Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsmaatje Noorwegen (Juli, begin augustus) - Forum Wereldfietser

fietsmaatje Noorwegen (Juli, begin augustus)

Hei allemaal,

Wegens studie woon ik nu al weer een jaartje in Noorwegen (Trondheim). Onlangs heb ik mijn goede fiets meegevlogen uit Nederland. Na dit weekend den store styrkeprøven gefietst te hebben (was wel raar tussen alle racefietsers maar ach :lol: ), heb ik de smaak te pakken en wil ik graag meer van Noorwegen op de fiets gaan verkennen.

Beetje laat misschien, maar ik vroeg mij af of er misschien meer fietsers zijn die in Noorwegen willen rondfietsen deze zomer (met name juli, begin augustus)? Een ideetje is bijv. om langs de westkust een paar fjorden af te fietsen, maar ik ben flexibel wat de route betreft en zou 't ook erg tof vinden om bij anderen aan te sluiten.

Wat over mezelf: ik ben een jongeman van 22, bijna 23. Redelijk sportief (veel hardlopen, maar steeds meer fietsen nu het weer hier beter wordt). Uit ervaring fiets ik zo'n 120-160km per dag, maar ik ook hier kan ik aanpassingen maken.

Als dit je ook wat lijkt voor deze zomer, laat het weten! :D

Tom
Hoi Tom, ik ben deze zomer te vinden in Sogn og Fjordane. Niet voor lange tochten maar ga daar wel lekker rond knallen op de mtb :)
Ah daar ben ik nog niet eerder geweest op de fiets dus dat klinkt zeker goed. Ikzelf heb alvast even een impulsief tochtje gereden van Trondheim naar Dovrefjell (natuurlijk even snøhetta op en af) en Grimsdalen en weer terug. Zeker voor noorse standaarden echt perfect weer gehad voor alle vier dagen :)

Zelf rijd ik niet op een MTB, maar een trekkingfiets dus ik kan het niet al te gek maken qua paadjes, maar ben niet vies van wat gravel of wat goede klimmetjes. Je geeft aan dat je tochtjes niet al te lang zijn, zijn het vaak eendagstochtjes of inclusief (wild)kamperen?

Tijdens het fietsen heb ik mij een noorse wielrenner laten vertellen dat Jotunheimen rundt een prachtige toer is, en toevallig pakt die ook wat stukken van Sogn og Fjordane mee. Leek mij wel leuk om delen daarvan / de omgeving wat te verkennen. Past dit een beetje met jouw plannen?
Voorlopig nog geen plannen want de voorvork voor de mtb is nog niet binnen :'( fiets staat nu bij de fietsenmaker