Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zadelpijn - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Zadelpijn

liz schreef:Na slechte ervaringen met een gel-zadel heb ik zo'n zadel met een gat erin, met leren bekleding. Merknaam is me even ontschoten. Dat is voor mij een enorme verbetering.

Succes,
Lisette
Een vrouwelijk fietsmaatje heeft ook na h??l veel uitproberen toch het juiste gelzadel voor HAAR gevonden met de boterzachte naam "butterfly" en ze heeft geen problemen meer gehad. Door het gat in het midden had ze geen last meer van "haar wangen" zoals ze het noemde. 8)

Schorpioen
Lennieheuvel schreef:Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik (vrouw) heb altijd veel zadelpijn, ondanks een speciaal dames (gel)zadel en dames fietsbroek. Ik ben ooit heel hard op mijn stuitje gevallen en die gaat dan ook het eerst zeer doen. Daarna komen mijn zitbotjes aan de beurt en na een paar dagen fietsen is het zelfs zo erg dat ik er bijna een man van wordt (lees ballen krijg). :oops:

Groetjes Lennie

(*) Scott (wedstrijd) mountain bike (+/- 1996
Lennie,

Kijk even op: http://cmdstud.khlim.be/~rmotmans/Liter ... zadels.htm :D

Wil
Misschien een alternatief?

http://www.spiderflex.com

Hoi Lennie,

Veel vrouwen hebben last van zadelpijn. Zelf fiets ik nu al meer dan 15 jaar zeer intensief en heb inmiddels heel wat zadels uitgeprobeerd, van zachte gel zadels tot de hard leren Brooks zadels. Het probleem is vaak dat je als vrouw niet ver naar voren kunt reiken omdat dan het zadel op een nogal onprettige manier tegen je schaambeen aandrukt. De meest voor de hand liggende remedie is om meer rechtop te gaan zitten. Met als gevolg dat er meer druk komt op je zitbotjes. Dit wordt weer opgelost met een gelzadel om de zitbotjes wat meer comfort te geven. Het grote nadeel van gelzadels is dat ze ontzettend gaan zweten wanneer het warm is. Met alle nadelige gevolgen, zoals huidirritatie, vandien.
Vanaf 1998 rijd ik op zadels van het merk Terry, momenteel is dat de al eerder genoemde "Butterfly". Deze zijn speciaal ontwikkeld voor vrouwen en hebben een gat in het midden. Hierdoor is er geen druk meer op je schaambeen, kan je dus meer naar voren zitten en heb je minder druk op je zitbotjes. Als ik een tijd wat minder heb gefietst, heb ik ook zadelpijn, maar dat is deels een kwestie van gewenning, of beter gezegd ontwenning.
Uiteraard heeft niet elke vrouw dezelfde geometrie of dezelfde fietshouding, de een zit graag meer rechtop, de ander meer in race positie. Maar altijd geldt hoe meer je rechtop zit, hoe meer druk er op je zitbotjes komt. Met deze variabelen moet je proberen voor jou de meest ideale houding te vinden. Probeer een fietsenzaak te vinden waar je het zadel een paar dagen kunt uitproberen. Een proefrit van een uur zegt weinig over de lange duur.