Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 75 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Deze foto van mijn Van Herwerden Roadmaster 28 dateert alweer van ruim twee jaar geleden, genomen in de vlakte van Montana.
Robert


Afbeelding
tirre schreef:
Robin-Els schreef:Afbeelding

Met heel veel plezier op deze twintraveler naar Barcelona gefietst. Volgend jaar blijft de kar thuis.
Als ik goed gekeken heb kan deze fiets dubbel geplooid worden. Mijn vraag nu, is deze fiets een groot pakket en dit in verband met een eventuele terugreis, vliegtuig, trein of dergelijke.
Groetjes
Deze fiets kan inderdaad dubbelgevouwen worden, ook erg handig om achter op de auto mee te nemen. de fiets is dan 1,25 lang. Wij zijn teruggevlogen met het vliegtuig (transavia). Daar hebben we m niet dubbel gevouwen, hij moest alleen op de speciale bagageband passen, het stuur moet dan lager en het zadel etc. maar dat is de normale procedure. ook de kar hebben wij mee terug genomen in het vliegtuig.
Hoe zet je hem dan achter op de auto? Hoe klem je hem vast. Bij onze drager heb je goten waar je de wielen inzet en een klem voor de trapas.
(oude echte Twinnyload)
Lennart-Tampico schreef:Hoe zet je hem dan achter op de auto? Hoe klem je hem vast. Bij onze drager heb je goten waar je de wielen inzet en een klem voor de trapas.
(oude echte Twinnyload)
De Twin Traveller past heel goed op een (aangepaste) Uebler-drager:

Afbeelding

Afbeelding

Een gevouwen Multicycle staat zo op een Thule-drager, maar een (iets voordeliger) Diamant-drager is hier ook zeer geschikt voor:

Afbeelding

Het vervoeren van een tandem op de auto werkt trouwens ook heel goed. Kijk voor alle mogelijkheden om een tandem te vervoeren eens op DEZE PAGINA.
Ah op die manier! Bedankt!
Lennart-Tampico schreef:Hoe zet je hem dan achter op de auto? Hoe klem je hem vast. Bij onze drager heb je goten waar je de wielen inzet en een klem voor de trapas.
(oude echte Twinnyload)
Mijn vader heeft met wat technische hulp van twee ouden fietsendragers eentje voor de tamdem gemaakt. De dragers zijn ook wel te verkrijgen via kogadealers alleen volgens mij bijna 300 euro ;)
Robin-Els schreef:
Lennart-Tampico schreef:Hoe zet je hem dan achter op de auto? Hoe klem je hem vast. Bij onze drager heb je goten waar je de wielen inzet en een klem voor de trapas.
(oude echte Twinnyload)
Mijn vader heeft met wat technische hulp van twee ouden fietsendragers eentje voor de tamdem gemaakt. De dragers zijn ook wel te verkrijgen via kogadealers alleen volgens mij bijna 300 euro ;)
Zelf doen is natuurlijk ook een optie. Het maakt niet zoveel uit waar de tandem op staat, als-ie maar stevig vast blijft zitten. En maak van die 300 Euro maar (bijna) 500 Euro ........ Kun je toch beter een dakrek kopen, dat zit rond de 350 Euro. Eenmalig een fikse uitgave, daarna heb je er vele jaren plezier van.
Twee mooie fietsen in een mooie fietstunnel in Schoorldam.

De rechter is van mij, een Avaghon 26.0 Series. De linker is van een vriend van mij, een Santos Travelmaster 28.0

Afbeelding
Hoog in de alpen op mijn Koga Miyata Randoneur, via de prachtige Reitsma Route, naar Rome.
Afbeelding
Dit word de fiets van een vriendin van mij.
De fiets is bijna klaar.

Koga fietsjuh gekocht voor 50 euro.

Gestript en met nieuwe onderdelen opgebouwd.
Komt nog wel een andere koplamp op, en een low rider.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Niet mijn vakantiefiets aangezien ik daar maar niks geschikts voor kan vinden nog.
Wel mijn ATB voor in mijn vrijetijd. Heeft al heel wat kilometers door de blubber gereden.
Heb er echter wel altijd erg zuinig op. Nieuw gekocht in begin 2005.

Afbeelding
(Deze foto is gemaakt toen ik mijn pedalen voor de zoveelste keer kapot gereden had en dus tijdelijk deze erop had. Reed steeds de lagers kapot van de goedkopere Shimano's. Tegenwoordig het 1 na zwaarste type erop die wel hun werk blijven doen)
Afbeelding

mijn Vlerick randonneur in Engeland dit jaar, 3 weken en de verschillende ondergronden goed verteerd...
Afbeelding

Mijn 1ste en enige trekkingsfiets, een koga globetraveller uit 2004. Fiets net 1,5 maand in mijn bezit.
Deze fiets is geheel opnieuw opgebouwd met xt/koga onderdelen en heeft ook de Tubus achterdrager+lowrider. Tassen zijn van ortlieb.

things to do:
-magura hs33 remmen
-achter-standaard
-rechtstuur i.p.v. vlinderstuur
cas van oorschot schreef: Deze fiets is geheel opnieuw opgebouwd met xt/koga onderdelen en heeft ook de Tubus achterdrager+lowrider.
Mooie fiets, hier staat er ook zo eentje uit 2004 maar dan wel met recht stuur :wink:
Dit is/was mijn allereerste vakantie-met-bagage-uitprobeer-fiets:
Afbeelding

Ik ben eigenlijk geen wereldfietser; ik ben ook geen fietser. Ik ben een wielrenner fietsvakanties in den vreemde leken met ook heel leuk. En daarom ben ik met deze fiets op vakantie geweest in Thailand. Om uit te proberen of ik wel met bagage wilde fietsen En dat is erg goed bevallen. Ik ben dan daarom ook nu druk bezig om me te orienteren op een vakantiefiets die het meest lijkt op een wielrenfiets. Zoiets als de Santos lite maar dan betaalbaar. Deze fiets is gewoon te zwaar met 17kg. Een fiets van 10 kg en 8 kg bagage vind ik wel genoeg.
10 kg gaat niet lukken, maar een Surly Cross Check is een betaalbare lichte snelle vakantiefiets waar nog redelijk brede banden op passen (iets als de 37 mm Panaracer Pasela). zie ook http://wiki.wereldfietser.nl/images/c/c ... kantie.pdf
Afbeelding

Gilles Berthoud Diagonale 1995

Enkele jaren geleden gekocht in Besançon (F).
Vorig najaar gebruikt voor een eerste fietsreis langs het Canal du Midi.
Mooie reis, vooral het uitje naar de voet van de Pyreneeën waar mijn nonkels als vluchtelingen zijn opgevangen in het begin van de oorlog.
Jeetje wat een waanzinnig mooie fiets.
Wim
Idd, echt super mooie fiets zeg!! Ook die stuurtas van Gilles Berhoud is mooi, wel een beetje zwaar.
Hoe bevalt dat GB zadel?

Henk

kunst en fietswerk
Bedankt voor de positieve reacties.
Het zadel past perfect voor mij, het is hard en zakt niet door.
Daardoor voor mij beter dan de Brooks B17 die er eerder op stond.