Additionally, paste this code immediately after the opening tag: welke zonnebrandmiddelen - Forum Wereldfietser

welke zonnebrandmiddelen

Door de jaren heen heb ik verschillende soorten zonnebrandmiddelen geprobeerd, maar nog steeds niet mijn ideale smeerseltje gevonden. De combinatie van stof, zweet en zonnebrandmiddel heeft altijd weer een erg plakkerig resultaat. Er zijn zonnebrandmiddelen die aangeprezen worden voor (buiten)sporters, maar ook die vind ik niet echt geweldig. Niet zo erg als je 's-avonds een douche tot je beschikking hebt, maar als die er niet is....

Wie heeft er een tip voor een goed zonnebrandmiddel dat wel een goede bescherming biedt, maar niet zo vet is en waarbij je niet zo ontzettend plakkerig wordt.

groet
Ronald

Hoi Ronald,

Wij gebruiken altijd P20. Je hoeft dat maar 1 keer te smeren een half uur voordat je in de zon gaat. Het plakt niet, trekt gelijk in, stinkt in het begin wel een beetje, maar verder geen problemen mee.

Groetjes,
El & El
Helaas moet je bijna iedere zomer opnieuw op zoek naar je beste zonnebrandmiddel, want cosmeticafabricaten zijn dol op NIEUW, VERBETERD en REVOLUTIONAIRE FORMULE. Twee jaar geleden een prima niet-plakkerige formule gevonden (Garnier Ambre Solaire huppeldepup sport, in een wit flesje met groene opdruk). Maar helaas, het is al weer vervangen door iets anders.

Dus moet je helaas gewoon even op de verpakking kijken en testsmeren in de winkel. Mijn criteria:

-Watervast (want anders binnen 2 minuten weggezweet)
-Een spray (want de is lang niet zo plakkerig als creme of lotion)
-liefst een sportformule (want, nou ja, logisch eigenlijk)
-zonder parfum (want dat irriteert alleen maar)

Ik was bijzonder blij dat er een aantal jaren een gecombineerde insecten/zonnecr?me op de markt kwam (Herbal Armour, te verkrijgen in de betere buitensport zaak). Dat is helaas wel een beetje plakkerig en duur, dus ik hoop dat binnenkort de grote cosmeticamerken ook eens op die niche springen...

Overigens ben ik ook extreem plakkerig zonder zonnespul na een dag zweten op de fiets (ik houd na een dag of drie smeren meestal al op met die kledder). Dus daar ontkom je toch niet aan...

Groetjes,

Astrid

Groetjes,

Astrid