Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Route afgesloten door wegwerkzaamheden - Forum Wereldfietser

Route afgesloten door wegwerkzaamheden

Vandaag wilde ik een fietstocht van Winschoten naar huis maken. Maar de weg van Schildwolde naar Ten Post was door wegwerkzaamheden afgesloten. Ik wilde langs Loppersum, Middelstum en Usquert fietsen, maar aangezien het Eemskanaal weinig bruggen kent, ben ik maar via Ruischerbrug gegaan. Een flinke omweg wat veel tijd en afstand heeft gekost. Thuis gekomen keek ik naar VanAnaarBeter maar dit heeft geen resultaat opgeleverd. Bestaan er geen websites met werkzaamheden op lokale of provinciale wegen?

Afbeelding
Hoi Martin,

Circa 400 meter verderop, links van de foto, ligt een mooi fietspad die helemaal doorloopt naar Delfzijl. Voor een volgende keer. :-)

Wat betreft je vraag: informatie kun je doorgaans terugvinden op websites van provincies en gemeenten. Zie bijv.: http://live.andes.nl/groningen
Aan de foto te zien gingen er toch nogal wat fietsers links langs het hekwerk ...
arnob schreef:Aan de foto te zien gingen er toch nogal wat fietsers links langs het hekwerk ...
De foto is maar een voorbeeld (wel op dezelfde datum) en is in Ruischerbrug in de richting van Ten Boer genomen, dus niet de weg van Schildwolde naar Ten Post. De wegafzetting staat op het kruispunt met Graauwedijk, waar nog verse en dampende asfalt richting Ten Post ligt. Daar sloeg ik linksaf en een saaie tocht langs het Eemskanaal was het gevolg.
Ook bedankt Stadjer voor de website http://live.andes.nl/groningen, is me nu duidelijker geworden.
arnob schreef:Aan de foto te zien gingen er toch nogal wat fietsers links langs het hekwerk ...
Misschien van de aanwonenden voorbij het hek.... :wink:
ik vind een weg afgesloten voor fietsers zonder enig alternatief/omleiding aangegeven wel dusdanig vervelend dat ik meestal een melding/klacht indien bij de betreffende wegbeheerder.
Dan doen ze het in Gotenburg toch beter/anders. Eerst een omleiding aanleggen met mooi glad asfalt en daarna pas de weg afsluiten, ook nog eens goed aangegeven.
Die Zweden zijn zo gek nog niet hè Martin. :wink:
Afgelopen juli oostelijk en zuidelijk deel gedaan van Ring 1 van de Europafietsers van Bremen naar Boulogne Sur Mer en uiteindelijk Vlissingen. In Frankrijk op de Groene Valleien Route 4 keer een wegafzetting tegengekomen. Steeds doorgefietst. Bij de werkzaamheden even met de fiets aan de hand gelopen, soms door de berm. Ging steeds goed. Met een fiets is altijd wel een gaatje te vinden :)

-Jan
bast1aan schreef:ik vind een weg afgesloten voor fietsers zonder enig alternatief/omleiding aangegeven wel dusdanig vervelend dat ik meestal een melding/klacht indien bij de betreffende wegbeheerder.
Als ik dat hier moest doen had ik een dagtaak...
Gelukkig kun jer er bijna altijd door. Vrijwel altijd staan borden er omdat wegwerkers ze al een week van tevoren hebben neergezet of dat ze na afloop gewoon blijven staan, soms maandenlang. In andere gevallen gaat het om borden die alleen bedoeld zijn voor auto's want wegwerkers en wegbeheerders gaan in werkelijkheid niet over fietsen. In nog andere gevallen wil men alleen 'autowerend' werken om de grote meute tegen te houden en kan plaatselijk verkeer gewoon door.
In nog andere gevallen kun je er onverhard gewoon door. Zelf staat er dan vaak een arme drol van een verkeersregelaar bij om het enigszins in bedwang te houden.
Wij gaan altijd gewoon door en heb nog niet meegemaakt dat we moesten omkeren omdat we echt niet verder konden.

Enkele weken geleden nog op de Hanze 3 naar Berlijn ook een afzetting, de open gebroken straat was een uitdaging, ze waren juist aan het graven, onze fietsen inclusief bagage werden door de wegwerkers met groot materiaal over gehesen :-)
jasmon schreef:Wij gaan altijd gewoon door en heb nog niet meegemaakt dat we moesten omkeren omdat we echt niet verder konden.
Ik probeer het ook altijd. Wel eens om moeten draaien omdat ze een bruggetje aan het vervangen waren en ik geen zin had in natte kleren en zo.
_Peter_ schreef:Dan doen ze het in Gotenburg toch beter/anders. Eerst een omleiding aanleggen met mooi glad asfalt en daarna pas de weg afsluiten, ook nog eens goed aangegeven.
Die Zweden zijn zo gek nog niet hè Martin. :wink:
Ja, zo'n 'bypass' in Zweden ken ik wel, maar het gebeurt niet altijd, waarschijnlijk door de wel- of onwillende eigenaren van de aangrenzende gronden. Of is de te repareren weg veel langer.
Een paar jaar geleden reed ik in een gehuurde auto van airport Skavsta naar Karlstad en ik stuitte op een opgebroken weg. De ene weghelft dicht, terwijl op de andere weghelft het verkeer middels stoplichten werd geregeld, compleet voorzien van een vliegveld-achtige volgwagen om de konvooi auto's te begeleiden. Het is al half tien 's avonds, toch werd er nog gewoon doorgewerkt! Dit is de weg nr. 52 in Oost-Zweden.

Afbeelding
Afbeelding
Martin E. van Doornik schreef: Daar sloeg ik linksaf en een saaie tocht langs het Eemskanaal was het gevolg.
Maar toch lang zo saai niet als de afgesloten rijksweg richting Loppersum? Wat dat betreft een prima alternatief. Het fietspad waar ik eerder naar refereerde is de Stadsweg. Deze loopt t/m Delfzijl parallel aan de Rijksweg. Zelf fiets ik vaak via het Elema's pad richting Loppersum en Middelstum.
In nog andere gevallen kun je er onverhard gewoon door. Zelf staat er dan vaak een arme drol van een verkeersregelaar bij om het enigszins in bedwang te houden.
Mijn ervaring is dat verkeersregelaars soms erg (lees: te) ijverig zijn. Ik werd vorig jaar, in de buurt van Bloemendaal, fysiek tegengehouden door een verkeersregelaar. Die begon o.m. aan m'n fiets te trekken en vertelde dat ik maar rechtsomkeert moest maken, zonder enig alternatief te bieden. Dit werd uiteindelijk best een vervelende situatie.

Tegenwoordig heb ik vaak een GPS bij me. Die berekend gewoon een nieuwe route, gaat altijd goed.
Leon schreef:
bast1aan schreef:ik vind een weg afgesloten voor fietsers zonder enig alternatief/omleiding aangegeven wel dusdanig vervelend dat ik meestal een melding/klacht indien bij de betreffende wegbeheerder.
Als ik dat hier moest doen had ik een dagtaak...
Het komt hier gelukkig weinig voor dat het echt slecht geregeld is. Laatste keer was tussen Alkmaar en Den Helder langs de N9 en langs de N201 bij Aalsmeer. Fietspad langdurig afgesloten zonder enige vooraankondiging of alternatief, autoverkeer mocht doorrijden.. op een hoofdroute, vind dat niet kunnen. Andere gevallen maak ik me er ook niet zo druk over. Hier in de randstad kan je trouwens via Fietsersbond meldpunt vrij goed meldingen maken.

Groeten, Bastiaan
Stadjer schreef:
Martin E. van Doornik schreef: Daar sloeg ik linksaf en een saaie tocht langs het Eemskanaal was het gevolg.
Het was deze weg hier: die loopt tot Ruischerbrug door. Ik kon echt niet aan de andere kant van het Eemskanaal komen, want er zijn veel te weinig bruggen. https://www.google.nl/maps/@53.2612782, ... 312!8i6656
Aan de horizon zag ik als herkenningspunt een gebouw, dat ik zelf als de 'zwarte Arc de Triomphe' heb genoemd, dit hier: https://www.google.nl/maps/@53.226231,6 ... 312!8i6656.