Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 'Fietsen is slecht voor sexleven,' aldus The Independent - Forum Wereldfietser

'Fietsen is slecht voor sexleven,' aldus The Independent

Persbericht, dinsdag 30 aug 2005, 10:22

'Fietsen is slecht voor seksleven'

LONDEN - Fietsen is gezond. Maar het kan wel een slechte invloed hebben op het seksleven van mannen. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat mannen die veel fietsen, vaker last hebben van erectiestoornissen. Dat berichtte de Britse krant The Independent dinsdag.

De wetenschappers deden onder anderen onderzoek bij Amerikaanse politiemannen die op de fiets patrouilleren. Ze ontdekten dat deze 'helden van het smalle zadel' minder vaak een erectie krijgen en dat die ook nog eens van kortere duur is dan bij mannen die zelden of nooit op de fiets stappen.

Volgens de onderzoekers komt dat omdat het zadel, dat bij herenfietsen meestal smal en langwerpig is, de bloedtoevoer naar de 'edele delen' tegenhoudt. Zij publiceren hun bevindingen volgende maand in het Amerikaanse vakblad Journal of Sexual Medicine.

Mee eens of oneens?
bert sitters schreef:Persbericht, dinsdag 30 aug 2005, 10:22

'Fietsen is slecht voor seksleven'

LONDEN - Fietsen is gezond. Maar het kan wel een slechte invloed hebben op het seksleven van mannen. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat mannen die veel fietsen, vaker last hebben van erectiestoornissen. Dat berichtte de Britse krant The Independent dinsdag.


Mee eens of oneens?
Bert,

Ik heb het nooit een probleem gevonden om geen erectie te krijgen onder het fietsen! 8)

Schorpioen. :mrgreen:

Ha die Bert!

Dan maar geen seksleven!!!
Alle gekheid op een stokje, ik denk dat het wel meevalt. Een fietsreiziger zit meestal iets rechterop dan bijvoorbeeld een wielrenner of ATB'er.
Het lijkt mij dat je handeltje dan iets meer de ruimte krijgt.

Groeten, John.

Ik betwijfel verder dat de afstanden die die mannen afleggen de gemiddelde vakantiefietser versteld zullen doen staan. Dus als je daar al problemen van krijgt... Wellicht dat de problemen ontstaan doordat ze niet gewend zijn te fietsen. Na ongewoon zware arbeid wil het lichaam rusten en heeft wel wat beters te doen dan zich met dat soort 'triviale' activiteiten bezig te houden. Ik heb tijdens mijn vakantie in de VS nul (0) agenten op de fiets gezien, dus erg wijdverbreid kan dit fenomeen niet zijn.

PERSBERICHT


Bunnik op BNN met fietserdokter Kor van Hulten.

Vandaag vrijdag 9-9 Ned-2 iets na 16:00 uur.

Onderwerp: Is fietsen slecht voor de seks?

Opnames zijn in Bunnik (straat-interviews) en in zijn praktijk gemaakt
afgelopen maandagmiddag.

Aanleiding: krantenberichten vorige week dat fietsen slecht zou zijn voor de
seks. Voor mannen althans.

Antwoord: Heel af en toe. Als fiets, zadel en wijze van fietsen onvoldoende
op de fietser zijn afgestemd.
Verder "Bull shirt" om in BNN-termen te spreken.

Met vriendelijke groet
Kor van Hulten, arts en publicist (*)
Ter Hulstraat 7
3981 CD Bunnik
Tel: (+) 31 30 - 603 3913

(*) O.a:

- vaste redacteur voor FietsSport Magazine
- verzorgt de rubriek "Advies van Arts" voor website van de Fietsersbond.
Zie: www.fietsersbond.nl/dokter

Wie weet komt er volgend jaar weer een themaweekend 'Fietsen en Gezondheid' o.l.v. Kor. We kijken er naar uit.

Wat een goed idee Harry! Gaat de activiteitencommissie dit oppikken?

Het is geen nieuw idee Bert. Vorig jaar is met succes de eerste keer geweest. Dit jaar ging het door omstandigheden niet door, maar we streven wel naar een herkansing volgend jaar.