Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets in een weekend veilig stallen in Berlijn? - Forum Wereldfietser

Fiets in een weekend veilig stallen in Berlijn?

Over 5 weken ga ik weer fietsen ergens in Polen of Tsjechië.

Op de heenreis maak ik een klein uitstapje: Met het vliegtuig vlieg ik vanuit Berlijn naar Rīga en weer terug. De fiets gaat dan niet mee.

Het plan is:
Vrijdag met de trein naar Berlijn.
Zaterdagochtend vliegen naar Rīga, met alleen wat handbagage.
Zondagmiddag weer terug naar Berlijn.
Zondagavond of maandagochtend de reis naar Polen of Tsjechië voortzetten, fietsend of met de trein.

De vraag: Waar kan ik in dat weekend mijn fiets kwijt? Bij voorkeur ook de bagage, maar bagage kan ook in een bagagekluis op een treinstation. Voor de fiets zoek ik een geschikte plek.

Ik kan een hotelkamer boeken voor drie dagen en mijn fiets daar achterlaten, maar dat is een vrij dure oplossing.

Buiten stallen doe ik uiteraard niet.

Op een paar plekken in Berlijn zijn fietskluizen, maar het is niet zeker dat deze op dat moment vrij zijn of 40 uur lang gebruikt kunnen worden.

Suggesties?
Opslagruimte van het hotel waar je in voor je vertrek in Berlijn verblijft? Of blijf je daar geen enkele nacht slapen? - Warmshowers? AirBenB?
Wit schreef:Opslagruimte van het hotel waar je in voor je vertrek in Berlijn verblijft? Of blijf je daar geen enkele nacht slapen? - Warmshowers? AirBenB?
Dat is een optie idd. Voor twee nachten boeken met een nacht er tussen en vooraf onderhandelen over de mogelijkheid om spullen achter te laten.
Ja dat doen wij altijd als we een fietsdoos ed moeten achterlaten voor een of meerdere weken. Succes en veel plezier!
Ik zie het zo snel niet op bahn.de maar hebben ze daar bij of op het station geen bewaakte fietsenstalling? Anders even vragen.
Vraag het aan de afdeling Berlijn van de Duitse fietsersbond ADFC
Brunnenstrasse 28
D-10119 Berlin
Internet: www.adfc-berlin.de
E-Mail: kontakt@adfc-berlin.de
Telefopn: 0042-(0)30-448 47 24
Ik heb ze wel eens in een parkeergarage achtergelaten. Zeker als deze 's nachts op slot gaat kan dat wel een aardige oplossing zijn. En dan in het zicht van de camera's ergens vastmaken.
Je kunt je fiets bij mij in de woning laten overnachten :wink: Ik sleep elke dag mijn fietsen naar boven (gelukkig woon ik in de eerste verdieping) en als er dan eentje meer bij staat of niet maakt dan ook niks meer uit. Ik woon in de buurt van vliegveld Schönefeld.
Groetjes