Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camping onbereikbaar; weten jullie alternatieven? - Forum Wereldfietser

Camping onbereikbaar; weten jullie alternatieven?

Hoi!

Eind mei ga ik een fietsreis maken met een 8-tal nieuwe en al ingereden fietsers van Rotterdam naar Parijs langs de St. Jacobsroute van de Europafietsers.

Een van de dagen zal ergens rond Honnecourt-sur-Escaut moeten eindigen, maar de camping Camp l'Escaut, heeft geen functionele website meer en het telefoonnummer is niemand op te bereiken, ondanks diverse pogingen de afgelopen weken.

Als ik alleen zou zijn geweest of met 1 partner dan had ik wel even aangezien en me niet zo'n zorgen gemaakt. Desnoods een nachtje wildkamperen of een boer vragen. Maar nu we met een club van 8 mensen zijn vind ik het toch wat riskant om het erop te gokken. Ik weet niet eens zeker of de camping wel open is (de gemeentecamping in St. Quentin is pas 1 juni open bvb). En of ze plaats hebben voor 7-8 tenten.

Andere campings zijn er bijna niet, of het is veel eerder op de route of véél verder op de route. Eerder is zonde want we willen wel op 1 juni in Parijs uitkomen. Wat we die dag niet doen moeten we de volgende dagen inhalen. Later is met een totale dagafstand van bijna 100km wel zwaar om te doen voor sommigen en het is niet leuk om zo laat aan te komen. Er is 1 camping, Le Colvert, 5km naast St. Quentin die open lijkt en plaats. Maar dan zou dat dus een flinke dagafstand worden.

Een gîte of huisje komt ook neer op minimaal €25 pppn wat ik liever vermijd.

Wat zouden jullie doen in zo'n geval? Zijn er anderen die dezelfde route hebben gedaan en zijn er nog campings die ik mis op die route? Of misschien zie ik teveel beren op de weg en is de camping gewoon open maar niet zo bereikbaar?
Vraag het aan het toeristenbureau van Cambrai via het webformulier of bel dat bureau op (+33.3.27.78.36.15). In elk geval hebben er in 2016 nog Engelsen gekampeerd. En bij de aanvullingen van de Europafietsers-Jacobsroute staat: "Honnecourt, nieuwe campingbeheerder is vaak afwezig, geen gebraden kip meer, douchemunt."

Aanvulling: Ik herinner me nu dat er in Cambrai ook een camping is, nog geen 10 km eerder op de route. Daar hebben ze 's nachts geprobeerd de fiets van mijn vrouw te jatten. Maar dat was in 2009.
peter de rijk schreef:Vraag het aan het toeristenbureau van Cambrai via het webformulier of bel dat bureau op (+33.3.27.78.36.15). In elk geval hebben er in 2016 nog Engelsen gekampeerd. En bij de aanvullingen van de Europafietsers-Jacobsroute staat: "Honnecourt, nieuwe campingbeheerder is vaak afwezig, geen gebraden kip meer, douchemunt."

Aanvulling: Ik herinner me nu dat er in Cambrai ook een camping is, nog geen 10 km eerder op de route. Daar hebben ze 's nachts geprobeerd de fiets van mijn vrouw te jatten. Maar dat was in 2009.
Goeie tip van het bellen! Ik heb gesproken met een aardige mevrouw van het toeristenbureau en die gaat wat informeren. Morgen mocht ik terugbellen. Het telefoonnummer van de camping zoals vermeld in Google is niet meer in gebruik wist zij mij te vertellen.

De camping in Cambrai ligt zo'n 20km eerder op de route, dat is voor ons niet echt gunstig. Het enige dat ik hoop te weten te komen is of de camping open is en of er plaats is. Dan gaan we er gewoon voor :) morgen meer.
Ik denk dat je dit als functionele website moet beschouwen:

https://www.facebook.com/camping.escaut/

In ieder geval is daar alle info te vinden.
Expresso schreef:Ik denk dat je dit als functionele website moet beschouwen:

https://www.facebook.com/camping.escaut/

In ieder geval is daar alle info te vinden.
Wat een goeie vondst! Nog niet over nagedacht facebook af te speuren. Er staan een post op van 1 april j.l. met twee fietsers en er staat dat ze het hele jaar open zijn, dus zal wel goed komen. Toch gek dat hetzelfde nummer van de camping die niet meer zou werken, daar ook nog staat.

Bedankt!