Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 56 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3705 berichten
ja, na 20 jaar heb ik het zadel wel optimaal staan :wink: ....
Dat geloof ik graag, alleen had ik nooit verwacht dat iemand deze 'lazervoorovervanjefietsstand' optimaal zou vinden. :wink:
Hier mijn surley - met een weer anders afgesteld zadel :)

Afbeelding
En een week later met bepakking in Griekenland (Kefalonia)

Afbeelding
Mooie fiets! 26" en racebocht altijd +1.
:| [zeurpiet modus aan]Maatvoering frame zou iets groter mogen IMO, dan is zo'n batterij spacers ook niet noodzakelijk (komt stuurstabiliteit niet ten goede).[zeurpiet modus uit]
@pedalman:
Dank je! En tsja de maatvoering - dat is een lange discussie met mijn aardige fietsenmaker/bouwer geweest. Hij heeft gewonnen. Maar ooit wordt het toch een 50cm frame.
Overigens met de vele spacers en alles past ie wel perfect en fietst heerlijk :-)
Afbeelding

Net 3 daagjes oud. 55 km mee gereden.
Stuur moet nog iets lager, handvaten wat horizontaler, dat zit het helemaal goed.
Afbeelding
keesm54 schreef:Vandaag aan het poetsen geweest (gebruik nog steeds Kroon Olie), vuil van laatste fietsvakantie 2010 eraf en van de laatste maanden.
De kenner ziet gelijk een Avaghon 28-serie, over een paar weken 3 jaar oud.
64 cm frame (ik ben 1,92m) Verder Rohloff en Magura.
Is inderdaad een mooie fiets. Ik heb dezelfde met een Rohloff. Op deze heb ik geen Magura. Dit hebben we wel op onze Avaghon tandem. Wel een kleiner framemaat want maar 1,69m. ;-). De fiets is nu bijna een jaar oud.

Heb ook die 1-zijdige SPD pedalen en dezelfde ervaring met niet snel genoeg kunnen uitklikken. Ben nog steeds bezig de goede afstelling te vinden. Dus gebruik ze ook niet echt.

Nico
nicolasfirst schreef:
Heb ook die 1-zijdige SPD pedalen en dezelfde ervaring met niet snel genoeg kunnen uitklikken. Ben nog steeds bezig de goede afstelling te vinden. Dus gebruik ze ook niet echt.
Nico
Tip: begin met de klikkant heel licht te zetten zodat je er altijd uit kunt (en soms onbedoeld uit schiet ..... ). Als je bent gewend kun je de klikkracht hoger stellen zodat je wat beter vast zit, maar muurvast hoeft beslist niet. Het moet m.i. zo zijn dat wanneer je een keer per ongeluk omvalt - bijvoorbeeld als je vastloopt in een zandpad - je voet vanzelf uit het pedaal schiet door de zijdelingse beweging.
Vorige week voor de eerste maal met de fiets op reis. Hier is ie beladen in de Eifel:

Afbeelding


Het smaakt naar meer.... :D
Mijn fiets met uitrusting afgelopen vakantie:
Shit. Het lijkt een trend te worden.
Wim
Wim schreef:Shit. Het lijkt een trend te worden.
Wim
Ja het wordt heel serieus nu. Vorige week is van een andere Wereldfietser een fiets gestolen in Barcelona.
Dreejt schreef: En helaas gisteren gestolen in Parijs..
:( ... Zie ik nou goed dat je er ook een alarm op had, aan de zadelpen?
cyclingrecycled schreef:
Dreejt schreef: En helaas gisteren gestolen in Parijs..
:( ... Zie ik nou goed dat je er ook een alarm op had, aan de zadelpen?
Dat klopt inderdaad, en 2 sloten.. Als ze echt willen stelen, houd niks ze tegen blijkt maar weer..
Dreejt schreef:
cyclingrecycled schreef:
Dreejt schreef: En helaas gisteren gestolen in Parijs..
:( ... Zie ik nou goed dat je er ook een alarm op had, aan de zadelpen?
Dat klopt inderdaad, en 2 sloten.. Als ze echt willen stelen, houd niks ze tegen blijkt maar weer..
Wat een klotezooi... Wat voor sloten zaten er op?

Grtjs, Walter - fietst voorlopig even om grote steden heen
Voor het eerst echt goed op de kleintjes gelet en thuisgelaten wat niet echt noodzakelijk is.

De fiets: Challenge hurricane SL met als extra's een bagagedrager, spatborden, schijfremmen en dikke banden (50mm voor en 40m achter), Shimano 105 39-60 cranckstel en deore achterderaileur met 11-27 cassette. Gewicht ca 14kg.

De bagage: zit in radical banaantassen maatje L (omdat ik die al had, maatje M zal zeker ook voldoen) en een toptas M. totaal ca 15kg incl wat eten.

De bestemming: IJsland, niet alleen het rondje over de ringweg maar ook de nodige onverharde binnendoorwegen (voor de kenners: oa F208 van Landmannalaugar naar Kirkjuberjarklauster)
Afbeelding

En de fiets van mijn vriendin. Op haar eerste fietsvakantie slechts twee tassen en een tentzakje, geen stuur-, frame- of zadeltas:
Afbeelding

Als we samen waren gestart hadden we nog een tent en een kooktoestel kunnen thuislaten, die hadden we nu dubbel. Wat bij het koken dan wel weer handig is, twee pannen tegelijk op het vuur.
Afbeelding

Hier mijn fietsje met volledige bepakking tijdens mijn solo tocht van deze zomer. Bandjes zijn onderweg (pitstop bij ouders op camping) vervangen voor Geax street runners wegens vervorming.
Mijn "tank":
Afbeelding
Dat kettingkastje was een aanfluiting! Bij het spannen van de ketting draaide het ding met de excenter mee. Hoe verzinnen ze het bij Santos?

Mijn favoriet:
Afbeelding
De Müsing rijdt veel lichter dan de Santos en is 600€ goedkoper. Moest er wel tubusdragers en bredere spatborden opzetten. Lampje wordt ook nog wel een keer vervangen. Hier onderweg tussen Zoetermeer en Breda met een Drift HD170 Stealth op het stuur. Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=5k535q74NMc