Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in India, van Bangalore naar Goa - Forum Wereldfietser

Fietsen in India, van Bangalore naar Goa

In november 2015 fietsten we drie weken lang in India, van booming Bangalore naar de stranden van Goa. Een mooie tocht langs Mysore, door de beboste heuvels met koffieplantages van de Coorg en via de schitterende tempels van Belur en Halebid. Eigenlijk verbazingwekkend dat je zo weinig fietsreizigers tegenkomt in dit deel van India (welgeteld nul in drie weken), want de infrastructuur voor fietsers is prima. Rustige weggetjes vinden is zelden een probleem, de hotels zijn goed, de bevolking vriendelijk en het landschap is afwisselend. De welvaart is in dit deel van India de afgelopen jaren fors gestegen, wat de fietservaring misschien wat minder exotisch, maar ook meer ontspannen maakt. Ons reisverslag vind je op De Wijde Wereld.

Afbeelding
leuk reisverslag Peter.
Ik ga 'm bewaren, voor als we weer eens naar India willen.
Kan me hier bij aansluiten. In 2015 hele maand januari in Tamilnadu en Keralla gefietst. Heerlijk klimaat, rustige wegen (behalve in de stadjes). Goed drinkwater en eten. Totaal geen maag- darm- of andere problemen.
Jaap
Leuk om te lezen! Ik ben van plan om van Mangalore naar Kashmir te fietsen deze zomer, maar twijfelde enigszinds omdat ik tot nu toe veel met het OV op de grotere wegen ben geweest en daar was het niet echt idyllisch! Maar als ik het zo hoor is het op de kleinere wegen prima fietsen!
De Gelder schreef:
di 23 jan, 2018 02:01
Leuk om te lezen! Ik ben van plan om van Mangalore naar Kashmir te fietsen deze zomer, maar twijfelde enigszinds omdat ik tot nu toe veel met het OV op de grotere wegen ben geweest en daar was het niet echt idyllisch! Maar als ik het zo hoor is het op de kleinere wegen prima fietsen!
Kleine weggetje genoeg in India.
Dat is bemoedigend.

Hoe navigeerde jullie? Ik hou heel erg van mijn kaarten, maar ik krijg het idee dat India een land is waar wel veel wegen zijn, maar waarvan de kaarten nogal een grote schaal hebben waardoor het lastig is om over de kleinere wegen te navigeren...

Groet, Eelke
De Gelder schreef:
ma 29 jan, 2018 22:41
Dat is bemoedigend.

Hoe navigeerde jullie? Ik hou heel erg van mijn kaarten, maar ik krijg het idee dat India een land is waar wel veel wegen zijn, maar waarvan de kaarten nogal een grote schaal hebben waardoor het lastig is om over de kleinere wegen te navigeren...
Wij navigeerden met Google Maps en OpenCycleMap, daarmee is vrijwel elke weg te vinden, bij twijfel kun je ook nog op de satellietversie van Google Maps kijken. Koop een Indiase simkaart en navigeren is gemakkelijker dan ooit. De papieren Nelles en Reise Know How-kaarten zijn vooral geschikt als overzicht, je mist daarmee in veel streken echt de leukste kleine weggetjes.
Bij mijn weten kun je tegenwoordig als buitenlander geen SIM-kaarten meer kopen in India. Extremisten kunnen met een SIM-kaart hun bommen activeren, dat is de gedachte.

Het kan inmiddels veranderd zijn.
Eric Schuijt schreef:
zo 04 feb, 2018 15:53
Bij mijn weten kun je tegenwoordig als buitenlander geen SIM-kaarten meer kopen in India. Extremisten kunnen met een SIM-kaart hun bommen activeren, dat is de gedachte.

Het kan inmiddels veranderd zijn.
Het is geen enkel probleem een Indiase simkaart te kopen op vertoon van je paspoort (moet tegenwoordig trouwens in de meeste landen), een pasfoto, soms een brief van het hotel waar je logeert waarin staat dat je daar logeert en soms naam/adres van een Indiase "vriend" (mag de portier van de telefoonwinkel zijn). Zie bijvoorbeeld dit actuele bericht.