Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets goedkoop uit Duitsland. - Forum Wereldfietser

Fiets goedkoop uit Duitsland.

Beste Fietsers,

ik was een dagje naar Meppen in Duitsland, en ik kwam in de plaatselijke Marktkauf terecht, een supermarkt met apart elektronica/auto gebouw en dan nog een sterke drank/speelgoed filiaal, 3 gebouwen op een grote parkeerplaats zeg maar.

Er waren daar nogal goedkope fietsen van het merk Rehberg en Prophete (deze laatste waren e-bikes).

Ik ben geen grote deskundige, maar de gemonteerde onderdelen kwamen met goed over (Samsung accu's en Shimano remmen/versnellingen).

Ik heb wat foto's gemaakt en in dropbox gezet. Ik verneem graag uw deskundig commentaar. Er staan nog wat andere foto's op die over after shaves gaan, ik scheer me graag en ik had het met andere scheerders daar ook over.

https://www.dropbox.com/sh/f911i9y36epp ... IwGJa?dl=0
Hermannetje schreef:Ik verneem graag uw deskundig commentaar.
Ik wacht wel op je testresultaten :D

(sorry, denk je echt dat je voor 200 euro een goede fiets krijgt? Hij doet het waarschijnlijk tot hij stuk gaat)
Nou...ik heb een oude Giant die heerlijk fietst. Dus het is overbodig voor mij.
Waar het mij om gaat: een fiets met 21 versnellingen, een voorwiel dynamo, een verende voorvork plus zadel en dan voor 219 euro, dat klinkt erg goedkoop. Is het misschien geen kwaliteit?
Ik lees graag ook negatieve commentaren, ik heb verder geen belang in Marktkauf. Gewoon de vraag: kan het wat zijn?
Is gewoon slecht verpakte en non-informatieve SPAM.
Sorry....ik heb hier een keurig verleden van meerdere artikelen, waarin ik nergens verkapte reclame maak. Ik nodig een ieder uit mijn oude artikelen te lezen en te checken op spam. Dat ik een Giant heb, blijkt ook uit mijn verleden.
Hermannetje schreef: Ik ben geen grote deskundige, maar de gemonteerde onderdelen kwamen met goed over (Samsung accu's en Shimano remmen/versnellingen).
- Shimano verkoopt zowel topproducten als waardeloze rommel.
- Er zijn diverse Duitse merken die een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding bieden, maar dat zegt natuurlijk niets over alle Duitse fietsmerken.
- Voor 200-300 euro heeft men nooit een goede nieuwe fiets in het beste geval een acceptabele singlespeed zonder verlichting, vering, ...

Renaat
- Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat meestal ook.

- Alle waar is naar zijn geld

- Marktkauf kan goedkoop groot inkopen en met zeer lage marges verkopen, dus het zou best kunnen dat deze fietsen van € 219 zich kunnen meten met andere fietsen van € 3 a 400.
Laten we even aannemen dat ikm een dergelijke, goedkope fiets ga kopen. Lijkt me best leuk. Wat zijn de problemen van goedkope fietsen?

Ik kom tot 2 zaken:
-roestgevoelig heide
-afbrekende onderdelen

Zijn er meer?
We kijken uit naar je reisverslag van de fietstocht naar Praag of Narbonne vv. 8)
Om te weten wat een goede fiets is, is het recept van Sjefke: je koopt hem en legt een fietstocht af van een paar 1000 kilometer, en na afloop heb je je antwoord. Jaja. En als het een slechte fiets was, ben je je geld kwijt. Zal ik toch eens de bezoekers van kieskeurig voorhouden, kopen en na afloop mag je wat vinden, wie van tevoren zich wil oriënteren is een zeur. Vind je het heel erg dat het niet mijn recept is?

Overigens krijg ik van het X 35 systeem van Shimano een goede indruk. Cheap and sturdy volgend Engelsen, goedkoop en degelijk. Weer een plus voor de Rehberg fiets.
Hermannetje schreef:Laten we even aannemen dat ikm een dergelijke, goedkope fiets ga kopen. Lijkt me best leuk. Wat zijn de problemen van goedkope fietsen?
Ik kom tot 2 zaken:
-roestgevoelig heide
-afbrekende onderdelen
Zijn er meer?
Alle onderdelen van een fiets kunnen problemen krijgen. Als dat niet het geval zou zijn zou het betreffende onderdeel immers te zwaar, te sterk of van te duur materiaal geconstrueerd zijn.
De lijst van potentiele problemen is dus lang, heel lang.
De meest voorkomende onderweg staan hier:
http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... delen-stuk

Bedenk ook dat er maar één essentieel onderdeel aan de fiets hoeft te zitten dat stuk gaat om je fietstocht te verpesten, dus zelfs als 99% van de onderdelen van die goedkope fiets goed genoeg zijn dan zijn er nog altijd een paar onderdelen aan die fiets die het praktisch gezien tot een onding kunnen maken.

Ik denk dat je bij de getoonde fiets echter niet tot 99% komt, bij lange na niet.
Wat is Shimano X 35? Ik heb er nog nooit van gehoord en google kan me ook niet verlichten.

Als er achter 'frame' alleen staat dat het zowel in de dames- als heren versie een alu frame is, en bij 'vork' als spec 'verende vork' wordt genoemd, dan zakt mijn broek wel aardig rap af.

Op een Duits forum lees ik berichten over het zelf moeten afstellen van de derailleurs, naspannen van spaken en natrekken van bouten.

Op een ander Duits forum wordt het zo geformuleerd: "Glaubt man den Erfahrungsberichten im Forum und den Aussagen ehemaliger Mitarbeiter, dann ist es schon gefährlich, das Rad nur zu schieben."
Gewoon kopen die fiets.
En dan hier uitgebreid verslag doen van je ervaringen, ... ter lering en vermaak.
Ik heb een typefout gemaakt: ik bedoel het TX 35 systeem van Shimano. Ik ga nog even verder lezen wat er over deze fiets(en) is gezegd, mijn Duits is niet goed genoeg voor een goede vertaling van wat hierboven staat
Vertaling: 'Als je de ervaringsberichten op het forum en de uitspraken van voormalige werknemers moet geloven, dan is het al gevaarlijk om de fiets voor je uit te duwen.'
Ooh, TX35, oftewel Shimano Tourney, het goedkoopste dat er van Shimano in Europa te krijgen is. Ga toch maar niet naar Narbonne, alhoewel...., iedere fietsenmaker onderweg heeft beslist betere spullen in voorraad.