Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsmaatje gezocht Nederland-Zuid Europa (Italië?) - Forum Wereldfietser

Fietsmaatje gezocht Nederland-Zuid Europa (Italië?)

Beste avonturiers,

Rond half april wil ik (23 jaar/ Man) op de fiets vertrekken naar Zuid Europa. Op het moment lijkt reitsma's route naar Rome het meest voor de hand liggend, maar ik sta open voor alternatieve bestemmingen.

Ik ben nog op zoek naar een reisgenoot voor de gezelligheid en de veiligheid onderweg. Slapen zal variëren tussen met name hostels en campings (en eventueel B&B’s).

Alhoewel ik nog geen ervaring heb met meerdaagse fietsreizen (Ik doe aan 'recreatief' wielrennen), vermoed ik dat 50-100 kilometer per dag realistisch is met meerdere rustdagen per week. Het belangrijkste is toch om te genieten van de reis! Bij een mooie rivier en leuk dorpje wil ik prima langere tijd blijven.

Binnenkort ga ik vast een proefrondje rijden (Groningen-Brussel), dus misschien dat we elkaar dan alvast kunnen ontmoeten.

Gr. Dex
Hi Dex,

Gaaf plan!
Ik (man, 25 jaar) ben van plan in Mei de Reitsma route naar Rome te fietsen.
Ik heb redelijk wat ervaring met het reizen op de fiets en denk tussen de 100 en 120km per dag af te leggen.

Misschien kunnen we wat informatie uitwisselen en wellicht is het mogelijk een aantal etapes samen te fietsen.
Ik hoor het wel,

Ivo
Ik heb vorig jaar de Reitsma route naar Rome gefietst
Ik zeg DOEN !!!!
Hè Ivo, had je mijn mail nog ontvangen?
IMet schreef:Hi Dex,

Gaaf plan!
Ik (man, 25 jaar) ben van plan in Mei de Reitsma route naar Rome te fietsen.
Ik heb redelijk wat ervaring met het reizen op de fiets en denk tussen de 100 en 120km per dag af te leggen.

Misschien kunnen we wat informatie uitwisselen en wellicht is het mogelijk een aantal etapes samen te fietsen.
Ik hoor het wel,

Ivo
Een kleine toevoeging aan het eerste bericht om het iets concreter te maken. Het plan is in ieder geval nog steeds om halverwege april naar Rome te fietsen via Reitsma's route.

Omdat ik niet geheel kan overzien hoe de bergetappes zullen verlopen had ik 50 kilometer neergezet, maar normaal gezien zal ik liever langere afstanden afleggen (rond de 100 of meer kilometer/ ongeveer 5-8 uur per dag). Ik verwacht zo'n een of twee dagen per week te rusten afhankelijk van de omgeving.

Wanneer er veel bergen in de buurt zijn vind ik het ook leuk om bijvoorbeeld een dagje in de omgeving te fietsen en enkele bergen te tackelen (zonder bagage), om vervolgens weer terug te fietsen voor een extra overnachting.

Het is ook geen probleem om stukken of hele dagen afzonderlijk van elkaar te fietsen naar een bepaalde bestemming, om daar vervolgens weer samen te eten en slapen. Echter op dagen wanneer er samen wordt gefietst zal ik me altijd aanpassen aan het tempo van de ander en verwacht dit ook andersom. In de bergen heb ik het liefst wel iemand in de buurt uit veiligheidsoverwegingen.

Wat betreft slapen en eten wil ik graag zo goedkoop mogelijk uit zijn. Campings lijken hiervoor het meest geschikt en waar mogelijk zou ik ook prima op een erf slapen. Wildkamperen zie ik echter niet zo zitten. Qua eten heb ik relatief lage eisen zolang het maar voldoende voedzaam is.

Voor de mensen die erin zijn geïnteresseerd; als fiets voor de tocht heb ik enkele maanden terug een Specialized Diverge Elite gekocht.
dexxh schreef:Beste avonturiers,

Rond half april wil ik (23 jaar/ Man) op de fiets vertrekken naar Zuid Europa. Op het moment lijkt reitsma's route naar Rome het meest voor de hand liggend, maar ik sta open voor alternatieve bestemmingen.

Ik ben nog op zoek naar een reisgenoot voor de gezelligheid en de veiligheid onderweg. Slapen zal variëren tussen met name hostels en campings (en eventueel B&B’s).

Alhoewel ik nog geen ervaring heb met meerdaagse fietsreizen (Ik doe aan 'recreatief' wielrennen), vermoed ik dat 50-100 kilometer per dag realistisch is met meerdere rustdagen per week. Het belangrijkste is toch om te genieten van de reis! Bij een mooie rivier en leuk dorpje wil ik prima langere tijd blijven.

Binnenkort ga ik vast een proefrondje rijden (Groningen-Brussel), dus misschien dat we elkaar dan alvast kunnen ontmoeten.

Gr. Dex
Waar maak je je zorgen over mbt veiligheid?
Ik (vrouw toen 51.) ben alleen naar Santiago gefietst en geen problemen ondervonden.
In september met Benjamins richting Rome. Weer alleen.

gr Anja