Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos travel master 26 Alu Rohloff riemaandrijving - Forum Wereldfietser

Santos travel master 26 Alu Rohloff riemaandrijving

Hierbij bied ik mijn Santos Travel master met Rohloff naaf aan.
Gekocht Februari 2013
Kleur is Mat zwart met zilvere letters
Voorvork Santos voorvork extra sterk
Led verlichting voor en achter op baterij
Spatborden SKS zwart
Slot Axa Defender met anti diefstal chip, twee sleutels
3 bidon houders
Kompas bel
Handvatten Ergon heren met lange barends
Rohloff naaf mat zwart met riem aandrijving
Remmen Velg Magura H5.33
Wielen: voor handgemaakt vakantie wiel met zt naaf zwart
Achter wiel: Extra versterkt wiel met 36 spaken.
Cateye strada wireless km. teller
Ortlieb waterdichte stuur tas met kaart map
Reserve onderdelen
Nieuw Brooks zadel B337H
Fiets in prima staat max. 6000 km. gereden alle onderhouds beurten gehad
Alle facturen aanwezig
Vraagprijs 2600 euro nieuw prijs was 3960 euro
Pittige prijs voor een tweede hands fiets.

De koper moet beseffen dat behalve het nieuwe van de fiets er af is, ook de garantie niet helemaal meer zal zijn wat hij was...

Gekocht februari 2013, betekent nog maar een jaar en vijf maanden garantie, voor de eerste koper dan. De verkoper doet 27% van de prijs af, maar van de garantie is al voor 72% verlopen.
Ik mis de maat van de fiets
ik ben zelf 1,78
Ik dacht dat het frame 53 was op de factuur staat 19 inc.
Ik ga wat hoger met de vraag prijs zitten om al die onzin biedingen te voorkomen.
er zijn mensen die de fiets wel over willen nemen voor 350 euro.
maar bieden mag altijd als het maar redelijk is.
Ik heb een bod van 2200 maar dat vind ik te weinig.
Klaas
Hallo saagstree, laat u niet be invloeden door die gasten die alleen maar kunnen dromen van zo een fiets , ik heb met mijn koga rohloff (3 jaar oud ,zelfde km) het zelfde aan de hand gehad, iemand iets meer (500€) geboden en uiteindelijk 2.500€ gehad dat volgens een kenner nog te weinig was, maar ja, gewoon afwachten... ik heb nu een nieuwe santos /pinion besteld , prijs 5.800€ die dat zeker waard is naar mijn gevoel en na een testritje op een dag van 137km door de heuvels, dus uw prijs is nog zo gek niet. Je zult wel een goede reden hebben dat je hem verkoopt(en de koper een gelukzak) want dat is een van de 3 top merken voor een trekking fiets en dan nog met rohloff & riem .

groetjes
Gustaaf schreef:...na een testritje op een dag van 137km door de heuvels
Ongelofelijk, wat een afstand! Zeker omdat je je vorige fiets verkocht hebt vanwege "blijvende knie probl". Miraculeus hersteld?

Saagstra heeft óók al last van "Knie problemen en leeftijd".

Iedereen mag natuurlijk betalen wat hij maar wil voor tweede hands spulletjes.

Dat mensen net als Gustaaf liever een nieuwe fiets hebben, inclusief goede relatie met dealer, en met volledige garantie willen, begrijp ik.
Goede opmerking Peter , maar ik val nog niet door elkaar ,zelfs niet na een 4 de kijkoperatie aan de zelfde knie en telkens wat af gefreesd , die rit ben ik wel 3 klimmers afgestapt en te voet verder , wat je ook niet weet(of toch?) is dat een pinion 18 versnellingen heeft ipv 14 op rohloff, dus... ik heb mij laten overhalen om toch nog wat verder te fietsen zonder ondersteuning en als het echt niet meer kan ...de pinion er onder uit en een elektrische er onder , kan allemaal en dat is ook de bedoeling , ik wil je niet beledigen maar je komt wel raar over .

toch nog een prettige dag gewenst
Gustaaf schreef:Goede opmerking Peter , maar ik val nog niet door elkaar ,zelfs niet na een 4 de kijkoperatie aan de zelfde knie en telkens wat af gefreesd , die rit ben ik wel 3 klimmers afgestapt en te voet verder , wat je ook niet weet(of toch?) is dat een pinion 18 versnellingen heeft ipv 14 op rohloff, dus... ik heb mij laten overhalen om toch nog wat verder te fietsen zonder ondersteuning en als het echt niet meer kan ...de pinion er onder uit en een elektrische er onder , kan allemaal en dat is ook de bedoeling , ik wil je niet beledigen maar je komt wel raar over .

toch nog een prettige dag gewenst
Mij maak je dit echt niets wijs. Met die 14 versnellingen van de Rohloff kun je iedere berg die je met een Pinion op komt, óók op. Desnoods pas je de tandwielen aan.

Dat je een ritje van 137 km maakt zegt wel wat, hoeveel klimmers je ook afstapt.

Punt is: als je zo'n dure fiets bij een dealer koopt dan ben je een goede en graag geziene gast. Garanties afhandelen is altijd vervelend werk voor een handelaar: het kost het tijd en het levert geen geld op. Voor zo'n goede klant hebben ze dat echter wel over. Is er iets aan de hand, dan zullen ze wel helpen, misschien zelfs als je garantie al verlopen is.

Koop je vervolgens zo'n ding tweede hands, dan ben je vrijwel helemaal niemand meer bij de dealer. Weg service, zelfs als de garantie nog niet verlopen is... Dat mag wel tot uitdrukking komen in de prijs.

Ik heb er zelf juist ervaring mee: een gescheurd frame van een tweede hands fiets oorspronkelijk gekocht bij Bongers Bikes. Als ik dat ding nieuw bij hen gekocht had, had het wellicht anders gelegen. Nu sta ik als - niet eerste koper - helemaal nergens. Gelukkig heb ik destijds minder dan de helft van de nieuwwaarde betaald, voor een fiets die veel jonger was dan deze hier.

Zo veel geld vragen voor zo'n fiets grenst wat mij betreft aan oplichting.
Vragen staat toch vrij.
Als iemand dat bedrag wil betalen mag hij dat ook zelf bepalen.
Alleen melden dat er nog garantie op zit terwijl je eigenlijk wel weet dat het niet zo is is niet netjes.

Oplichting is het niet.
M276 schreef:Vragen staat toch vrij.
Als iemand dat bedrag wil betalen mag hij dat ook zelf bepalen.
Eens. En ik ben vrij om dat ter discussie te stellen. Je ziet steeds meer dit soort prijzige fietsen opduiken, en mensen lijken niet te beseffen waar die prijs dan in zit. Nou, voor een groot deel dus niet in de materie.
M276 schreef:Oplichting is het niet.
`Mijn tekst is: "grenst ... aan oplichting"
Ik zal mijn situatie wat beter uitleggen.
Links heb ik al een nieuwe knie en de rechter is er ook aan toe het vreemde is dat ik met fietsen weinig last heb van mijn knie maar als ik er afstap en ga lopen is het mis.
het mooiste vond ik op weg gaan met mijn tentje dus vrijheid blijheid nu was het gekruip in het tentje niet meer te doen voor mij, deze zomer nog rondje Luxemburg Moezel, Rijn gefietst toen ik terug kwam besloten niet meer te gaan kamperen,
De arts vertelde dat ik aan een nieuwe knie toe ben bij de vorige knie operatie in 2007 heeft het een jaar geduurd voor ik weer wat fietsen kon zo als ik dit wilde ik ben nu 69 als ik een jaar niet fiets ben ik 70 voor dat ik weer kan gaan beginnen aan tochten te denken.
We hebben ook een camper waar we ook mee weg willen en zo een dure fiets mee te nemen om boodschappen te doen is vragen om ellende.
van daar dat ik besloten heb mijn super fiets te verkopen en hij hoeft niet weg hij mag weg.
Dat is gewoon heel erg jammer/treurig etc. Voor ons allemaal geldt dat er een einde gaat komen aan ons fietsen, maar dit is jong. Sterkte met de weemoed, en met de nieuwe knie.
Zinloze discussie. Als je de fiets niet wil kopen om wat voor reden dan ook, doe het dan niet.

Als iemand graag altijd een Santos met R-naaf wilde kopen, maar die te duur vond en deze prijs is acceptabel om te kopen kan iemand heel blij zijn.

Als ik zou mogen kiezen. dan zou ik een R-naaf in mijn huidige fiets laten inbouwen bij bije4travel, ben je ongeveer 1200-1300 kwijt.

Mario