Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vraag over e-visa tajikistan - Forum Wereldfietser

Vraag over e-visa tajikistan

Hoi allemaal,
Ik heb een vraag over het e-visa voor tajikistan. Ik lees dat je met het evisa 45 dagen in tajikistan mag blijven binnen een 90 dagen periode. Op het online formulier staat echter een 'date of arrival' die ik in moet vullen. Is deze "date of arrival" het begin van de 90 dagen periode? Of is het visum wel specifiek op datum?
Bedankt voor jullie hulp!
Ik ben nu in Iran, morgen in azerbaijan.
Tim
Ik heb vorig jaar een E-VISA voor Tadzjikistan gehad. Op het visum komt te staan: Valid from ; Valid till (90 dagen) en duration of stay: 45 days.
Je moet voor je date of arrival binnen binnen de geldigheidsduur blijven en de 45 dagen in acht nemen. Volgens mij moet je je wel bij een verblijf van langer dan 30 dagen registeren bij de OVIR en die moet er dan wel zijn daar waar je omstreeks dag 30 bent.
Grtz Gerrit
Dus is die date of arrival nu wel of niet van belang? Als ik later dan mijn date if arrival aankom, dan gaat dit van mijn 45 dagen af lijkt me?
Tja, mijn aankomstdatum stond ruim van te voren vast. Ben naar Dushanbe gevlogen op 10/09. Heb mijn mailtjes van vorig jaar nog even bekeken. Op 14/6 een eerste aanvraag gedaan, die was in het systeem niet betaalbaar, kreeg wel een bevestiging dat mijn aanvraag geregistreerd was. Daarna op 1/8 opnieuw ingediend, deze aanvraag was wel te betalen en kreeg binnen een paar uur mijn visum en GBAO permit. Visum was geldig van 10/9 t/m 09/12 voor een duur van 45 dagen. Ik had dus later kunnen aankomen. Het is handig om je visum in kleur te printen, z/w werd als kopie beschouwd bij sommige checkpoints op de Pamir Highway......
Grtz Gerrit
Hoi Tim,
Wij hebben hetzelfde issue gehad.
Opgelost door de geplande datum (zo goed mogelijk ingeschat) van aankomst in Tasjikistan.
Tegelijkertijd hebben we ervoor gezorgd dat de dagen die wij daar doorbrachten binnen de 90 dagen vielen van het moment van aanvragen van het visum.
Uiteindelijk bleek niemand naar de datum te kijken. Maar goed, dat is geluk hebben.
Succes.
Bedankt iedereen! Ik weet genoeg. Zodra ik weet wanneer ik ongeveer in tajikistan ben vraag ik het visa aan. Eerst maar eens de kaspische zee over.
Nogmaals bedankt!