Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Najaarstrektocht (Wind mee tocht) 9-11 september - Forum Wereldfietser

Najaarstrektocht (Wind mee tocht) 9-11 september

Najaarstocht (Wind Mee tocht) 9/10/11 september

Beginpunt:
Als camping voor de vrijdagavond en als startplaats voor zaterdagochtend
is Camping de Berekuil in Utrecht (Nabij Veemarkthallen; Arienslaan 5 3573 PT Utrecht Tel: 030 - 271 38 70) uitgezocht.
Lekker centraal, campeerplaatsen beschikbaar en niet ver van het station
dus ook makkelijk voor mensen die zich op de zaterdagochtend aansluiten.
Kom met de fiets/OV, er is weinig parkeergelegenheid voor auto's op de
camping of in de omgeving, tenzij je de auto in de woonwijken rond de
Veemarkthallen wil laten staan. Deze camping heeft plaats voor ons en als er genoeg
mensen al op vrijdagavond naar de camping komen kunnen we een eigen
veldje krijgen.

Om 10 uur vertrekken we van de camping en de wind bepaalt waar we naar
toe gaan. De zaterdagavond gaan we naar een camping op, hemelsbreed, ongeveer 50km van het beginpunt. Over de weg zal dit ongeveer 60-65 zijn.
De kans is groot dat de afstand iets minder is omdat we anders zo gauw Nederland uit zijn en op zondagmiddag stoppen we wel in een plaats in Nederland en met een station.
De route zal voornamelijk via beschreven routes verlopen als de LF routes en plaatselijk aangegeven routes.

Het is natuurlijk altijd mogelijk, als de kilometervreters er nog geen genoeg van hebben, om vanuit de camping een extra rondje in de omgeving te maken. Ze moeten dan wel een (klein) stukje tegen de wind in fietsen?.

Wil je mee doen met deze tocht, of heb je nog vragen, dan kun je je melden bij Rena Wolf: Renaw@yahoo.com of op 06 49636551

Voor diegene die dat nog niet gedaan hebben, gelieve je op te geven bij mij via renaw@yahoo.com

Groet,
Rena :wink:

Hoi Rena,

Je kan mij noteren!
Als het thuis goed gaat, ga ik mee.

Hoeveel deelnemers heb je al kunnen strikken?
Harm kan je trouwens ook opschrijven!

Groeten, John.

Hi John,
Ik ben nog aan het inventariseren, maar laat het zo snel mogelijk weten!
Groet,
Rena

Hoi Rena,

Die met dat klokje is een leuke zegswijze h? !!!
Weet jij of ie van b.v. Gandhi of Goethe is?

John.

De voorspelling voor a.s. weekend is redelijk.
De wind lijkt uit westelijke richtingen te komen.

zat zon
12?C 10?C
maximum
temperatuur 18?C 16?C
weer
wind W 3 NW 2-3

Bert, kan jij ons vertellen wat een leuke route is voor deze windrichtingen?
Ga je nog mee?

John.







.

Ha die John,

Ik weet nog niet of het mij lukt. Ben net terug van de Bodensee. Met die wind zou ik vanaf Utrecht koersen naar noordelijk deel van de Veluwe richting Zwolle. Eventueel nog een stukje Drente in of een stukje fietsroute langs de Overijsselse Vecht.
Langs de Vecht loopt ook een spoorbaan voor de terugreis. Zwolle is natuurlijk heel gemakkelijk om terug te keren met de trein, maar dat kan ook vanuit Meppel, of Steenwijk.
Er zijn voldoende natuurkampeerterreinen in het gebied van die richting.
Hoe is het met Gudy?

Beste mensen,

Spontaan opkomen dagen mag/kan, maar houdt er wel rekening mee dat de groep op zaterdag ochtend om 10 uur vertrekt!!!
Zorg er daarom voor dat je er ofwel vrijdag avond ofwel zaterdag VOOR 10 uur bent!!!

Groet,
Rena :wink:

Hoi Rena,

Ik denk erover om spontaan te gaan komen. Misschien vrijdagavond (gaan jullie Utrecht nog in?) of anders zaterdagmorgen. Zo ver is het voor mij ook weer niet (ik woon in Zeist).

Mocht de weersverwachting uitkomen :) (een briesje uit het zuidwesten, jammer geen echte zuidwesterstorm!) dan lijkt de NAP-route (LF9) wel wat. Het traject loopt langs de Berenkuil. In Lage Vuursche pannekoeken eten. Dan Baarn, Spakenburg, langs het Veluwemeer naar Zwolle en Meppel. En dan met de trein terug. Het lijkt me een leuke tocht en ken alleen het eerste stukje van de route. Ik zal de gids meenemen voor het geval dat.

Groet,

Rutger

Hi Rutger,

Fantastisch die mensen die aangekondigd spontaan langs komen, vooral omdat ze leuke ideeen hebben!!!! Neem vooral je boekjes en routes mee!!!

Groet,
Rena :wink:

Hoi Rena,

Kan je windkracht twee (wat voorspeld wordt volgens de laatste berichten) wind noemen? Wat dan? En wat te denken over variabele wind. Wordt het dan rondjes rijden?

Tot, ijs en wederdienende, morgen rond een uur of acht.

Rutger

Het is zaterdag ook nog nationale monumentendag. Misschien zien we wat leuks om te bezichtigen. Er zijn dan vaak interessante gebouwen gratis open.

WINDMEE TOCHT MISLUKT !!!!

Hallo lezers,
De windmee tocht is op een mislukking uitgedraaid.

Twee dagen lang was het windstil, zeker op onze route.
Van uit Utrecht volgden we de NAP route noordwaards. Dit is de scheiding tussen "laag" en "hoog" Nederland. Op de randmeerdijk ergens bij Nijkerk hebben we in het kader van open monumentendag een stoomgemaal bekeken. De hele dag toerden we door de zon begeleid, noordwaarts.
Buiten Nunspeet vonden we een natuurkampeerterein, nieuw Soerel.

Op de zondag hoopten we dat de voorspelde noordenwind flink zou aantrekken. Jammer weer geen wind! Ook het zonnetje moesten we missen, gelukkig was het wel droog en warm.
In Amersfoort konden we bij Marjan en Elly genieten van thee of koffie.
Na Amersfoort waaierde de groep uit een. Waarschijnlijk is iedereen droog thuis gekomen, met weer een portie fijne herrineringen.

Annita, Marjan, elly, Jaqeline, Fokko, Wim, Nap, Harm en Rutger, BEDANKT!!!


Groeten, John.

Hallo, meewind fietsers,

In http://www.gudyrooijakkers.nl/windmeeto ... r-2005.htm zie je een aantal foto's van afgelopen weekend.

Groeten, John.