Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Trek T500 (hybride/trekking) - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Trek T500 (hybride/trekking)

De gazelle torrente is niet meer te verkrijgen...

wat met de Giant X-speed

http://www.giant-bicycles.com/uk/030.00 ... odel=10177

heeft iemand ook ervaring met deze fiets?

http://www2.trekbikes.com/nl/Bikes/Spec ... /index.php

of hoe duur is dat ding?

aart schreef:heeft iemand ook ervaring met deze fiets?

http://www2.trekbikes.com/nl/Bikes/Spec ... /index.php

of hoe duur is dat ding?
vraag dat eens op het forum van www.fiets.nl daar weten ze volgens mij weer over zo'n fietsen ;)

Die Trek 520 is dus zo'n klassieke (stalen) randonneur voor het snelle touren op asfalt. Het is een veelgeprezen fiets. Wat het ding in Nederland moet kosten weet ik niet (als hij al leverbaar is), maar heel goedkoop zal het niet zijn.
Wim

Duivenmelker schreef:De gazelle torrente is niet meer te verkrijgen...
Hoezo niet? Hij staat gewoon in de catalogus van Gazelle en was in mei volop leverbaar.

peter de rijk schreef:
Duivenmelker schreef:De gazelle torrente is niet meer te verkrijgen...
Hoezo niet? Hij staat gewoon in de catalogus van Gazelle en was in mei volop leverbaar.
Heb em nog gevonden, volgende week donderdag bij me thuis :)

mijn redenering is al jaren een goede 2e hands is beter dan een goedkope fiets.
met een beetje geluk en als je kunt sleutelen kan je voor jouw budgett echt de meest geniale fiets kopen die er bestaat.
kortom kijk eens of je iets moois 2e hands kunt vinden.

ikzelf rijd nu 3 jaar op een koga terraliner van ondertussen 10 jaar oud. en ben er mee naar helsinki gefietst, een rondje denemarken en dit jaar helsinki stockholm bij elkaar zo'n 15000km. altijd met volledige uitrusting.
totale kosten voor het aanschaffen van de fiets en onderhoud 700,- euro.

frank F schreef:mijn redenering is al jaren een goede 2e hands is beter dan een goedkope fiets.
met een beetje geluk en als je kunt sleutelen kan je voor jouw budgett echt de meest geniale fiets kopen die er bestaat.
kortom kijk eens of je iets moois 2e hands kunt vinden.
Hier sluit ik mij graag bij aan, een fiets is een relatief eenvoudig stukje techniek, het sleutelen eraan kost soms hooguit wat extra tijd door gebrek aan ervaring.

Ik heb voor 250 euro een 2e hands giant canyon travel gekocht en zelf het een en ander vervangen voor ca. 500 euro. Binnen een jaar tijd heb ik al met veel plezier zowat 7000km gereden met ca. 2000km daarvan met volledige bepakking. Het frame was de goede maat, en dat is toch wel een van de meest bepalende dingen, denk ik.

Sluit me ook bij Frank en Roald aan. Dit daar ik niet de financiële middelen heb om iets nieuw te kopen wat aan mijn eisen voldoet, maar een nette gebruikte tweewieler gaat prima :) 'k Ga gewoon regelmatig `ns buurten bij diverse fietsenwinkels en verkoopsites, en soms kom je wel `ns wat leuks tegen.

Jurriaan
Ik las dat iemand een antwoord gaf met daarin de vraag of de Dawes Galaxy nog leverbaar was in Nederland.
Sinds 1 september van dit jaar worden ze weer geimporteerd.
http://www.dawes.nl

Dat is goed nieuws. Ik heb even vlug op hun site gekeken, en zag ondermeer de Discovery 201 kinderfiets. Een betere vakantiefiets voor kinderen in de leeftijd 7-10 jaar heb ik nog niet gezien.
Wim
Wil een Trek T500 kopen. Waar kan je die goedkoop kopen?

Omdat we niet een vreselijk groot budget hadden, hebben wij sinds kort een paar trek FX7.3 (zonder schijfremmen) gekocht.
En hier op hebben we een set tubus dragers gemonteerd.
Het is een stevige fiets geworden. Heel wat beter dan onze oude kyoso's. waar we ook vakanties mee hebben gefietst met een kleine huisraad.
Ik moet er wel bij zeggen dat we over verharde wegen rijden en zullen met deze fietsen zerker de kalahari niet doorkruisen.
De fietsen zijn door de tubus dragers wat duurder geworden. maar zoals hij bij ons staat koste de fiets 700 euro. Incl voor tassen van ortlieb.
De T400 is gewoon in België te koop, bijvoorbeeld La Maison du Velo in Brussel (Schaarbeek), en volgens mij zijn er hier en daar in Vlaanderen ook nog wel dealers (zie hun dealerlijst)....