Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bicycle Route 66 - Forum Wereldfietser

Bicycle Route 66

Beste fietsliefhebbers,

Op internet las ik iets over de "ACA bicycle route 66" van Chicago naar Santa Monica, Los Angeles.

Heeft iemand ervaring met deze route? Zoja, dan hoor ik graag iets over deze route die vrijwel parallel aan de "Auto Route 66" ligt.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Theo Elsinghorst
Het is gewoon een fietsroute gebaseerd op de oude in 1926, dacht ik aangelegde, route 66. Die de Amerikanen voor het eerst redelijk snel in staat stelde om van Chicago naar LA te reizen. Omdat de route 66 nog steeds gedachtes en gevoelens van vrijgeid op roept is hij ook nu steeds erg populair. Deze route 66 is speciaal voor fietsers gemaakt, via geschikte fietswegen, omdat ook in de US steeds meer mensen fietsen.

Ervaring heb ik niet met route maar dat komt misschien nog ooit.
" via geschikte fietswegen" (citaat uit uw E-mail):

Hartelijk dank. Dan weet ik dat in ieder geval al vast.

Graag wil ik nog weten wat gelet op het weer en uitgaande van 125 km per dag (de totale afstand schijnt ongeveer 4000 km te zijn, dus ongeveer 32 dagen) de meest geschikte vertrekdatum in Chicago is.

Misschien is het een redelijk alternatief voor de Coast to Coast fietstocht van Yorktown naar Florence/Astoria die wel erg lang (ongeveer 7.000 km) is en dus erg veel tijd kost.

Groetend,

Theo Elsinghorst
Ik heb hem gereden in 2013, voordat Adventure Cycling de route op kaart zette. ACA had toen wel al een ruwe opzet van de route. Ik heb gekozen voor de richting Los Angeles naar Chicago. Weer en wind zijn veel gunstiger in die richting. Veel Amerikanen hebben om historische redenen een voorkeur voor de omgekeerde richting.
Zie https://www.crazyguyonabike.com/doc/?o= ... 2167&v=1Ga
Mat - net begonnen met het lezen van je verslag - fijne beschrijvende schrijfstijl heb je. Mooie route om een paar maanden mee te vullen. Ik zou zelf wel minder afstand per dag fietsen - max 70 a 80km.
Ben wel benieuwd naar de kampeermogelijkheden want zag dat voornamelijk in motels hebt geslapen. Zelf ben ik meer van de tent dan een motel.
Ik heb op Route-66 mijn tent nooit opgezet. Ik vind kamperen alleen leuk als je met meer mensen bent. Als ik alleen ben, zit ik liever in een motel. Daar heb je ook de tijd en het gemak en de wifi om dagelijks een blog bij te houden. Op een camping lukt dat vast niet.

Ik verwacht dat de Route-66 kaarten van ACA alle officiële kampeerplaatsen langs de route beschrijven. In de VS mag je ook wild-kamperen op 'public land'. Dat is er in het westen volop.
Beste en geachte Math,

Dank voor de echt fantastische reactie. Ik durfde niet te hopen op zo'n geweldig bericht:

1. Veel zeer zeer (2x "zeer" is geen vergissing) zinnige informatie.
2. Prachtige teksten.
3. Veel mooie plaatjes.

Ik zal er morgen ongetwijfeld nog eens echt voor gaan zitten om alles nog eens goed te lezen!!! Vandaag kan dat helaas niet meer.

Met vriendelijke groet,

Theo Elsinghorst
Dag Allemaal,

Een collega wil volgend jaar(2018) deze route doen.
Er is een maar: ze doen het niet met de fiets maar per auto door tijdsgebrek.
Ze zoeken info ivm overnachtingen, een tentje zien ze niet zitten, er moet een stevig dak boven hun hoofd tijdens de nachtrust.
Kent iemand Amerikaanse reis organisaties ivm deze route?
Ja, ja ik weet het wel dit is een site voor en door fietsers, ik heb mijn collega beloofd ze te helpen, dus voor 1 keer!
En ik? Tezamen met mijn echtgenote vliegen we ( varen ziet mijn vrouw niet zitten) naar IJsland en fietsen er 3 weken.
Mvg,
Roeca
Hiervoor heb je geen reisorganisatie nodig. Zeg tegen je collega dat ze een Amerikaans gidsje van Route-66 moet bestellen, bv. via Amazon (Duitsland). Titels staan op de eerste pagina van mijn blog. Verder huur je een auto via internet of in combinatie met je vlucht, bv. in Chicago of Los Angeles, die je op het andere eindpunt achterlaat. Heel gewoon in de USA en niet veel duurder mits tijdig gereserveerd. Onderdak heb je ongeveer elke 100 km in talloze motels, die in clusters bij elkaar liggen. Zelfs op de fiets heb ik nooit gereserveerd. Er is vrijwel altijd plaats.
Dag Math,

Bedankt voor uw antwoord, mag ik een link naar je blog?
Ze zal zeker blij zijn met uw info.

Mvg,
Roeca