Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 79 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
Afbeelding

Sneeuwwitje, m'n driehonderd euro marktplaatsje, vanmorgen onderweg naar de Fiets&Wandelbeurs.
Sneeuwwitje is eigenlijk een MTB (Santos SCC02), heb haar omgebouwd tot vakantiefiets.

Frank
Mooie fietsen, maar ook fraaie foto's trouwens.
Mooi rekje voorop!
Welk merk is dat?
Old man mountain?
Mooie fiets! Kan iemand iets uitleggen over de zadelpen :shock:
robert-hart schreef:Mooie fiets! Kan iemand iets uitleggen over de zadelpen :shock:
Lijkt er wel zo een met een kettingslot erin?!
Volgens mij is het een zadelpen met vering.
Cane Creek Thudbuster
Datbis een Thudbuster, verende zadelpen indedaad. Met elastomeren volgens mij.
Alle dertien goed.
Vóór een OMM drager, achter ook, maar die is nauwelijks zichtbaar. En een Canecreek Thudbuster ST zadelpen.
Door de OMM achterdrager kan de tas iets verder naar achter, dat is nodig omdat een SCC een kortere achtervork heeft dan een Travelmaster. Bovendien zijn OMM dragers van aluminium, vind ik een voordeel.
Een verende zadelpen is voor watjes, een Thudbuster voor luxe watjes, heerlijk :)

Frank
frank bueters schreef: Door de OMM achterdrager kan de tas iets verder naar achter, dat is nodig omdat een SCC een kortere achtervork heeft dan een Travelmaster. Bovendien zijn OMM dragers van aluminium, vind ik een voordeel.
Een verende zadelpen is voor watjes, een Thudbuster voor luxe watjes, heerlijk :)
Voordat iedereen enthousiast wordt, de achterdrager is een Old Man Mountain Redrock, en dit model heeft OMM in al haar wijsheid uit productie genomen en is dus niet meer leverbaar
m-gineering schreef:
frank bueters schreef: Door de OMM achterdrager kan de tas iets verder naar achter, dat is nodig omdat een SCC een kortere achtervork heeft dan een Travelmaster. Bovendien zijn OMM dragers van aluminium, vind ik een voordeel.
Een verende zadelpen is voor watjes, een Thudbuster voor luxe watjes, heerlijk :)
Voordat iedereen enthousiast wordt, de achterdrager is een Old Man Mountain Redrock, en dit model heeft OMM in al haar wijsheid uit productie genomen en is dus niet meer leverbaar
Maak je eens reklame voor een goeie zaak...
Na lange tijd op het frame te hebben gewacht is de fiets zo goed als klaar.
De verlichting mist nog. Wacht nog op een RVS beugel om de Cateye lamp te bevestigen. En de bidon houders moeten er nog op. Incl een rode pomp.

Frame: VSF TX-800
Alle lager dingetjes: HOPE
Versn. kabels: NOKON.
DB spaken.
enzovoort..................
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder zit ik nog te denken om de versnelling kabels cross links te laten lopen onder het frame. Dat komt de kabel iets beter uit bij de kabel stopper.

Nu alleen nog wachten tot de pekel van de weg is!!!
ga je nog iets aan die spacertoren doen? :oops:
Best netjes, degelijk, klaar voor expedities! Voor in de stad is het jammer van de schreeuwerige tekst aan de voorkant van het stuur. XT-derailleurtje?
Heel erg mooie fiets. Alleen, die spacertoren vind ik er niet uitzien (kan daar echt de helft niet van verdwijnen?). Spatbord vooraan is wel heel erg aan de korte kant, en niet zo erg nuttig in dat opzicht.
Mooi afgewerkt :D
De spacetoren hou ik even zo.
Ik weet namelijk nog niet wat ik fijn vind op de lange afstand.
Vind het ook niet zo mooi, maar heb wat problemen met me schouders en polsen.
Wil daarom niet direct de pen afzagen.
Verder zal ik nog de remkabel verder inkorten.

De fiets heeft een volledige XT schakelgroep. Behalve de naven, trapas en ketting.
Heb namelijk voor de KMC X10 light gekozen.
bergbeklimmer schreef:ga je nog iets aan die spacertoren doen? :oops:
De spacetoren hou ik even zo.
Ik weet namelijk nog niet wat ik fijn vind op de lange afstand.
Vind het ook niet zo mooi, maar heb wat problemen met me schouders en polsen.
Wil daarom niet direct de pen afzagen.
Je zou een stuur met een 35 mm rise kunnen nemen. Dat spaart je al heel wat spacers uit voor dezelfde stuurhoogte.