Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Topo Light Noord-Africa - Forum Wereldfietser

Topo Light Noord-Africa

In juli ga ik enkele weken naar Marokko, veel wandelen in de bergen en een beetje fietsen. Marrakesh en omgeving (jbel Toubkal)
OSM kaarten heb ik geprobeerd, de stad gaat nog wel, maar het gebergte is verre van overzichtelijk vind ik.
Nu zie ik dat je via Garmin de Topo Light kan kopen. Deze lijken me aangewezen omdat ze direct op je GPS komen te zitten en er staat: Afslag-voor-afslag aanwijzingen op wegen en paden. Dan lijkt het me dat het een routeerbare kaart is, toch?

http://www.garmin.com/nl-BE/maps/outdoor/ (Kies Marokko)

Iemand ervaring met deze soort kaarten? Zijn ze vergelijkbaar met de TopoActive kaarten van Europa die op mijn eTrex 35 Touch zitten?
Wat bedoel je met niet overzichtelijk? Ik heb enkel ervaring met gratis kaarten op OSM, een kaart van een Duitse motorrijder en Maps.me. Naar volle tevredenheid - wij rijden al jaren alle kleine wegen en paadjes daar zonder verdwalen. Weet je zeker dat je in juli naar Marrakesh wilt? In het voorjaar is een berg op daar soms al heet genoeg.
Met niet duidelijk bedoel ik dat ik denk dat niet alle bergweggetjes erop staan. Ook geen hoogtegegevens in de kaart, dus ook geen hoogteprofiel van de geplande tocht/ rit. De wereldkaart in toestel geeft wel wat ruwe waarden.
Ik wil graag weten of de topo- light een meerwaarde bied.
Wat hitte betreft, daar kan ik goed tegen heb ik al gemerkt in Sicilië en Griekenland. Zolang ik werk zal ik voor langere vakanties steeds op juli en augustus moeten rekenen, de zware last van werken in het Belgisch onderwijs. Nu zou ik wel naar koeler oorden kunnen gaan, maar ik waag het erop. Vroeg opstaan, laat rijden en tijdens heetste uren in de hangmat is mijn aanpak.
Mijnheer Zwijn heeft waarschijnlijk de topo kaart van de Duitse motorrijder Olaf nog niet gezien ... http://www.island-olaf.de/travel/marokko/gps.html Moet wel zeggen dat op de OSM meer plaatsjes staan aangegeven en daarom gebruik ik die liever. Ben je er al eindelijk al eens ooit geweest? Ik weet namelijk vanwege een uitgebreide ervaring ter plekke dat er een heleboel kleine paadjes op de OSM staan.
2007 en MapSource lees ik bij Olav, ga ik toch niet doen, dan eerder gewone OSM.
Ik ben er idd nog niet eerder geweest.
Ik heb wel tracks en routes op papieren kaart, maar ik gebruik liever GPS.
De topoActive kaarten in de eTrex 35t vind ik super handig, jammer genoeg heb ik alleen Europa. En niet verkrijgbaar voor Noord Afrika denk ik.
Weet iemand uit ervaring of de topo light en topoActive van Garmin op elkaar lijken?
Ik snap echt helemaal niets van je argumentatie.
Maar graag gedaan dan maar en succes nog bij de zoektocht naar de voor jou ideale kaart.
Meneer Zwijn schreef:2007 en MapSource lees ik bij Olav
Voor de geïnteresseerden, die Roadtrip for Apple versie (gmapi) kun je in Basecamp installeren dmv. Javawa's GMTK programma, zowel onder Windows als Mac. Alleen is de kaart wel "gezipt" in het tgz-formaat, dus je moet ook een programma hebben om dat formaat uit te pakken. Ik weet niet of dat standaard bij Windows aanwezig is, bij de Mac wel. De gmapsupp-versie kun je direct op je GPS zetten.