Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Santos Club NL - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Santos Club NL

goldenlion schreef:Toch maar besloten om dinsdag een Santos tattoo te laten zetten :D
Ik weet nog wel een goed adresje http://www.santostattoo.com Kunnen we misschien wel met andere Santos Owners op de (Santos) fiets naar toe! Mooi ritje :lol:



(Voor de serieuze gegadigden: deze topic staat onder "kletspraat".... :wink: ) haha!
Peter_K schreef:Aan de manier van modereren - zich als moderator mengen in de discussie, en een grote hoevoelheid posten deleten in die andere Santos draad - is duidelijk te zien dat we een andere moderator hebben tijdens het paasweekeinde. Ik vindt dit bepaald géén vooruitgang.
Vrolijk Pasen!
Heb je gezien hoe dit subforum heet?
Afbeelding
Och, waarschijnlijk ontmoeten jullie elkaar uiteindelijk toch hier
Ik snap werkelijk niks van dit topic. Het is een oproep om op facebook lyrisch te gaan doen over een fietsenmerk (wat ik al best sneu vind - ongeacht het merk), maar vervolgens gaan ze er hier mee verder. Dat drammen vind ik echt superirritant. Je vervuilt er een forum mee dat m.i. een ander doel heeft. Mocht er een kans hebben bestaan dat ik sympathie zou krijgen voor dat merk, dan is die kans nu klein. En bedankt.
willem.m schreef:Ik snap werkelijk niks van dit topic. Het is een oproep om op facebook lyrisch te gaan doen over een fietsenmerk (wat ik al best sneu vind - ongeacht het merk), maar vervolgens gaan ze er hier mee verder. Dat drammen vind ik echt superirritant.
Kan ik niet fact checken, ik heb geen facebook... en deel de volgende mening:
Martin E. van Doornik schreef:Ik vind Facebook eigenlijk een gevaarlijke vorm van social media: criminelen en fietsendieven kunnen meekijken. Ik vergeet die uit de hand gelopen feest in Haren nooit. En wat nog meer.... Gelukkig heb ik géén Facebook.

Sluit ik mij volledig bij aan.
willem.m schreef:Je vervuilt er een forum mee dat m.i. een ander doel heeft.
Nogmaals: (Voor de serieuze gegadigden: deze topic staat onder "kletspraat".... :wink: ) haha!
willem.m schreef:Mocht er een kans hebben bestaan dat ik sympathie zou krijgen voor dat merk, dan is die kans nu klein. En bedankt.
Dit is voer voor psychologen die de rode lap nader willen bestuderen.
Op Facebook wordt duidelijk dat de club opgericht is door Roel Peerenboom van de fietsenwinkel Profile in Wageningen.

SantosClub NL is bedoeld voor de consument die een fiets van Santos bezit of overweegt om een Santos te kopen. Je kunt in de groep je ervaringen delen en vragen stellen. Ook kun je afspraken maken voor gezamenlijke fietstochten.

Voor rijders die ook Dealer zijn:
Het is niet toegestaan om commercieel getinte Posts of Reacties te plaatsen. Het actief benaderen van SantosClubNL leden is ook niet toegestaan. ( "Foute" Posts en Reactie worden dan ook zonder overleg verwijderd )
SantosClub NL is een initiatief van Profile Roel Peerenboom uit Wageningen.

Wil jij SantosClub NL promoten onder je vrienden? Gebruik dan onderstaande Link en logo.
http://on.fb.me/1KNnV9u
Wat ik zo jammer vind is dat het zo langzamerhand op de WF meer en meer gaat over de techniek en het kopen van de allernieuwste peper dure snufjes dan over dat wat je doet met de fiets. Al dan niet gestuurd door marketingplannen van de commerciële partijen. De ene keer wat openlijker dan de andere keer. Zo krijgen we de gekke situatie dat je haast moet geloven dat je de duurste fiets nodig hebt als je gaat fietsen. Zo plaatste een waarschijnlijk beginneling in dit forum de vraag of je een Roloff-naaf nodig hebt voor een tocht in IJsland. Kom zeg! Het gaat niet meer over het fietsen maar over de fiets.

Op het eerste gezicht niet op reclame lijkende uitingen van (gesponsorde) fietsers in verre oorden werken natuurlijk mee aan dat beeld. Het is niet voor iedereen duidelijk dat deze mensen gesponsord worden, wat maakt dat ze vrijwel automatisch positief over het merk zijn. En als ze al negatief zijn, houden ze dat voor privé. Ik ken een fietser die een prachtreis heeft gemaakt, gesponsord met de nieuwste snufjes. Over een van de snufjes was de fietser absoluut niet blij - maar dat zie je niet terug op de blog. Dat is privé want je wilt je sponsor niet afvallen ....

Zou het op een niet commerciële website van een niet commerciële vereniging niet meer moeten gaan over het fietsen? In plaats om met zijn allen in die marketing val te vallen van meer, beter, meer en duurder? Dus geen sluikreclame maar oprechte ervaringen van gebruikers zonder belangenverstrengeling? En zouden we ons niet wat meer moeten richten op de dingen die we met onze fietsen doen ongeacht het merk en alle nieuwe snufjes die er niet of wel opzitten? Het verbaasd me bijvoorbeeld dat de Landeninformatie zo slecht wordt bijgewerkt door de bezoekers van deze website. Terwijl er wel tijd wordt gemaakt voor ellenlange epistels over de nieuwste riemaandrijving en wat zo meer. Jammer!
Edwin* schreef: Op een ander draadje waar de Idworx BLT, een nóg duurdere fiets, (terecht) volprezen wordt blijft het namelijk oorverdovend stil uit deze hoek.
Er wordt daar nog geen babyrotje voor afgestoken... geen rode lap.
Ik denk dat men hier vooral moeite heeft met de marketing(sluikreclame) van Santos zoals Frans&Dieuwertje hierboven beschrijft.

De WF vereniging moet oppassen niet als marketingtool misbruikt te worden(De laatste WF-beurs ging ik met een erg dubbel gevoel weg). Zo gaat de WF ten-onder aan zijn eigen succes.
Zelf dacht ik er ook eentje van mijn nieuwe fiets te zetten in mijn nek, maar VSF Fahrradmanufactur gaat net wat teveel pijn veroorzaken.
Frans & Dieuwertje schreef:Wat ik zo jammer vind is dat het zo langzamerhand op de WF meer en meer gaat over de techniek en het kopen van de allernieuwste peper dure snufjes dan over dat wat je doet met de fiets. Al dan niet gestuurd door marketingplannen van de commerciële partijen. De ene keer wat openlijker dan de andere keer. Zo krijgen we de gekke situatie dat je haast moet geloven dat je de duurste fiets nodig hebt als je gaat fietsen. Zo plaatste een waarschijnlijk beginneling in dit forum de vraag of je een Roloff-naaf nodig hebt voor een tocht in IJsland. Kom zeg! Het gaat niet meer over het fietsen maar over de fiets.

Op het eerste gezicht niet op reclame lijkende uitingen van (gesponsorde) fietsers in verre oorden werken natuurlijk mee aan dat beeld. Het is niet voor iedereen duidelijk dat deze mensen gesponsord worden, wat maakt dat ze vrijwel automatisch positief over het merk zijn. En als ze al negatief zijn, houden ze dat voor privé. Ik ken een fietser die een prachtreis heeft gemaakt, gesponsord met de nieuwste snufjes. Over een van de snufjes was de fietser absoluut niet blij - maar dat zie je niet terug op de blog. Dat is privé want je wilt je sponsor niet afvallen ....

Zou het op een niet commerciële website van een niet commerciële vereniging niet meer moeten gaan over het fietsen? In plaats om met zijn allen in die marketing val te vallen van meer, beter, meer en duurder? Dus geen sluikreclame maar oprechte ervaringen van gebruikers zonder belangenverstrengeling? En zouden we ons niet wat meer moeten richten op de dingen die we met onze fietsen doen ongeacht het merk en alle nieuwe snufjes die er niet of wel opzitten? Het verbaasd me bijvoorbeeld dat de Landeninformatie zo slecht wordt bijgewerkt door de bezoekers van deze website. Terwijl er wel tijd wordt gemaakt voor ellenlange epistels over de nieuwste riemaandrijving en wat zo meer. Jammer!
Ik ben het vierkant Met Franske & Dieuwertje eens: het moet in de eerste plaats gaan over beleving! Wie willen er bijdragen om dit uitgangspunt meer op de voorgrond te krijgen bij onze vereniging?
Bedoel je een wereldfietser, fietser fanklup Bert :roll: misschien aan het bestuur voorstellen Techniek van het forum te verbannen :?

Mijn fiets is tijdelijk met mijn Uitrusting op fietsbelevenisvakantie en daarom 6 maanden gesloten :idea:
Hhumm. Het gaat hier wel om een onderwerp in het kletspraat subforum. :D

Voor degenen die graag over de technische aspecten willen kletsen, was sintchristophorus.nl een prima site .
Helaas gaat deze site uit de lucht. Het blijft jammer dat er geen overname kandidaat is.

Een vervanger van sintchristophorus.nl zou de nieuwe site van Gijs Loning kunnen worden : http://www.outdoorguru.com
Echter als ik kijk bij de trekkingfietsen die zijn getest, dan zijn dit 2 Santos fietsen.
Inderdaad is er dan snel de gedachte....dit wordt gesponsord.

En dan is er het WF forum, eigenlijk perfect gesplitst in diverse subforums. Door te beginnen in het forumoverzicht kun je zelf kiezen , wat je interesseert.
Door de opbouw van de site , wordt er vaak begonnen met de actieve onderwerpen, waarbij alle subforums voorbij komen. Ook het subforum kletspraat.

Het subforum techniek is met de 4541 onderwerpen een koploper. Dus blijkbaar is er wel behoefte om ervaringen over techniek uit te wisselen
jumbo schreef:Hhumm. Het gaat hier wel om een onderwerp in het kletspraat subforum. :D
Nou wel beschouwd is het onderwerp een verwijzing naar een commercieel item onder de noemer van kletspraat. Namelijk een Facebookgroep voor een fanclub voor het merk Santos opgericht door een van de dealers in Wageningen. :wink:
Ik wil hier ook even een opmerking over maken. Persoonlijk krijg ik het gevoel dat er een anti-Santos hetze ontstaat. Een soort heilige oorlog. Die kan ook in het rijtje staal vs. aluminium, Rohloff vs. derailleur, etc.
Waar hebben we het nu over? In Kletpraat wordt genoemd dat er een Santos fanclub is. Dat is toch geen commerciële uiting? Dat wordt toch niet gedaan om iedereen een Santos te laten kopen?
Moeten we dan niet altijd bij het noemen van een productnamen naar de rubriek commercieel? Als ik vraag of en MSR tent mij beter past is dan een Carl Deinig tent, maak ik dan reclame voor deze twee merken? Ik denk het niet.
Als ik vraag of de Pasela een geschikte band is voor mijn fiets, maar ik dan reclame hiervoor? Of als ik als antwoord op een vraag een band aanraad, is het dan reclame? Ik denk het niet.
Deze uitingen komen met name als Santos langs komt. Begrijp me goed, ik rijd zelf niet op een Santos (wel een m-gineering, goede fiets, zou ik kopen :-)), en ik heb ook niets met Santos. Het valt me gewoon op.

Dus in plaats van hier steeds opmerkingen over te maken, je gewoon eens een leuk reisverhaal of een mooie foto plaatst, dan zijn we allemaal goed bezig.
Een zo is het Hans ik vond het gewoon leuk en gezellig om even te delen meer moet men er niet van maken he.
Martin E. van Doornik schreef:Ik vind Facebook eigenlijk een gevaarlijke vorm van social media: criminelen en fietsendieven kunnen meekijken. Ik vergeet die uit de hand gelopen feest in Haren nooit. En wat nog meer.... Gelukkig heb ik géén Facebook.
Facebook gevaarlijk? Daar kun je nog kiezen wie er meeleest Martin, dat kan hier niet. En ondertussen weten we alles van je: je woonplaats, welke fietsen je hebt, je huisdieren en zelfs de bank waar je bankiert. En dan is facebook gevaarlijk? :roll:
We zouden met z'n allen een heleboel kunnen schrijven over wat er bij de Wereldfietsers belangrijk zou moeten zijn, maar daar zijn we dan wel allemaal samen voor verantwoordelijk. Niemand dwingt mensen om wel over techniek, merken, riem en rohloff te schrijven, en niet over de mooie routes, de leuke ontmoetingen, de voor- en nadelen van wildkamperen en de rit met de fiets van 50 euro.

Het is dus aan ons om te bepalen wat we belangrijlk vinden, en daarover in de fora te schrijven. Als dat de nieuwste Santos is, of de Idworx, dan wordt daarover geschreven. Als dat het vervangen van een cassette is, en of een ketting hard slijt, dan is dat een actief forum. Zolang het met fietsen te maken heeft, zou ik er niet voor kiezen om als vereniging of moderator in te grijpen.

Waar we wel alert op moeten zijn, is de mengeling van informatie en reclame. Iedereen mag over alles schrijven (zolang het fietsen betreft) maar wel duidelijk moet zijn of er eventuele commerciele belangen zijn bij de mensen die de berichten schrijven. Dan kan iedere lezer zelf uitmaken wat de informatie voor hem waard is.