Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wat is er mis met een brief - Forum Wereldfietser

wat is er mis met een brief

In de poll op de homepage wordt gevraagd hoe je op reis contact houd met thuis, waarbij je moet kiezen uit telefoon, e-mail en website. Maar wat is er mis met een brief. Brieven zijn meestal zorgvuldiger geformuleerd. Je kunt ze schrijven op een plek die je aanstaat, waar je je gedachten en gevoelens rustig kunt overpeinzen alvorens ze op te schrijven. Je kunt ze op je gemak lezen in de tent als je 's avonds op een mooi plekje staat, niemand die over je schouder meekijkt in een of ander internetcafe.
Niets is er zo aangenaam als na een rotdag met slecht weer of tegenslag je 's avonds terugtrekken in je tentje, bakkie er bij, ergens in de middle of nowhere, en dan heerlijk brieven lezen en in gedachten rustig vertoeven bij degenen die je dierbaar zijn. Dat is een van de geneugten van het reizen.
Kortom, wat is er mis met die ouderwetse brief die die niet in de poll als keuzemogelijkheid wordt genoemd. Of ben ik inmiddels een levend fossiel? :?:
Het is ook heerlijk op na een tijdje in het midden van nergens naar een postkantoor te gaan en daar eerst bij het loket post restante je post zien te krijgen, want ja het thuisfront heeft weer Bert Sitters op de enveloppe gezet en geen Sitters. Mijn zoekt bij de S, maar mijn post licht bij de B. Onderhandelen hoort bij het reizen. Enige vaardigheid geeft zelf voldoening.
Met mijn post ga ik naar een stil plekje in het stadspark en geniet van de berichten van het thuisfront. Toch een heel andere ervaring dan ik nu heb en een internetcafe vol lawaai.
Lang leve de pen en het papier!

Bert

Natuurlijk is er niets mis met een brief, zoals in eerdere reacties al is aangegeven. Maar de praktijk is wel dat het onmogelijk is om 50 mensen regelmatig van je wel en wee op de hoogte te houden met een handgeschreven en origineel verhaal. Om die reden (en door de ongeevenaarde snelheid uiteraard) is e-mail reuze handig en efficient. Zo nu en dan nog eens een persoonlijke brief schrijven is dan een mooie aanvulling.

Anja

We zullen volgende keer proberen alle mogelijkheden te benoemen in de poll.

Enige suggesties voor toekomstige polls? Met de mogelijke antwoorden natuurlijk...
voor beide is wat te zeggen.
Als je even in een stad zit met internet kun je vrij direct contact hebben met thuis, als je sochtends iets vraagt heb je savonds antwoord. een brief heeft toch meestal oud nieuws maar is heerlijk voor het opnieuw en opnieuw lezen....
doe mij maar allebei :P
els
Dit is iets waar ik lang op getobt heb tijdens de voorbereiding, maar ik heb geen moment spijt gehad van m'n keuze: een psion. Fantastische momenten waren dat, urenlang zitten schrijven op exotische terrasjes, veranda's, of zelfs uit de luie zetel van de ligfiets. Internet-cafés zijn niet de meest sympathieke plekken an sich.
Even aangenaam als de wekenlange alleenheid van het solo fietsen was het binnentrekken van de mailtjes van m'n geliefden. De puristen zullen het misschien nieuwlichterij vinden, maar niets geeft zulk een gevoel van verbondenheid met de kosmos als dit bijna ogenblikkelijke contact door de wereldbol heen, terwijl je half in je tentje, half in de bush op 'connect' klikt.

De "Geek-factor" valt ook niet te onderschatten natuurlijk, maar daarvoor geldt hetzelfde als voor dat andere onmisbare tentakel, de fiets: het heeft me ook honderden interessante contacten opgeleverd. Sinds die wereldfietsreis ben ik ligfietsfreak geworden, maar waar ik het meest aan gehad heb was de voyage intérieure van het schrijven.