Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bagagelijst tbv Mijn eerste lange fietskampeervakantie naar Santiago - Forum Wereldfietser

Bagagelijst tbv Mijn eerste lange fietskampeervakantie naar Santiago

Onderstaand mijn paklijst tbv mijn fietsvakantie naar Santiago.
Wat vinden jullie ervan?
Vertrek in mei aankomst hopenlijk half juni


Ik hoor graag van ervaren vakantiefietsers of ik iets vergeten ben:

Dirk Bagagelijst fietsvakantie
onderdeel gewicht in grammen welke tas merk
tent stokken 370 naturehike
haringen 130 naturehike
grondzeil 250 naturehike
tent 580 naturehike
tent 2 630 naturehike slaapzak incl compressie zak s slaapzak 660 Cumulus Lite Lline 300
slaapmatje 548 Sea to summit Comfort Light Regular size
lakenzak 110 Quecha silk liner
kussen 89 Quecha pillow air basic
eten pannenset 5 delig 675 Action Froyak
bestek 15
gasfles 1x 275 275 action froyak
brander 365 action froyak
kom/beker 28
sponsje afwasborstel 39
aansteker 45 action
Berghaus Goretex jack 275. Packlite
koersshirt blauw 192 bicycles.de
merinowol shirt157 gr x 2 314 Quechua
koersbroek 175 x 2 350 0 Rogelli
boxer 75 gr x 3 225
sokken 2x. 50
zwembroek 70 adidas

toilet handdoek 194
shampoo+ afwas 100
borstel blauw klein 39
tandenborstel 15
tandpasta 25
toilettas 15
zonnebrand 50
toiletpapier 50
vochtig toiletpapier 330
ehbo complete verbandtas sensiplast
vlgns DIN 13164 incl schaar
430
pleisters, mitella's etc
paracetamol 23
baxterrol 6 weke 6x37 gr 222
2x 20 liter achter ortlieb 1600 ortlieb
stuurtasje 192 btwin
helm
fiets 2x binnenband 2 x 150 300
carbondrive mini fietsp 85 Lezyne met drukslang
cycle2charge omvormer 100 100 cycle2charge omvormer op balhoofd
zakmes gereedschap 244
50 tie wraps zwart 40 Action
visdraad waslijn 40
rolletje duct tape 150
paspoort 50
credencial 43 incl plastic hoes en 2 kopieen paspoort
bril 40
rijbewijs 5
gsm lader 95
telefoon 1 179 motorola x style
telefoon 2 157 samsung s4 mini
zefal telefoonhouder 116 zefal houder op stuur
leren sandalen 580
Totaal 11550 gram

Fiets: Van Nicholas Amazon Rohloff Son naafdynamo
alles van bike4travel
nwe banden Schwalbe Almotion 40 mm 622x38
standaard Esge Pletcher
Span-elastiek met quick-haak
spiegel
nwe olie + Tandwielen etc
nwe ketting
Ik weet natuurlijk niet precies wat je prioriteiten zijn, maar zo even uit de losse pols mijn ideeën. Schrik niet van de toon, dat is om je scherp te houden :wink:
ilex schreef:
pannenset 5 delig
Niet een beetje veel? Hier kun je 350+ gram besparen.
gasfles 2x

Een meenemen en onderweg bijkopen wanneer nodig.
navulling aansteker
Idem. Je gaat niet naar de wilden.
grondzeil 250 naturehike
Zelf eentje knippen van Tyvek Soft?
handdoek 194
Dat kan lichter.
ehbo complete verbandtas sensiplast
vlgns DIN 13164 incl schaar
430

Dat kan lichter. Je gaat niet naar de wilden.
Kijk ik er nou overheen of neem je geen enkele lange broek mee?
Ik mis ook iets aan kleding eigenlijk ja. Ik zie nergens een jackje ofzoiets. Wel lekkerder als je na het fietsen bij de tent aankomt etc. Dat hoeft niet veel te wegen maar niks is wel erg niks. Een paar sokken is niet veel want als je een regen dag hebt, dan zijn droge sokken daarna wel erg fijn.

Verbandtasje lijkt me inderdaad ook wel erg zwaar. Geen idee wat er allemaal inzit maar lijkt te veel.

Heb je echt 5 pannetjes nodig? Gebruik je dat altijd?

Ik mis ook iets als een bidon(houder)

Ik heb altijd een stukje koord bij me, kan dienst doen als was/droog lijntje etc.
Zoals al eerder genoemd een (dons) jasje wat weinig weegt is in de avond wel heel erg fijn. Ook mis ik voor na het fietsen/ stadje bezoeken iets van een afritsbroek. Verder zie ik geen lange fietsbroek (kan ook een hardloopbroek zijn die je over de korte koersbroek aan doet) tevens zou ik in ieder geval 1 paar extra sokken, merinowol zou mijn keuze zijn, meenemen daar natte voeten niet alleen vervelend is maar ook erg koud. aan shirtjes zie ik geen lange mouwen shirts tenzij je Merinowol shirts dat zijn. 5 pannen is mijns inziens wel heel erg veel. Als je er 1 van ca 1 liter + een koekenpan mee neemt heb je waarschijnlijk genoeg. Naast gewoon toiletpapier zie ik ook vochtige doekjes toiletpapier - zou dat laatste lekker thuislaten. Zie verder ook 2x telefoon is dat niet een beetje overdreven? Bij je gereedschap zie ik geen Rohloff kabeltje + bitje staan. Zou ervoor zorgen dat ik die onderweg kon repareren - ook bij een nieuwe fiets kan er spontaan iets kapot - tenzij die in de noemer gereedschap staan natuurlijk. Een navulling voor je aansteker heb je niet nodig of onderweg kopen of een wegwerpding kopen en tegen dat die leeg is vervangen voor een volle.

Zeg ik die best altijd veel meeneemt :wink:
Mei is een overgangsmaand en zowel in Frankrijk als Spanje kan het koud en regenachtig zijn. Zoals al aangegeven is het verstandig daar wat meer rekening mee te houden in je kledingkeuze.
Verder zou ik een van de twee telefoons inruilen voor de uitstekende Santiago-routeboekjes van Clemens Sweerman, heb je 's avonds nog wat te lezen in je tent (wel zwaar inderdaad, maar op het zwaarste gedeelte van de tocht heb je er nog maar eentje nodig). Al zou het natuurlijk kunnen dat je ze al ge-pdf't hebt.
Met die banden zou ik één binnenbandje ook nog wel thuis durven te laten. Dan liever een plaksetje.
Kussen inwisselen voor een fleecejack, wat je met een handdoek of een theedoek tot kussen kan maken.
Maar één paar (fiets)schoenen? Dan m.i. een paar linnen wandelschoentjes.
Iets te lezen of te schrijven mee?
@Shrek
2e gasfles en aansteker vulling heb ik geschrapt

Pannenset. Heb ook een 2 delig van Decathlon
Koekenpan en kook pan vond ikzelf een beetje weinig
Beide sets nog nooit gebruikt
Hele uitrusting nieuw gekocht
Ik moet elke dag 200 gram gestoomde groenten eten
Daarom stapelbaar setje gekocht bij Action

Verband etui is funkelnagelneu
Geen idee wat ik weg moet laten
Hoop nooit te gebruiken
Behalve de schaar dan

Grondzeil hoort bij de tent
IVM met erg duur opblaassmatje lijkt mij grondzeil niet overbodig
Ivm voorkomen lekraken
Travelmaster schreef:Kijk ik er nou overheen of neem je geen enkele lange broek mee?
Dank voor je advies

Lange fietsbroek heb ik aan bij vertrek
Net als fleece jack en packlite Goretex jack en helm
De laatste heb ik opgenomen in de lijst

Afhankelijk van het weer kan ik onderweg kleding kopen
ilex schreef: Pannenset. Heb ook een 2 delig van Decathlon
Koekenpan en kook pan vond ikzelf een beetje weinig
Beide sets nog nooit gebruikt
Hoe uitgebreid wilde je gaan koken? Ik persoonlijk houd het eigenlijk altijd bij éénpans. Pasta koken, saus en groente erbij donderen, klaar...
Ik moet elke dag 200 gram gestoomde groenten eten
Komkommer, 3 tomaten en een wortel in stukjes choppen en als salade vóóraf eten een optie? Dan nog een blikje doperwten door je warme prak heen, dan kom je ook wel aan je 2 ons.
Verband etui is funkelnagelneu
Geen idee wat ik weg moet laten
Bijna alles. Het is handig om onderweg een wond te kunnen ontsmetten en afdekken, dus busje sterilon, 3 pleisters en een snelverbandje zou ik meenemen, maar mocht je mee nodig hebben dan is de plaatselijke Pharmacie zelden ver weg :wink:

Grondzeil hoort bij de tent
Dat wil niet zeggen dat 'ie verplicht mee moet :wink:
Velletje Tyvek op maat beschermt ook en kan lichter zijn :)
Afhankelijk van het weer kan ik onderweg kleding kopen
Dat geldt eigenlijk voor bijna alle items :wink:
Max2015 schreef:Ik mis ook iets aan kleding eigenlijk ja. Ik zie nergens een jackje ofzoiets. Wel lekkerder als je na het fietsen bij de tent aankomt etc. Dat hoeft niet veel te wegen maar niks is wel erg niks. Een paar sokken is niet veel want als je een regen dag hebt, dan zijn droge sokken daarna wel erg fijn.

zeer lichtgewicht Packlite Goretex jack is toegevoegd
, fleecejack van Tenson trek ik aan bij vertrek, daarom niet op paklijst

Verbandtasje lijkt me inderdaad ook wel erg zwaar. Geen idee wat er allemaal inzit maar lijkt te veel.
Verbandtasje is zo compleet gekocht, incl schaar. Zal kijken of er veel dubbelingen in zitten.

Heb je echt 5 pannetjes nodig? Gebruik je dat altijd?
ivm stomen van groenten, en omdat het een zeer compact setje is, heb ik het tweedelige Decathlon pannensetje op de lijst vervangen door de 5 delige set.

Ik mis ook iets als een bidon(houder)
er ziiten 3 bidonhouders op de Amazon :D

Ik heb altijd een stukje koord bij me, kan dienst doen als was/droog lijntje etc.
stuk koord is genoteerd, dank
Inge1 schreef:Zoals al eerder genoemd een (dons) jasje wat weinig weegt is in de avond wel heel erg fijn. Ook mis ik voor na het fietsen/ stadje bezoeken iets van een afritsbroek.

Verder zie ik geen lange fietsbroek (kan ook een hardloopbroek zijn die je over de korte koersbroek aan doet) tevens zou ik in ieder geval 1 paar extra sokken, merinowol zou mijn keuze zijn, meenemen daar natte voeten niet alleen vervelend is maar ook erg koud. aan shirtjes zie ik geen lange mouwen shirts tenzij je Merinowol shirts dat zijn.

Goretex Packlite jack is toegevoegd
Lange fietsbroek trek ik aan, Korte fietsbroeken in bagage

Qua bagage moet ik mij beperken tot de 2 Ortlieb achtertassen van 20 L elk.
Voortassen kunnen niet op de carbon voorvork van mijn Amazon
Meer kleding past gewoonweg niet, eventueel koop ik een nette korte broek of afritsbroek in Frankrijk of Spanje. Wellicht stuur ik mijn tent en toebehoren naar NL in St Jean P de P vlak voor de Pyreneen. Dan heb ik wat meer plek en nog minder gewicht :D , nadeel is dat je niet kan uitwijken naar je tent als de Refugios vol zijn.

5 pannen is mijns inziens wel heel erg veel. Als je er 1 van ca 1 liter + een koekenpan mee neemt heb je waarschijnlijk genoeg.
Ik zal nog naar de pannen kijken Inge

Naast gewoon toiletpapier zie ik ook vochtige doekjes toiletpapier - zou dat laatste lekker thuislaten. Zie verder ook 2x telefoon is dat niet een beetje overdreven?
Ik zit nu op ruim 11 kg wat ik erg netjes vind voor een kampeer-trekvakantie.
2 telefoons heeft met abonnementen te maken. De ene telefoon is voor de navigatie (OSMAND) en de andere om te bellen, daar zit overigens ook OSMAND op. Beetje hygiene vind ik erg belangrijk.

Bij je gereedschap zie ik geen Rohloff kabeltje + bitje staan. Zou ervoor zorgen dat ik die onderweg kon repareren - ook bij een nieuwe fiets kan er spontaan iets kapot - tenzij die in de noemer gereedschap staan natuurlijk. Torx bitje zal ik bij gereedschap opnemen.
Elmar van Drunen van Bike4travel heeft de Amazon helemaal nagekeken en alle draaiende delen en ook de olie vervangen en de spaken gesteld en nog veel meer vernieuwd. verwacht hier weinig problemen. :wink:

Een navulling voor je aansteker heb je niet nodig of onderweg kopen of een wegwerpding kopen en tegen dat die leeg is vervangen voor een volle.
Extra gastankje en navulling aansteker heb ik geschrapt.

Zeg ik die best altijd veel meeneemt :wink:
:D
Vind zelf totaalgewicht van 11 kg wel netjes eerlijk gezegd. 8)
Travelmaster schreef:Met die banden zou ik één binnenbandje ook nog wel thuis durven te laten. Dan liever een plaksetje.
ik loop nog eens kritisch door de lijst, 2 lekke banden op één dag is niet erg waarschijnlijk idd. Moet zeggen dat ik nooit banden plak, en hier dus totaal geen ervaring mee heb. Verder heb ik ziekte van Parkinson (beefhandjes) :P , dus dat plakken gaat 'm niet worden. :shock:

Als ik zo doorga kom ik nog onder de 10 kg bagage :) :D
Zeker, dit is heel netjes.
aandegracht schreef:Kussen inwisselen voor een fleecejack, wat je met een handdoek of een theedoek tot kussen kan maken.

Dank voor de tip, ik gebruik de grote zak van mijn Cumulus slaapzak om mijn kleren in mee te nemen. Verder is de fietstas als kussen te gebruiken. :D

Maar één paar (fiets)schoenen? Dan m.i. een paar linnen wandelschoentjes.
ik neem mee de shimano fietsschoenen plus de genoemde sandalen

Iets te lezen of te schrijven mee?
goeie tip, denk ik over na
peter de rijk schreef:Mei is een overgangsmaand en zowel in Frankrijk als Spanje kan het koud en regenachtig zijn. Zoals al aangegeven is het verstandig daar wat meer rekening mee te houden in je kledingkeuze.

Kleding heb ik aangepast, dank! :!:

Verder zou ik een van de twee telefoons inruilen voor de uitstekende Santiago-routeboekjes van Clemens Sweerman, heb je 's avonds nog wat te lezen in je tent (wel zwaar inderdaad, maar op het zwaarste gedeelte van de tocht heb je er nog maar eentje nodig). Al zou het natuurlijk kunnen dat je ze al ge-pdf't hebt.
Mijn fietsmaatje neemt de boekjes mee, en ik ben zeker van plan ze te lezen onderweg :)
Ik zou de standaard van je fiets af slopen dat scheelt weer een kilo :D

Een ehbo set (mitella???) zou ik ook thuis laten, evt alleen het broodnodige.. als je echt wat breekt dan kun je ook wel een mitella maken van een shirt ofzo...

Ik zie vrijwel geen reparatiespullen, geen fietspomp, geen plakset, geen inbussen, geen kettingpons? Wat algemeen spul als visdraad/garen, tie-wraps, rolletje duct tape..
Toch neen ik wat verkeerde zuinigheid te bespeuren als het gaat om kleding. Ik zou je echt adviseren om in ieder geval een lange niet-fietsbroek mee te nemen. Je wilt misschien nog wel eens een restaurantje pakker n dan niet in fietskleding zitten?
Als ehbo zou ik schaartje, gaasje, pleisters, Betadine en vaseline meenemen voor geval je van fiets valt en schaafwondjes oploopt. De rest is waarschijnlijk overbodig. Mogelijk nog een pincet en een teken tangetje. Een nagelschaartje en vijltje?
Ik mis ook nog iets als bidons om water te kunnen drinken onderweg. Je zult niet om de paar kilometer een drankpost langs de weg hebben staan. Hoewel. Heb je nog iets van een hoofdlampje voor de nacht als je tentje uit moet? Een regenbroek? Reserve remblokjes? Alles wat niet ter plaatse in een fietsenzaak te krijgen is kan je ook laten nasturen door je fietsenmaker postte restante.
Ook handig voor je smartphone als je die kleine priegelige toetsenbordje beu wordt, is een 180 gram bluetooth toetsenbordje, opvouwbaar, van Microsoft. Kan je zelfs nog je dagboek bij houden met WPS Office. Ikzelf schrijf er mijn emailtjes mee 's avonds bij de tent. Andere handige apps kunnen zijn Buen Camino, GPX Viewer en Osmand+. I.p.v. paspoort is een ID kaart ook weer lichter in gewicht. Haal dan gelijk bij de ANWB een beschermhoesje om je sofinummer en andere privacy gevoelige identiteitsgegevens te verhullen. Voor je paspooort is er de app KopieID.
Ik mis ook nog je credential del peregrino voor toegang tot de Spaanse refugio's.

Ik wens je een goede reis toe, Jan