Additionally, paste this code immediately after the opening tag: schurende tandriem - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

schurende tandriem

Belangrijk is:

- Uitlijning. Je fietsenmaker heeft er na gekeken dus je zou ervan uit mogen gaan dat dit goed zit.
- Riem is niet al te smerig. De riem kan veel hebben maar als je het te bont maakt dan moet je toch even poetsen.

Bij het ouder worden van de riem gaat bij mij de riem ook piepen. Wat heet, rij je rond op je onderhoudsvriendelijke en stille riem dan hoor je ineens een steeds sterker gesnerp. Hoogst irritant.

Voor mij werkt siliconenspray uitstekend. Zo of en toe de riem met een vaatdoekje schoonmaken en licht inspuiten met de spray.

Ik ben nu aan mijn tweede riem toe en deze presteert beter dan de eerste. De eerste was op een gegeven moment moeilijk stil te krijgen. De nieuwe geeft minder snel herrie en gewoon de tandjes lichtjes inspuiten, niet te veel (want anders ?? geen idee, maar opmerking van FM). Hoe dan ook, na zo'n actie kan ik weer weken fietsen zonder geluidsoverlast.

Martijn
uitlijning is niet goed! Ik had hetzelfde. Bellen met Santos en die hebben die riem wel goed afgesteld, daarna nooit meer last van gehad!
Siliconen spray is nergens voor nodig. Als de riem voldoen vrij loopt op de zijvlakken zal het nooit kraken.
Beste fietsvrienden,

Heel erg bedankt voor al deze info.

Ik ga ermee aan de slag.

Groeten,

Bert K