Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Opgelost [Bandprobleem in Oost Polen] - Forum Wereldfietser

Opgelost [Bandprobleem in Oost Polen]

Mijn buitenband achter is aan het bezwijken, op één decimeter is de band aan de velgkant aan het scheuren langs de velgrand. 7260 km voor die Schwalbe marathon.
Gelukkig gebeurde het net, 5 km voor Wlodawa, waar ik vanaf Gdansk naar toe ben gekomen.

Vraag; welke band zouden jullie adviseren uit deze winkel, hier om de hoek. http://www.rowerami.pl/c-21_23_24/opony-28

Natuurlijk voor en achter vervangen [edit voor en achter verwisselen ] lijkt mij. Morgen om 09h00 ben ik daar. Wie heeft er meer of andere tips. Alvast dank!

Nu eerst hier wat eten en de nacht doorbrengenm De kamer is uitstekend, douche prima, fietskleding hangt al te drogen en de fiets mag - na even doorvriendelijkglimlachen - in de ontbijtzaal staan. http://www.gosciniecpodkowa.pl
Ik zou zo breed mogelijk gaan. Lijken kenda's, geen top of the line, maar daar moet je wel mee vooruit kunnen. Draadbandversie?

Trouwens: check ook de velg, zodat je hopelijk kunt uitsluiten dat díe de oorzaak is.

Succes!
Check ook je remblokjes of ze de band geraakt kunnen hebben.
Ik zie geen reden om nu de voorband te vervangen. Op het voorwiel rust meestal maar iets meer dan de helft van het gewicht.
Tnx voor deze twee antwoorden; ik bedoel voor en achter verwisselen....
Zo te zien zijn het niet de remblokken. Morgen zal ik ook de velgwand checken.
Voor maar liefst 20 euro heb je twee nieuwe banden, als de beste die er nu nog op zit ook aan vervanging toe is dan zou ik daar niet over nadenken. Wat je ook kan doen is er twee kopen en 1 als reserve meenemen.
Voor de maat de breedste die past en anders de duurste. :lol:

Overigens komt er best wat gewicht op je voorwiel als je gaat remmen.

In die eetzaal zal het wel lijken of je er van alles 2 hebt. (of is de vloer nu niet gepoetst?)
Idd morgen maar eens kijken welke breedste goed in te bouwen is. Ik wil weg blijven van noppenbanden, waar veel meerdaagse fietsers mee rijden.
En die balzaal, ja die is inderdaad zo gepoetst. :-) En dat voor de prijs van een jeugdherberg in Duitsland of België.
_Peter_ schreef:Overigens komt er best wat gewicht op je voorwiel als je gaat remmen.
Haha, maar slijtage gaat als functie van de tijd hé? Op het achterwiel rust meestal een uur of vijf per dag je gewicht; de tijdsduur waarmee je fors remt op zo'n dag druk je uit in een minuut, of twee; een noodstop in seconden.
Het is een Innova band geworden. Binnen een half uur, in een uiterst vriendelijke omgeving.
En; het blijkt inderdaad een net de band geraakt hebbend remblokje te zijn. 800 km met bepakking waardoor minimale schade ontstond. En dan gaat het dus kapot.

Totale kosten zlt 77,90 waarvan zlt 40,- werkplaats.
In een eerder bericht deze winkel, die ik vond via
http://sklepy.bikeworld.pl

Dank voor het meedenken.
Mooi geregeld! En een waarschuwing aan allen die onderweg zijn of nog moeten vertrekken: check uw remblokjes!
Travelmaster schreef:Mooi geregeld! En een waarschuwing aan allen die onderweg zijn of nog moeten vertrekken: check uw remblokjes!
En stel deze secuur af, met volle aandacht.