Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Heeelp ben direct opzoek naar gas voor gasbrander in Oeganda - Forum Wereldfietser

Heeelp ben direct opzoek naar gas voor gasbrander in Oeganda

Hallo medefietsers,

Mijn vriend en ik gaan morgen van Mubende richting Fort Portal en dan naar het Zuiden fietsen.
We zijn nog op zoek naar gas voor een gasbrandertje met schroefdraad. We hebben in Kampala alleen de prikvariant gezien. Die passen helaas niet.

Weet iemand een adres waar we deze kunnen kopen op onze route? Dat zou super zijn!

Alvast dank :)
Groet,

aFan
Flessen met een ventiel kunnen eventueel gevuld worden. Er zijn drie 'fuel suppliers' bij Mubende. Daar zou je dergelijke zaken evt. wel kunnen verwachten.

https://goo.gl/maps/ReQGEeHBjmt

En als jullie nog in Kampala zijn. Al bij de Nakumatt supermarkt geweest?

Verder schijnen benzinebranders goed verkrijgbaar te zijn voor weinig geld. Wellicht een alternatief.
aFan schreef:We hebben in Kampala alleen de prikvariant gezien. Die passen helaas niet.
Mijn ervaring met dit soort landen is dat als je het in de hoofdstad niet krijgen kunt, je het vrijwel zeker kunt schudden in de rest van het land.

"Man Met Fiets" geeft overigens een link naar "gas stations", dat zijn benzinestations.
Veel fietsers nemen benzinebranders mee op reis, omdat benzine makkelijk te krijgen is.
Er wordt daar veel op LPG e.d. gekookt en dat is dus een belangrijke business waar de oliemaatschappijen zich mee bezig houden. Daarom denk ik dat je buiten de hoofdstad daar wellicht als enige kans kunt maken op zaken waar je op gasgebied iets aan hebt.

http://www.dignited.com/12873/cooking-g ... re-to-buy/

En ik had mijn laatste edit over benzinebranders per ongeluk niet gepost maar blijkbaar op voorbeeld geklikt voordat ik weer naar een ander tabje ging. :oops:
Waarom koken jullie zelf, vindt je de Matoke niet meer lekker? :D :D
Ik vrees dat je dan inderdaad met zo'n stalen fles als afgebeeld komt te zitten, want het lichtgewicht gebeuren staat daar nog niet eens in de kinderschoenen. Misschien dat je dan nog beter kunt gaan bushcraften met wat gesprokkeld hout.

Een na te vullen gastank zullen ze waarschijnlijk niet bij hebben, want die mag niet mee in het vliegtuig.
aFan schreef: We zijn nog op zoek naar gas voor een gasbrandertje met schroefdraad. We hebben in Kampala alleen de prikvariant gezien. Die passen helaas niet.
Late reactie maar mss handig voor volgende keer: koop zo'n prik naar schroef adapter van Markhill of Edelrid, en je kan ook gewoon priktankjes gebruiken. Ding weegt 140 gram. Kan je je originele brander blijven gebruiken en bovendien goed af te koppelen dus geen gedoe met lekkages.

Afbeelding