Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reizen met Brompton - Forum Wereldfietser

Reizen met Brompton

Met de gedachte dat met name Bromptonbezitters nieuwsgierig zijn naar reiservaringen met deze vouwfiets schrijf ik hier een kort verslag. We hebben de afgelopen weken ( april-mei 207) op een Brompton met 6 standaardversnellingen een gedeelte van de Ibericaroute van Benjaminse gefietst. Van Sevilla naar Merida. Daarna een lus van Merida naar Cáceres en Trujillo en dan weer via Merida naar Lissabon. Een totaal van ongeveer 850 km. afgelegd. Ik kan niet anders zeggen dat het goed bevallen is. Vooral het vervoer per vliegtuig, bus of trein was heel gemakkelijk. Voor het vervoer met het vliegtuig deden we de Bromptons in een Dimpatas van Ikea. We zijn met een bus van Cáceres naar Trujilla gegaan, omdat de fietsroute voornamelijk langs een snelweg liep. Met de trein zijn we van Lissabon naar Porto gereisd om daar ook een kijkje te nemen. In hotels, refugio’s en hostals was het opbergen ook geen probleem, evenals vervoer met een taxi. Kortom een heleboel aan gebruiksgemak. De fietsjes rijden comfortabel en ook met dalingen voelde ik me safe met 50+ snelheden.
Zijn er ook nadelen? Ja. Op onverharde paden, vooral met wat muller zand is het wat moeilijker fietsen, evenals het nemen van hellingen met meer dan 5 á 6%. Dan is het lopen geblazen, wat op zich geen straf is langs de bloeiende bloemen en de geur van de bomen. En het gaat dan meestal om misschien 100 meter, soms wat meer. Maar de fietsjes zijn licht en niet zwaar bepakt. Een Brompton voortas en een dagrugzak achterop.
Kortom, een geslaagde fietsvakantie zonder de stress over het vervoer van eh.. normale fietsen.
Leuk dat je positieve ervaringen hebt met de Brompton. Ik reis de laatste jaren ook op deze ,manier en dat bevalt prima. Ik heb mijn Brompton enigzins aangepast, ander zadel, overbrenging -12, dan zijn bergen ook geen probleem meer.
fijn deze ervaring te lezen! Een idee voor een volgende trip!

Ik ga mijn Brompton meenemen naar Thailand.
Ik ben een beetje ongerust over hellingen en slechte wegen (in een eventueel stukje Laos), maar las wel al wat positief klinkende verslagen. Ik las ook wat over de Schlumpf-drive, maar die is echt superduur, dan wandel ik de berg wel op.
Je komt er echt wel, in het ergste geval moet je een stukje lopen, dat geeft toch niets? Een kleiner voorblad, 44t, kan ik iedereen die met de Bromton op reis wil aanbevelen. Ik kom in de regel altijd wel boven ( en ik behoor tot de 60 plussers), of het moet echt heel steil worden. Veel plezier.
Leuk om te lezen. Zelf ook wel overwogen met de vouwfiets te reizen. Zie zelf als een praktisch probleem dat ik fietsen met een rugzak een ramp vind. Krijg in no time last van m'n rug en het gaat ook enorm zweten, zeker in warmere periodes/landen... Je kan achterop de vouwfiets (Dahon Vitesse in mijn geval) niet echt een tas binden, die gaat in de weg zitten met de trappers.
welmers schreef:Zie zelf als een praktisch probleem dat ik fietsen met een rugzak een ramp vind.
Niet een goedkoop oplossing maar een trailer bied wel een 100L mogelijkheid....

http://www.shanecycles.com/category/brompton/
zeker interessant. ook al ben ik zelf niet zo'n liefhebber van aanhangers omdat het enorm vertragend/verzwarend werkt. maar hoe die tas achterop de bagagedrager is gemonteerd vind ik dan ook wel interessant..