Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Coleman Feather - Forum Wereldfietser

Coleman Feather

Ik heb al een aantal jaren de Coleman Feather 442 benzinebrander. Mijn probleem hiermee is dat die steeds verstopt raakt. Alleen wanneer ik de Coleman Fuel gebruikt, geeft de brander geen problemen. maarja, dat is natuurlijk niet overal verkrijgbaar en van een benzinebrander verwacht ik dus wel dat deze ook op benzine brandt.
Ik heb nu al twee maal de leiding vervangen wat horizontaal bovenlangs de brander loopt. Hierin zit een naaldje wat ik ook al enkele keren heb schoon moeten maken. Tijdens mijn laatste vakantie was het echt einde brander. Hij deed niks meer. Zijn er mensen die dit probleem ook hebben? Is dit een bekend probleem bij benzinebranders?

Hoi Audrey,

Ik heb geen ervaring met Coleman Feather 442, maar heb jarenlang de MSR Whisperlite gebruikt. Ik heb daar nooit problemen mee ondervonden, heb van alles erin gestopt: Coleman fuel, 'gewone' benzine, petroleum, lampolie. Af en toe veel roet en een keertje extra schoonmaken maar daarna deed-ie het altijd weer probleemloos.

groet
Ronald

Ik heb dezelfde wisperlite 2e hands gekocht voor Hfl 35,= er alles mee gedaan op vacantie geweest maar thuis ook zeer regelmatig vis op gebakken, wordt ie lekker vet!! Het gekke ding doet het nog steeds. Bij reinigings actie het schoteltje afgebroken en tijdelijk met een bodem van een blikje tomatenpuree gebruikt om voor te verwarmen ook dat ging. Kortom ondanks alle kritiek op dit gekke ding o.a. op de pomp de heel fragiel zou zijn doet ze het nog steeds perfect.
Wat mij erg aanspreekt is de eenvoed van de constructie en in geval van nood makkelijk te repareren ook als je onderweg bent en het eenvoudige onderhoud.

HG

Leen Verkerk