steeds meer sportieve e-bikes met bepakking tegen kom. Grijze haren wapperen in de rijwind en de lach gaat van oor tot oor. Het is een nieuwe markt en door de e-bikes hebben veel rijwielbedrijven een boterham kunnen verdienen.
Bij leven en welzijn plan ik in 2018 een tocht van 4.750Km! Nog een tijd te gaan maar professioneel gezien kan het niet vroeger :(
Ik hou er van door berg en dal te rijden en op dat moment zal tijd geen probleem meer zijn!
Ik sta dan wel voor een hoop kosten aan mijn fiets, dus met de aanschaf van een nieuwe zal ik rekening moeten houden. Ik heb de keuze om een degelijke traditionele fiets aan te schaffen type Koga, Santos of iets dergelijks, of ineens voor een e-bike te gaan die ongeveer dezelfde eigenschappen heeft, wat de fiets betreft dan toch, maar die me ineens een elektrische ondersteuning biedt. Het prijsverschil? Zo'n 500€...
Rationeel gezien zou de e-bike de juiste keuze zijn, als je aanneemt dat je de investering niet voor één reisje doet! We worden er nu eenmaal niet jonger op.