Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zuidwesten van de USA - Forum Wereldfietser

Zuidwesten van de USA

Hallo,

misschien wordt het in de grote vakantie twee maanden The Great Divide van Jasper tot Denver.
Een andere mogelijkheid is een bezoekje aan de natuurparken in het zuidwesten: Grand Canyon, Monument Valley, ... Ik vermoed echter dat dit in de zomermaanden niet haalbaar is wegens veel te warm en te droog (en misschien te druk). Klopt dit? Heeft iemand hiermee ervaring?

Groetjes, Sabien
Ondertussen al wat info gevonden, door wat andere zoektermen in te geven in wereldfietser.
Conclusie: heeeeel warm in de zomer in het zuidwesten.
Ja heel heel warm.
Ik weet dat het in Augustus in veel van die gebieden altijd voelde alsof iemand met een föhn op je stond te blazen. De droogte leverde mij in elk geval de nodige bloedneuzen op. :lol:
En dat was met de auto.

Het voordeel is wel dat je met voldoende water en beschutting daardoor prima actief kunt zijn, maar je moet wel rekenen op 1 liter water per uur. En dat kan op de fiets wellicht wat lastig.
Het is te doen; maar zoek vooral de noordkant van de Colorado river op.
Enige nadeel is relatief meer klimwerk; maar een lift krijgen van een camper is niet zo moeilijk in dat gebied vanwege het toerisme.

met name in noord-arizona zijn de afstanden groot tussen bebouwing en de temperaturen hoog in de zomer.
dit is te omzeilen door bij zonsopgang te vertrekken.

Water: goed plannen. Dun bevolkt gebied.
aankloppen bij huizen en boerderijen voor water is geen probleem. Op parkeerplaatsen/look outs vragen is ook geen probleem en levert je vaak een leuk gesprek op.

Als je dit obstakel kunt overzien zul je in een gebied fietsen dat groots en indrukwekkend is.

Walter.