Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Rome met ebike Benjaminse of Reitsma - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Rome met ebike Benjaminse of Reitsma

Ik ben eruit hoop op maandag 22 augustus te gaan fietsen naar Rome.
Blijven twee vragen over met Benjaminse of Reitsma ??
Wie kan mij daar een beetje bij helpen.
Ben verleden jaar met Benjaminse tot Florence gekomen en wil nu via de andere route van hem naar Venetie gaan maar dan in Mantova richting Florence en Rome gaan fietsen.
Of toch Reitsma ???
Heb erg goede ervaringen met de boekjes van Benjaminse en Reitsma zegt mij nog niet veel.

Het andere is ik heb sinds een kort een Ebike(Sparta) erbij
Ik twijfel erg of ik met mijn Ebike ga of met mijn goede Koga.
Zijn er eventueel genoeg fietsenmakers tijdens de tocht voor mijn Ebike ,mochten er problemen zijn . Een lekke band kun je niet eenszelf maken.
Voor mijn Koga ben ik minder bang.

Zijn er hier nog die mij wat tips kunnen geven.
Alvast bedankt.
Het plakken van het lek mag bij de ebike het probleem niet zijn, dat is niet veel anders dan bij je Koga, enige verschil misschien is dat je het voor of achterwiel er niet uit krijgt, voor het plakken is dat niet nodig, pas als de biba of buba vervangen moet worden wordt het mogelijk lastig.

Zelf ben ik ooit met Benjaminse naar Venetië gereden en op een bepaald moment werd ik gek van alle omwegen met name in Italië om maar zo rustig mogelijk te kunnen fietsen, ik heb toen de kaart gepakt en mijn eigen plan getrokken.
Ik moet er wel bij zeggen dat dit de 3e uitgebreide proefeditie was, en kan niet zeggen wat er nadien nog is veranderd (12 jaar geleden inmiddels).

De ene op dit forum zweert bij Benjaminse de andere bij Reitsma, als je even zoekt vindt je genoeg.
Benjaminse's route naar Rome gaat over Mantova, die zou je dus ook kunnen nemen.
Aart Veldhuizen schreef:Benjaminse's route naar Rome gaat over Mantova, die zou je dus ook kunnen nemen.
Die heb ik verleden jaar gefietst tot Florence vandaar dat ik nu de route naar Venetie tot Mantova wil fietsen en vandaar naar het zuiden wil gaan
Inmiddels 10 dagen onderweg en in Italië
Wat een schitterende route van meneer reitsma
Elke dag weer een feest en nog geen druppel regen gehad
Morgen richting Florence
Geniet ervan. We zijn allemaal jaloers.
Mooi!

Ik ben wel heel erg benieuwd hoe Reitsma dat doet: een route uitzetten zonder een druppel regen. Toch ook maar eens een route vsn Reitsma gaan rijden.