Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reisgeno(o)t(e) gezocht oostzee/noordzee mei/juni 2017 - Forum Wereldfietser

Reisgeno(o)t(e) gezocht oostzee/noordzee mei/juni 2017

Hoi,
Na een prachtige tocht in mei van dit jaar vanuit Andermatt langs de oever van de Rijn naar Zevenaar, ben ik mij nu al aan het verheugen en aan het oriënteren op een tocht gedurende 2 weken in mei/juni 2017.
Om samen deze fietstocht te maken, is veel gezelliger/leuker dan deze tijd alleen ... te verbrengen en te beleven.

Wat wil jij ? Overnachten in zimmer frei achtige logementen of kamperen of afwisselend....( ik pas mij daarin makkelijk aan).
Liefst zou ik met de trein naar Berlijn gaan om vanuit daar door een prachtig natuurgebied richting Rostock te fietsen. rechts af langs de Oostzee kust, het eiland Rügen te bezoeken en voorts via Lübeck en Cuxhaven naar de Noordzeekust. Iedere dag zo'n 70 tot max 100 km te fietsen, laat genoeg tijd om van alles wat op het pad komt te genieten.
Afstand is overigens niet het doel.
Wanneer ik de afstand van het traject afzet tegen de beschikbare tijd dan is het hele traject dat voor ogen is schier onmogelijk. Dat maakt mij echter niet uit. Als de tijd op is, dan zal de trein als vervoer naar huis uitkomst bieden.
Waar we op dat moment ook zijn is een vraagteken en dat is dan maar zo.

Lijkt jou dit wel wat, kijk dan voor een impressie op www.fietsvakantie.eu onder tochten aan de Oostzee/Noordzee en reageer.

Groetjes,

Herman G.
Hoi Herman
Is Spanje ook oké
Ik hoor het graag
Groet
Harry
Goede avond Harry,

Uit jouw reactie maak ik een duidelijke voorliefde voor Spanje op.
Dat is helemaal oké hoor.....en daar ga jij ook mensen warm voor krijgen!!

Ik heb deze tocht langs het merengebied tussen Berlijn en Rostock , de Oostzee en
Noordzeekust al enige tijd voor ogen en ga die, ook gezien de reacties, zeker eind mei/juni 2017 maken. Dus dat "botst" een beetje

Plaats een bericht van jouw voornemen Harry. Ik weet zeker dat je daar een aantal mensen voor gaat vinden. Suc6 en groetjes

Herman G
Ik zou Berlijn via de muritz rechts aanhouden naar Rugen en dan links naar Rostock wismar, Lubeck en bovenlangs Hamburg via de Elbe , Weser naar Nederland. Mooi afwisselden tochtje, zou kijken of je er een weekje aanvast kan plakken want de oostsee is wel erg mooi. Twee week is eigenlijk te kort. Vergeet vooral insel poel niet , een schiereiland boven Wismar.

Veel plezier bij de voorbereidingen
Ik zou Berlijn via de muritz rechts aanhouden naar Rugen en dan links naar Rostock wismar, Lubeck en bovenlangs Hamburg via de Elbe , Weser naar Nederland. Mooi afwisselden tochtje, zou kijken of je er een weekje aanvast kan plakken want de oostsee is wel erg mooi. Twee week is eigenlijk te kort. Vergeet vooral insel poel niet , een schiereiland boven Wismar.

Veel plezier bij de voorbereidingen
En wil je Rügen een beetje fatsoenlijk verkennen ben je zeker een halve week zo niet meer kwijt. Daarnaast zijn alle Hansesteden langs de kust ook zeer zeker de moeite van het bezoeken waard. En Rostock vanwege hun eigen Bijlmer. (Overigens ook de binnenstad)
Kortom 2 weken is echt te kort, want je doet ook jezelf tekort.
Terug kan via de Hanse route of vanaf Glückstadt ook via de Vikingroute (Emmen - Denemarken)
Peter en Henk,
Dank jullie wel voor de waardevolle tips en vooral het enthousiasme.
Daarmee bevestigen jullie mijn keuze voor de route en omgeving.
Had idd het voornemen om via Waren/Müritz het rechtse deel van de Mecklenburgische Seenplatte via Demmin richting Stralsund te volgen.

Na jullie verhalen en advies gaan het zeker 2 x 2 weken worden !
Wat zou je dan adviseren ? Van Berlijn via Waren/Müritz naar Rügen
in ongeveer 1 week en dan via Rostock, Lübeck naar Hamburg. Is dat op je gemakje als eerste 2 weken te doen? Ik hou er namelijk van om onderweg de dingen op het pad, die het waard zijn om bij stil te staan ook te gaan bekijken. Dan zou ik een volgend keer het deel vanaf Hamburg zoals door Henk beschreven kunnen volgen toch ?