Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen in 10 foto's - Forum Wereldfietser

Noorwegen in 10 foto's

Afgelopen zomer fietsten we een maand in Noorwegen. Het was een tocht met uitdagingen. Niet alleen was de inspanning pittig, er zaten ook pittige weerdagen tussen. Zo konden we een paar dagen de weg niet vanwege een weeralarm, maar het was ook bijzonder om tussen sneeuwvelden en meren met ijsschotsen door te fietsen.
Hieronder de gevolgde route:

Afbeelding

Maar al die ontberingen waren het dubbel en dwars waard. De rust is ongekend en de schoonheid is ongeëvenaard. Elke foto is een plaatje.
Het complete reisverslag kun je hier vinden. Daar kun je ook een (eigen gemaakt) routeboekje downloaden, de GPS tracks en andere informatie. En natuurlijk foto's. Veel foto's.
Ik heb er tien uitgezocht. Geen gemakkelijke taak en de keuze van deze tien is arbitrair. Maar ze geven (hopelijk) wel een beeld waarom je volgend jaar naar Noorwegen zou moeten gaan.

Afbeelding
Langlaufen is een Nationale sport. En je hebt er geen sneeuw voor nodig :-)

Afbeelding
Start van de Rallarvegen, direct na het verlaten van Haugastol.

Afbeelding
Er heerst hier een poolklimaat. Zelfs in juli.

Afbeelding
Ook naar beneden moeten we soms lopen, om de fietsen te sparen.

Afbeelding
Uitzicht op het Flamsdal.

Afbeelding
Dit soort plaatjes wast alle vermoeidheid weg.

Afbeelding
Spiegelende fjorden biologeren me mateloos.

Afbeelding
Het slechte weer doet niets af aan de beleving.

Afbeelding
Als je dag zo eindigt, dan kun je alleen maar gelukkig zijn.

Afbeelding
En ze hebben ook mooi weer in Noorwegen.
Mooie route, mooie foto's. Ik ga eens even op de site kijken. :)
Dank dat je je foto's met ons wilt delen! Noorwegen is inderdaad een erg mooi fietsland. Ik herken wel wat plekken van onze tocht van een paar jaar geleden. We gaan er zeker nog eens terug.
HansvanderVeeke schreef: Afbeelding
Langlaufen is een Nationale sport. En je hebt er geen sneeuw voor nodig :-)
Mevr. VanderVeeke valt bijna van de fiets van verbazing! :D

Leuk om je foto's te zien, Hans, bedankt voor het tonen.

Groetjes,

Carl
Leuke serie Hans. En herkenbaar, want jullie route overlapt met de tocht die wij 2 jaar terug hebben gemaakt. Je moet een beetje geluk hebben met het weer (bij ons schommelde de temperatuur in juli tussen de 5 en de 30 graden; op een eerdere tocht naar de Lofoten zagen we Noren in zwemkleding zodra het boven de 15 graden was :roll: ), maar Noorwegen doet niet onder voor de Alpen.
Carl schreef: Mevr. VanderVeeke valt bijna van de fiets van verbazing! :D
Het was meer dat Meneer van der Veeke met open mond stond hoor...
Carl schreef:
HansvanderVeeke schreef: Afbeelding
Langlaufen is een Nationale sport. En je hebt er geen sneeuw voor nodig :-)
Mevr. VanderVeeke valt bijna van de fiets van verbazing! :D

Leuk om je foto's te zien, Hans, bedankt voor het tonen.

Groetjes,

Carl
Rolski: Jaren lang deze sport beoefend. Het is ook een goede voorbereiding op het langlaufen. Was altijd een bekijks en haalde zelfs de krant. Foto 1997.

Afbeelding

Mooie foto's Hans.
Mooi Hans... :lol: :lol: :lol:
HansvanderVeeke schreef:
Carl schreef: Mevr. VanderVeeke valt bijna van de fiets van verbazing! :D
Het was meer dat Meneer van der Veeke met open mond stond hoor...
O, dan lijkt het misschien alsof Mevrouw van der Veeke naar links aan het vallen is omdat ze zojuist een u-bocht heeft ingezet om Meneer van der Veeke in de gaten te houden...

:)

Carl
@Hans van der Veeke: ook nu weer genoten van je verslag en foto's.
HansvanderVeeke schreef:Ook naar beneden moeten we soms lopen, om de fietsen te sparen.
En ik altijd maar denken dat een fiets niets anders is dan een gebruiksobject :P.

Mooie foto's. Wil er ook zelf altijd nog graag naar toe.
HansvanderVeeke schreef: Het slechte weer doet niets af aan de beleving.
Jammer dat je wat minder weer had bij het Lysefjord en Lysebotn. Verstandig om dan de lastige klim over te slaan.
Mooie foto's Hans, geven me het gevoel om daar weer eens terug te gaan. Prachtig land!
Allen bedankt voor de reacties. En als je er nog niet geweest bent, gewoon een keer doen. Je krijgt er geen spijt van.
Als je er al geweest bent, ook gewoon nog een keer doen :D