Additionally, paste this code immediately after the opening tag: The Long white cloud... - Forum Wereldfietser

The Long white cloud...

The long white cloud, oftewel Nieuw Zeeland!

Wie heeft er ervaring met het fietsen in dit land?
Ben van plan om aan het eind van dit jaar een actieve trip gaan maken door dit prachtige land. Ik twijfel nog tussen het rondtrekken per fiets, waar ik inmiddels al veel info over heb gevonden, en het rondtrekken en het fietsen van plaatselijke MTB tracks zoals bijv. de Queen Charlotte track, en het deelnemen aan evenementen als de Karapoti classic www.mountainbike.co.nz/karapoti/
Als er mensen zijn die me zijn voorgeweest of die ook dergelijke plannen hebben, alle ervaringen en info is welkom, zowel over het rondtrekken per fiets, waar ik al redelijk wat info over heb gevonden, alswel het Mountainbiken, waar ik dan weer weinig over kan vinden.

Groeten,

Gerton

Neethan,
Ik heb er een toertje van 4 maanden mogen maken.
Eigen fiets meegenomen, Dat is met mijn 1.98 mtr wel het veiligste.

Ik heb hoofdzakelijk het zuidereiland verkend en dat is me prima bevallen,
Moet ik er wel eerlijk bijvertellen dat sommige mensen me een natuurfreek noemen(Vogelaar) en het best naar me zin heb als ik in echt afgelegen delen van het land ben.
De bevolking is zonder meer erg vriendelijk en behulpzaam.
De campings varieren van iets minder als wij hier gewend zijn tot super eenvoudig ( DOC).
Zorg wel dat je een stevige fiets heb een racefiets met smalle banden is daar bijna niet te gebruiken.
Super hoef ook niet ik had een Giant Custom super lite met 42 mm banden en dat ging prima ( 1 gebroken spaak en 1 lekke band)
Als je in tijd problemen kom of gewoon een grote afstand in korte tijd wil overbruggen, de fiets op de enige treinlijn meenemen gaat perfect en kost bijna niets. en de bussen nemen ook fietsen mee en zijn ook niet duur.

Als je het nodig hebt heb ik nog kaartmateriaal en reisgidsen (In bruikleen)

HG

Leen