Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vennbahn: waar auto parkeren ? - Forum Wereldfietser

Vennbahn: waar auto parkeren ?

Komende week schijnt het weer toch echt wat beter te worden en zijn we van plan om de Vennbahn te gaan fietsen. We gaan met de auto naar Aken toe. Maar hebben jullie tips waar ik de auto goedkoop maar vooral veilig kan parkeren voor een weekje?
En een andere keuze dan met de auto daar heen hebben we eigenlijk niet. We gaan met twee volwassenen en twee kinderen van 2 en 8 jaar. Daarmee in de trein (3 fietsen en fietskar en alle bagage) lijkt ons niet handig (weten we mede uit ervaring).

Graag hoor ik van jullie goede tips.
Pff, ik wil me nauwelijks aan een tip wagen maar het zou een plaats moeten zijn in een buurt waar de gegoede burger gerust zijn auto parkeert en de jouwe dus niet opvalt tussen de rest, dus niet in een uitgaansgebied en niet langs een drukke weg en wel in de nabijheid van een lantaarnpaal en ergens waar bewoners er op uitkijken en niet op een grote parkeersplaats want dan staat je auto misschien in de nacht moederziel alleen.
Ik neem aan dat je een milieusticker hebt?
Jammer dat Google Maps geen streetview heeft in duitsland.

Ik zie dat de campaercamping een parkeerplaats heeft:
http://www.aachen-camping.de
Ik krijg via Warmshowers wel eens de vraag van iemand of ik een plek weet om de auto neer te zetten. Aangezien ik in een veilige straat woon met voldoende gratis plekken raad ik soms mijn eigen straat aan. Meestal zie ik de beste mensen helemaal niet, maar ze weten in ieder geval dat er iemand is die hun auto een beetje in de gaten houdt en als ik in een hele goede bui ben stuur ik halverwege de vakantie nog eens een berichtje dat met de auto alles goed gaat. Ook een idee dus...
Ik zou hem in Vaals in een woonstraat neerzetten, valt toch net iets minder op dan in Aken met je gele nummerbord.
Ik heb in een oude uitgave van volgens mij het blad "Fiets" gelezen dat iemand die in het noorden woont in Belgie wou gaan fietsen, en dan naar een grote plaats in het zuiden ( ik weet niet meer welke) naar het politiebureau is gereden of zijn auto daar een tijdje mocht staan op hun parkeerplaats,en dat mocht, want als het ergens veilig is dan is het wel het parkeerplaats van het politiebureau.Ik weet niet meer of hij ook een vergoeding in welke vorm ook maar aangeboden heeft, maar mischien is dat een optie.
trooper schreef:Ik heb in een oude uitgave van volgens mij het blad "Fiets" gelezen dat iemand die in het noorden woont in Belgie wou gaan fietsen, en dan naar een grote plaats in het zuiden ( ik weet niet meer welke) naar het politiebureau is gereden of zijn auto daar een tijdje mocht staan op hun parkeerplaats,en dat mocht, want als het ergens veilig is dan is het wel het parkeerplaats van het politiebureau.Ik weet niet meer of hij ook een vergoeding in welke vorm ook maar aangeboden heeft, maar mischien is dat een optie.
Of het aanbieden van een vergoeding aan politie-agenten (of andere ambtenaren) om een toelating te mogen krijgen voor iets nu zo'n goed idee is durf ik te betwijfelen.

De tip van de Warmshowerlist vind ik prima. Maar probeer in ieder geval te vermijden om op locaties waar er al sprake is van een te hoge parkeerdruk langdurig een parkeerplaats in beslag te nemen (omdat men geen geld over heeft voor een betaalde oplossing). Niet voor niets zijn er in veel steden en gemeenten (in België in ieder geval) reglementen die het langparkeren bestrijden.

Renaat
Ik heb in het verleden de auto voor een week geparkeerd op de camping, toen ik een rondje Parc Luberon deed in de Provence. ( dit wel tegen een kleine vergoeding).
Misschien ook een idee om de plaatselijke auto-merkdealer te vragen, om daar de auto te parkeren.
( achter het hek).

Groet Rudie
ik doe dit regelmatig ergens heen rijden en dan fietsen
ik zoek altijd iets van een flat op waar ik mijn auto tussen de anderre kan neerzetten zodat die zo weinig mogelijk opvalt
zou hem in jou geval ook het liefst ergens in nl neer zetten anders val je nog op ivm je nummerbord

gr john
Ik ga het dit jaar ook weer doen. Heb op Corsica via streetview een op het oog goed parkeerterrein gevonden, in Bastia, gratis. Maar ik weet het pas zeker als ik er ben...
Travelmaster schreef:Ik ga het dit jaar ook weer doen. Heb op Corsica via streetview een op het oog goed parkeerterrein gevonden, in Bastia, gratis. Maar ik weet het pas zeker als ik er ben...
Parkeerterreinen in of bij een stad zijn echt het laatste waar ik parkeer.

Vorig jaar: bij de camping gevraagd. Campingman bleek tevens burgemeester. De auto mocht voor zijn huis staan in het dorp. (Noord Frankrijk)
Eerder:
* onder de bomen bij de kerk van een dorp met 100 inwoners.
* in een zijstraat van de straat naar het centrum van een "grote" plaats van 6000 inwoners. Helemaal tegen de stoeprand bij de moestuin van een van de huizen.
* tussen de trekker en een oude caravan op een boerencamping. (Na twee weken was mijn auto vrijwel onzichtbaar geworden door het stof erop :lol: )
* een keer of wat: direct voor de campingingang tussen de andere auto's, in het zicht van de receptie.
* ook: op de camping, maar dan moet je wel betalen.
Dank voor alle suggesties! :D
Parkeren voor/op camping heb ik zelf ook goede ervaringen mee.
Wellicht doe ik dat in Aken ook wel.
Iemand ervaring met de P+R in Aken? Daar mag je zonder vignet heenrijden (P+R Tivoli). Tivoli kost €8,-/dag. maar kan niet helemaal inschatten hoe veilig het daar is.
Leon schreef:
Travelmaster schreef:Ik ga het dit jaar ook weer doen. Heb op Corsica via streetview een op het oog goed parkeerterrein gevonden, in Bastia, gratis. Maar ik weet het pas zeker als ik er ben...
Parkeerterreinen in of bij een stad zijn echt het laatste waar ik parkeer.

Vorig jaar: bij de camping gevraagd. Campingman bleek tevens burgemeester. De auto mocht voor zijn huis staan in het dorp. (Noord Frankrijk)
Eerder:
* onder de bomen bij de kerk van een dorp met 100 inwoners.
* in een zijstraat van de straat naar het centrum van een "grote" plaats van 6000 inwoners. Helemaal tegen de stoeprand bij de moestuin van een van de huizen.
* tussen de trekker en een oude caravan op een boerencamping. (Na twee weken was mijn auto vrijwel onzichtbaar geworden door het stof erop :lol: )
* een keer of wat: direct voor de campingingang tussen de andere auto's, in het zicht van de receptie.
* ook: op de camping, maar dan moet je wel betalen.
Dat doe ik ook liever, maar de startcamping geeft aan dat voor slechts een paar dagen te doen. Voor mijn eigen gemoedsrust heb ik graag een startparkeerplek, maar we zullen nog wel kiezen als we ter plaatse zijn. In Frankrijk is dit "garage mort" vrij normaal, maar op Corsica weet ik het niet. Eilanders hè;).
roosterveld schreef:...... de Vennbahn te gaan fietsen. We gaan met de auto naar Aken toe. Maar hebben jullie tips waar ik de auto goedkoop maar vooral veilig kan parkeren voor een weekje?
Tip voor allen: rijd naar Bahnhof Rothe Erde in Aachen. Vanaf de Adelbertsteinweg ligt het station rechts en links een hele grote parkeergarage (ingang achterom). Kosten €5,- per dag. De Vennbahn begint pal naast dit Parkhaus. De route door Aachen tussen het Hauptbahnhof (vaak als startpunt voor de Vennbahn aangegeven) en Rothe Erde is slecht bewegwijzerd, vol met stoplichten en kun je gewoon beter overslaan.
Aken heeft nu mileuzone. Toen ik de Vennbahn had gefietst bij Waldfriedhof geparkeerd. Is P+R nu buiten zone ligt ook goede kant tov Monschau. Als je dan die richting fietst kruis je de Vennbahn.
thomas1 schreef:Aken heeft nu mileuzone. Toen ik de Vennbahn had gefietst bij Waldfriedhof geparkeerd. Is P+R nu buiten zone ligt ook goede kant tov Monschau. Als je dan die richting fietst kruis je de Vennbahn.
Wat is dan het probleem van die zg. milieuzone? Umweltplakette kost inderdaad €12,50.
Aanslag op je vermogen!!