Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Europese Fietsreizenmarkt - Forum Wereldfietser

Europese Fietsreizenmarkt

6 november is er weer een Europese Fietsreizenmarkt!

Voor de tweede keer dit jaar, zal je je misschien afvragen? Jawel, nu voor het eerst in het najaar, de tijd waarop iedereen nog vol verhalen zit van de afgelopen fietstochten. En deze beurs organiseert de Wereldfietser opnieuw helemaal zelf! Op 6 november is het gehele Nivongebouw in Rotterdam voor de Europafietser. De beursbezoekers die net beginnen met het maken van fietsvakanties tot de ervaren globetrotters komen op deze Fietsreizenmarkt aan hun trekken. Europa is kleurrijk, afwisselend, vol tradities, bergen, natuur, landschappen en sfeer. De beurs is onderverdeeld in verschillende Europese gebieden, zelfs een tot nog toe weinig bezocht land als Oekra?ne ontbreekt niet. Er worden dia's vertoont van de mooiste paden en routes. Oekra?ne, maar ook van een rondrit via Groot-Brittanni? richting IJsland, een culinaire fietsreis in Zuid-Itali?, in Spanje langs de Rio Duero, de Alpen en de Wereldfietserstrektocht in Frankrijk.

Informanten vertellen over beschreven routes die ze hebben gefietst ?n over tochten die naar eigen inzicht zijn gemaakt. Andere informatie die van belang is voor fietsreizigers, zoals onderdelen, reisboeken en gidsen, kampeerartikelen en kaarten zijn ook te vinden. Kortom alle reden om naar Rotterdam te komen. Noteer alvast in je agenda:
zondag 6 november 2005
11.00 - 17.00 uur
Nivon Rotterdam
Dirk Smitsstraat 76
Rotterdam

Toegang: leden ? 2,- , niet leden ? 3,50 en als informant betaal je niets!
Informatie: Rena wolf, Renaw@wereldfietser.nl

Hoe er te komen:
De Dirk Smitsstraat is een zijstraat van de Jonker Fransstraat, dichtbij het centrum van de stad. Het NIVON-centrum is goed bereikbaar met het openbaar vervoer: RET-buslijnen 37 of 38 (halte Noordplein) of 15 minuten lopen vanaf het centraalstation. De parkeergelegenheid is beperkt maar kom je toch met de auto neem dan vanaf de A 20 afslag 14, rij richting het centrum tot aan de rotonde Hofplein, sla hier links af. Vanaf de Goudse singel linksaf de Jonker Fransstraat in, na ongeveer 400m is er rechtsaf de Dirk Smittsstraat.
Vanuit zuidelijke richting: Vanaf de A16 neem je afslag 27. Rij rechtdoor tot aan de Goudse singel en sla hier rechts af. Na 500 meter rechtsaf de Vondelweg in, de Dirk Smitsstaat is een verlengde hiervan.

Beste mensen,
Nog ruim een maand en dan is het zover............... Dus pak je agenda en noteer:

Zondag 6 november 2005
Van 11.00 tot 17.00 uur
EUROPESE FIETSROUTEMARKT te Rotterdam

Georganiseerd door vereniging "de Wereldfietser"

Groet,
Rena :wink:

Hoi Rena,

Wat gaat daar allemaal gebeuren in Rotjeknor?

Datum: zondag 6 november 2005
Locatie: NIVON Rotterdam

Openingstijden: 11.00 tot 17.00 uur
Toegang: ? 3,50; leden Wereldfietser ? 2,50

De Europese FietsrouteMarkt wordt weer georganiseerd door vereniging De Wereldfietser.
Op 6 november is het Nivongebouw in Rotterdam voor de Europafietser.
Alle mogelijke informatie over fietsen in Europa is hier te krijgen.

Ook dit keer vindt u er o.a. het volgende:

Kraampjes met ervaren fietsers die u kunnen informeren over beschreven routes die ze hebben gefietst en/of over hun tochten die ze zelf uitgestippeld hebben. Verder veel foto?s en andere informatie over de verschillende landen. Ook reisboeken, routeboekjes en wegenkaarten zijn te koop.

Diapresentaties
11.30 ? 12.15 ... De eerste gezamelijke buitenlandfietstocht van de Wereldfietser; 15 Wereldfietsers trekken door Frankrijk
12.15 ? 13.00 ... Tussen 2 vulkanen; Een culinaire fietstocht door Zuid-Itali?
13.00 ? 13.45 ... Een rondje door West-Oekra?ne
13.45 ? 14.30 ... Fietsen langs de Rio Duero; Een tocht door het Spaanse binnenland
14.30 ? 15.15 ... De VanGogh-route; Fietsen in het spoor van Vincent, tussen Nuenen en Auvers-sur-Oise
15.15 ? 16.00 ... Via-via naar IJsland en via-via terug; Een fietstocht door Engeland, Schotland, IJsland, Denemarken en Duitsland

Algemene informatie
Een drietal onderwerpen waarover extra informatie gegeven wordt:
1. Fiets mee in het vliegtuig 2.Het bepakken van een fiets 3.Welke fiets?

Het adres:
Dirk Smitsstraat 76
Rotterdam
15 minuten lopen van af Rotterdam C.S.

Informatie:
Evert van Veldhuizen, e-mail: evert.vanveldhuizen@wanadoo.nl
en/of
Rena Wolf, e-mail: renaw@yahoo.com

ZOALS JE ZIET BERT... GENOEG TE DOEN!!!!

Hoi Rena,

Te gek, zo'n najaars fietsreizen beurs! Eerder dit jaar waren we er niet bij omdat we toen nog bezig waren met ons jaartje fietsen door Oost Europa (waaronder de Oekraine) Midden Oosten, Egypte en Marokko.

Laatst heb ik je een mailtje gestuurd, waarin ik vroeg of je nog ruimte/behoefte hebt aan informanten, bv over Polen en de Oekraine. We hebben een hoop mooie digitale foto's, aanstekelijke verhalen en tips!
Ik heb nog geen reactie van je gekregen: betekent dat dat er geen behoefte (meer) aan is?
Als je onze bijdrage wel wil gebruiken, laat het ons dan weten, we doen het graag!

Mailen kan naar robin.heleen@gmail.com!

In ieder geval tot ziens in het Nivongebouw op 6 november.

Robin en Heleen (nog 3 maanden en dan wordt bij ons een nieuw wereldfietsertje geboren!)

Hi Robin en Helen,

1000x SORRY!!!!

Ik heb zojuist een prive e-mail naar jullie gestuurd met een cc-tje naar Evert van Veldhuizen, die de indeling coordineert.

Nogmaals 1000x SORRY!!!!

Groet,
Rena

Mochten er nog mensen zijn die graag over hun fietsreizen in Europa willen vertellen tijdens de Europese FietsrouteMarkt, 6 november a.s., dan kunnen die zich aanmelden d.m.v. een e-mailtje te sturen aan:

Evert van Veldhuizen: evert.vanveldhuizen@wanadoo.nl

Het belooft een gezellig boel te worden.

Groet,
Rena :wink:

Kan iemand mij het originele bestandje met het logo voor de fietsroutemarkt mailen? Het kopietje vanuit het Word document wordt namelijk nogal lelijk. Dank!

Hi Arjen,
Ik heb je zojuist het logo toegestuurd per e-mai.
Groet,
Rena

Leuk een Van Gogh Route, wie gaat die lezing geven?

De Van Gogh route dialezing wordt gegeven door de enige echte Clemens Sweerman!!!

Hoi Rena,
Ik zie deze activiteit helemaal niet bij de lijst met activiteiten terug komen. Klopt dat? Het gaat toch allemaal nog wel door hè? De lijst met activiteiten eindigd op oktober?!
Ben er zelf helaas niet bij. Zit in het buitenland...ook voor een beurs....ik zal aan jullie denken. Veel plezier en succes,
Marco

Marco Meijerink schreef:Hoi Rena,
Ik zie deze activiteit helemaal niet bij de lijst met activiteiten terug komen. Klopt dat? Het gaat toch allemaal nog wel door hè? De lijst met activiteiten eindigd op oktober?!
De EFM2005-2 staat bij voorbije activiteiten..... :roll:
Leon

Beste mensen,
Er zit een fout in de website. Dit is wellicht tijdens de verhuizing gebeurt. De webmasters doen hun best om de fout te herstellen.

Momenteel is het zo dat bij activiteiten de voorbije activiteiten vermeldt staan en bij voorbije activiteiten de activiteiten die nog komen en zo dus ook de Europese FietsrouteMarkt.

Onze excusses voor het ongemak!

Groet,
Rena :wink:

Hallo Rena,

Ik zal er ook zijn met het - [size=18][color=red]Rondje Dokkum [/color][/size]- en de foto' s van de Stupa en het wildkamperen op het Wad.

Prettig geregeld FOKKO!!!

Gaan we na afloop van de Europese Fietsreizen Markt nog Indiaas eten?
Helaas is Pizzeria La Grotta aan de Utrechtse Oude Gracht te ver weg.

Ik ga wel bij het Indiase restaurant reserveren, we weten immers nu al dat een aantal van ons wil afsluiten met deze, inmiddels traditionele (??), maaltijd.

Beste mensen,

Over 3 dagen is het zover...... de Europese FietsrouteMarkt vindt dan plaats.
Het beloofd een gezellige, informatieve, uitgebreidde markt te worden met maar liefst 6 dialezingen en ruim 30 informatie tafels!!!

Ik kijk uit naar de komst van jullie allen en hoop weer een flink aantal nieuwe mensen te leren kennen en/of gezichten te plaatsen bij de nicknames hier op het forum.

Tot zondag!!!

Groet,
Rena :wink:
Ook ik zal van de partij zijn, ik hoop niet te laat, ik kom nl uit de nachtdienst dan.
Ik doe me best en kijk mede uit naar het indiase restaurant wat wat mij betreft als traditie ingevoerd mag worden !
Tot zondag !