Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vliegen vanaf San Fransisco - Forum Wereldfietser

vliegen vanaf San Fransisco

Wie heeft de fietsen meegenomen van San Fransisco naar Amsterdam. Kun je op het vliegveld een doos kopen voor de fiets en waar kan dat dan precies.

Al vast bedankt

Cees
Ik ben in 2006 eens teruggevlogen van San Francisco naar Amsterdam. Ik had een plastic fietshoes bij (een soort dikke plastic zak). De maatschappij waar ik mee vloog accepteerde dat toen.
Bij andere maatschappijen moet je de fiets in een doos stoppen, en moet je een soort relief note tekenen als je hem anders verpakt hebt.
Bij weer andere maatschappijen moet de fiets per se in een doos, of anders krijg je hem niet mee in het vliegtuig.

Kortom: het hangt van je vliegmaatschappij af, en je zult bij hen moeten checken wat de vereisten zijn. Sowieso is van tevoren aanmelden van je fiets een goed idee, soms is de ruimte voor fietsen namelijk beperkt. En je van tevoren verdiepen in eventuele bijkomende kosten is ook een goed idee.
Ik vloog in october 2015 met fiets terug van SF naar Amsterdam. Je kunt op het vliegveld een fietsdoos kopen bij de Airport Travel Agency balie in de vertrekhal. De doos was kleiner dan die van KLM, maar groot genoeg om voor mijn fiets (MTB 29") slechts het voorwiel los te halen. De baliemensen waren heel behulpzaam en boden ook wat gereedschap aan, maar het lijkt me raadzaam om het nodige (inbus- en pedaalsleutel) zelf bij de hand te hebben. Hou rekening met de openingstijden!
Zie http://www.airporttravelagency.org/airp ... -services/
Het is nu al lang geleden, ik vloog in 1999 per Delta Airlines van San Fransisco naar Amsterdam met een overstap op New York JFK. Voor mijn fiets betaalde ik US $ 75,00 inclusief fietsdoos. Het toestel was bij beide vluchten een tweemotorige Boeing 767, met veel te krappe beenruimte! Waar blijven de goeie ouwe tijden met comfortabele toestellen als Boeings 707's, 747's en DC-10's....
Wie heeft er ervaring met reizen met KLM vanaf Antwerpen 1e stuk met de trein
hoe gaat het met inchecken? Ik weet dat je op de heenreis sowieso het stuk Antwerpen-Schiphol moet afleggen, maar hoe zit dat op de terugweg?

alvast bedankt
Rafaelnualm schreef:Wie heeft er ervaring met reizen met KLM vanaf Antwerpen 1e stuk met de trein
hoe gaat het met inchecken? Ik weet dat je op de heenreis sowieso het stuk Antwerpen-Schiphol moet afleggen, maar hoe zit dat op de terugweg?
Je post in een (oude) vraag naar vliegen vanaf San Francisco. Ik denk dat het handiger is om je bericht te verwijderen en een nieuw bericht te maken, in de juiste forumcategorie. Dan krijg je vast zinnigere antwoorden op je vraag. Misschien is het trouwens ook nog zinvol erbij te vermelden wat je bestemming is.

Succes,

Carl
Oktober vorig jaar vanaf San F. gevlogen , naar Mexico. Geen dozen. Wij zijn helemaal overgegaan op wrappen. Rol folie koop je voor 17 dollar in de bouwmarkt en blijkt meer bescherming te bieden dan een doos. Vermijdt American Airlines, die vragen zowiezo 200 dollar per fiets. En denk erom dat alleen in de VS je zelf zorg moet dragen voor je bagage op een stopover ! Pier

bikeiteasy.wordpress.com