Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Penang naar Kota Bharu - Forum Wereldfietser

Van Penang naar Kota Bharu

Wij willen een fietsreis in Maleisie gaan maken. Nu zagen wij een leuke route van AWOL. Deze route loopt van Penang naar Kota Bharu. Nu willen wij dit graag zelf gaan regelen, zodat we ook nog wellicht andere delen erbij kunnen betrekken.

Is er iemand die ervaring heeft met deze route? En weet of het mogelijk is om daar ook fietsen te huren.

Ik ben benieuwd :)
Wij hebben diverse routes via AWOL gefietst in Maleisie maar deze nog niet.
De routes zijn prima ,maar bedenk wel dat er tussen oost en west Maleisie een flink verschil in klimaat is.
Je geeft niet aan in welke periode je daar heen wil,wij gingen daar in onze winter maanden ,dan is het in het westen heerlijk ,maar in het oosten is het weer een stuk minder met veel regen.

Dirk
Enige tijd geleden heb ik deze route gefietst: zeer de moeite waard maar soms wel zwaar. Op dat moment was ik al ruim 4 weken onderweg maar vond delen ervan pittig hoewel het natuurschoon erg veel goed maakte. Een goede fiets conditie is in mijn beleving noodzakelijk, zeker in combinatie met de soms hoge temperaturen (ik was er rond maart) Achteraf gezien was dit deel van de route een van de hoogtepunten van de gehele reis, zeker het deel door het National park. Ik bewaar er goede herinneringen aan.
Overigens: de steden en dorpjes zijn niet opmerkelijk, het landschap is de belangrijkste attractie. Er zijn mogelijkheden om delen per bus te doen, echter de moeilijkheidsgraad is recht evenredig met de schoonheid.
Heel veel plezier toegewenst