Additionally, paste this code immediately after the opening tag: supernova The plug III - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

supernova The plug III

Hoi,

Ik kan bij de Garmin Edge,automatisch: uitschakelen aan of uitzetten. Dus als ik stilsta dan blijft de Garmin functioneren.
De ene omvormer werkt goed met iPhone (The Plug) de ander werkt beter met Samsung. De ene accupack kun je opladen tijdens het fietsen en tegelijkertijd gebruiken als bufferaccu. De ander kun je alleen maar opladen en niet tegelijkertijd als accupack gebruiken.

Let erop dat bij een omvormer die je in je voorvorkbuis monteert dat je een andere 'starnut' monteert. Of zorgt voor een kabeltje dat niet door het scherpe randje van je starnut doormidden gesneden wordt. Door het trillen van de fiets snijdt dat er op een gegeven moment doorheen. Nou ja, en zo zijn er nog wel wat do's and dont's.
Roodborst schreef:Hoi,

Ik kan bij de Garmin Edge,automatisch: uitschakelen aan of uitzetten. Dus als ik stilsta dan blijft de Garmin functioneren.
Met die aantekening dat er nog wel energie in je accu moet zitten. wil je hem aanhouden. Als je bijvoorbeeld ook je koplamp hebt branden (ook gevoed door de dynamo) en je ziet dat niet omdat het nog licht is, dan gaat er heel wat minder stroom naar je GPS die dan dus mogelijk meer van zijn interne accu vraagt dan dat hij toegeleverd krijgt.
De 'automatisch-uitschakelen-optie' gaat (dacht ik) over wat het apparaat doet bij inactiviteit. In elk geval schakelt mijn edge zich 'gewoon' uit als de laadstroom wegvalt, ongeacht de instellingen. Ik zou om die reden zelf nooit een plug, of andere omvormer zonder bufferaccu, kiezen.
Beste fietsvrienden,

Heel hartelijk dank voor al die informatie. Ik doe er zeker mijn voordeel mee.

Vriendelijke groeten,

Bert K