Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen in Tasmanië - Forum Wereldfietser

fietsen in Tasmanië

Hallo,
Heeft hier iemand ooit gefietst in Tasmani?? We hebben niets gevonden op de website van De Wereldfietser hierover, helaas.
Wel hebben we de Lonely Planet: Cycling in Australia.
Maar we zijn eigenlijk benieuwd naar iemands ervaringen over fietsen in Tasmani?, mn in Dec. en Jan.
We gaan er zelf 3 weken fietsen in dec/jan.
Alle info is welkom.Alvast bedankt.

Groetjes,
Gerrie en Paul.

Hoi,

Ik heb zelf in Augustus 2001 enige weken in Tasmanie gefietst. Dat was niet het beste tijdstip ivm weersomstandigheden, van wat ik zelf hoorde is jullie uitgekozen maand een stuk beter en uitstekend fietsbaar.
Drie weken is een mooie tijd, al is het denk ik de kort om een hele tour over het eiland te maken. Zelf heb ik het wat vlakkere oostelijke gedeelte gefietst en dat was erg mooi. Let op de logtrucks die soms voorbij razen, maar je kan ook de wat kleinere b-wegen nemen. Ik heb gereden met de Gregory's kaart als ik het goed heb, en vond ook veel goede info op deze website:

http://www.biketas.org.au/BikeTas/giro.php

Weet niet of dat direct als link te gebruiken is, zo niet moet je even knippen/plakken toepassen. Het geeft info over de "Giro Tasmania" en ik vond het toen erg handig om te gebruiken. Je hoeft het natuurlijk niet precies te volgen maar je kan er een idee mee krijgen van hoe en wat.
Verder kan ik nog zeggen dat het uitstekend fietsbaar is, toen ik er was ook niet al te druk gelukkig, en het landschap vond ik erg prettig, heb mij wel voornamelijk beperkt tot ietsen op asfalt. Bereid je wel voor op de nodige accidenteringen, ik denk dat het het meest glooiende gebied van Australie is, vooral de westkant. Het weer is (helaas) ook nog wel eens een beetje onbestendig, maar dat na de hitte van de rest van het land ook wel prettig wellicht. Zoals gezegd zitten jullie daar wel in een goede tijd, al is het in de periode ook wat drukker dan normaal aangezien het vakantietijd is als ik het mij goed herinner.
Veel plezier dus zou ik zeggen, als je wat meer specifieke info wilt hebben kan je altijd een berichtje achterlaten.
Hallo Kika,
Hartelijk bedankt voor je antwoord op ons bericht, we gaan even een kijkje nemen op de aangewezen website van tasmani?.
Bedankt,
Gerrie en Paul.