Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Groene route Frankijk reizen met tentje - Forum Wereldfietser

Groene route Frankijk reizen met tentje

Dag allemaal,

Over een aantal dagen vertrek ik met de fiets naar het zuiden van Frankrijk en daarna fiets ik door naar Barcelona.

Ik heb een klein tentje, maar graag zou ik wat advies willen over het gebruik van een onderzeil. Ik ben van plan om elke dag op een camping te gaan staan. Dit betekent dat ik ongeveer 30 keer mijn tentje opzet en afbreek. Grondzeil is bij Bever Sport wel te koop voor ongeveer 5 euro, maar dit lijkt me geen handige oplossing.

Iemand tips voor grondzeil wat betaalbaar en handig is?

Thanks
Begrijp ik nu goed dat je 5 euro te duur vindt voor een grondzeil wat je minstens 30 keer gaat gebruiken?
Of bedoel je wat anders?
Grupjie schreef:Grondzeil is bij Bever Sport wel te koop voor ongeveer 5 euro, maar dit lijkt me geen handige oplossing.
Waarom niet, en wat vind jij wel handig? Ik heb een jaar of 11 geleden een eind Bever Aquafolie*) gekocht. Op maat knippen en onder je tent leggen. Als het waait tijdens het opzetten op strategische punten een tas neerleggen tot de tent staat. Veel handiger of onhandiger dan dat wordt het niet, wat mij betreft. Als je zin hebt, kun je je natuurlijk uitleven met nestels en touwtjes of elastiekjes om het met haringen vast te zetten, maar echt nodig is dat allemaal niet.

*) Wel vrij dik, stug spul, en het kraakt als de neten. Ik vind het zo gauw niet terug op de website van Bever.

Carl
Dat goedkope plastic grondzeil van Bever is prima. 's Ochtends vouw je het met de natte kant naar binnen op, 's avond leg je het met de droge kant naar boven onder je tent. Het gaat echt wel 30 keer mee als je er geen gekke dingen mee doet.
De methode voor als het waait is eerst de tent opzetten en dán het onderzeil eronder trekken. In je eentje een beetje gedoe maar met 2 gemakkelijk. Niet eerst de spullen in de tent zetten :-)

Zelf gebruik ik altijd zeil van de bouwmarkt. Goed genoeg en kost nog minder.
Maar als het zeiltje van 5 euro de juiste maat heeft dan is dat vast prima.
Nog nooit een grondzeil gebruikt en ik heb er geen spijt van. Lekker thuislaten.
Bij de vrijbuiter, 2x3 meter voor 1,89 euro. Dat is al weer een stuk goedkoper dan de Bever met 4,95 euro.

https://www.vrijbuiter.nl/vrijbuiter-ou ... _cdde0030/
Nee, 5 euro is niet te duur, maar het ging mij om het gemak ervan. Als het grondzeil erg vies is, is het een gedoe om 's ochtends vroeg alles schoon te maken en droog te maken en dan in te pakken.

Vieze kant naar binnen opvouwen is misschien nog wel een idee inderdaad.

Wat is trouwens jullie ervaring en misschien tips over het inpakken van het tentje wanneer het regent en je tent dus nat is. Gewoon nat inpakken of wel zo goed mogelijk droog maken?

Thanks!
@Grupjie - Je vragen gaan eigenlijk over je grondzeil en gebruik van tent. Een andere titel zou beter zijn en wellicht meer bruikbare tips opleveren.

--> Natte tent gewoon laten drogen zodra dat kan, bijvoorbeeld volgende camping. Zelfs als het dan nog nat is, droogt je binnentent op als je hem goed laat doorluchten is mijn ervaring. Sommige drogen hun tent gedurende de dag tijdens een pauze maar dat vind ik te veel gedoe.
quote="Grupjie"
>Vieze kant naar binnen opvouwen is misschien nog wel een idee inderdaad.
Vouw het zeil met de vieze kant naar binnen. Daarna rol je op vanaf één van de zijkanten, in een rol met een diameter van 15-20 cm. Druk de rol plat. Rol dit opnieuw op van de juiste kant. Als je het in de goede richtingen doet heb je geen last van ingesloten lucht.

>Wat is trouwens jullie ervaring en misschien tips over het inpakken van het tentje
> wanneer het regent en je tent dus nat is. Gewoon nat inpakken of wel zo
> goed mogelijk droog maken?

Redelijk willekeurig opvouwen om voorkeursvouwen te vermijden en nat inpakken. Als je de tent wilt vrijwaren van schimmel zou hij helemaal 100% droog moeten zijn. Dat lukt onderweg nooit, tenzij in een droge mediterrane zomer. Extra gedoe met de tent kun je beter vermijden want dat is alleen maar gedoe en slijtage.

Alleen als de tent in natte toestand een aantal dagen (4+?) gaat doorbrengen in een waterdichte tas zou je daar iets aan moeten doen.

Soms is de gemakkelijkste manier de beste.