Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cordillera Blanca (Peru) in 20 beelden - Forum Wereldfietser

Cordillera Blanca (Peru) in 20 beelden

Ter afwisseling van de berichten over elektrische fietsen, bandenmaten, aandrijfsystemen, plastic zakken, Mantel, sluikreclame en ander geneuzel hierbij weer eens een bericht dat over een fietsvakantie gaat:

Afgelopen zomer heb ik met Rudi een maand in de Cordillera Blanca (Peru) gefietst.

Een uitgebreid reisverslag vind je op themeeg.nl. En het fotoalbum met de route en veel fietsfoto's vind je op Google Photos. Dan de track: die kun je hier downloaden. Tot slot de bronvermelding (wel zo netjes 8)): we hebben gebruik gemaakt van deze praktische gids.

Hieronder als teaser een selectie van 20 van onze foto's:

1. Huaraz: Hier ligt de kip niet in plastic bakjes in de supermarkt
Afbeelding

2. Canon del Pato: 36 tunnels in slechts 15 kilometer
Afbeelding

3. Rudi fietst sneller dan zijn schaduw
Afbeelding

4. In de afdaling van de Abra Cahuacona (4.200 m)
Afbeelding

5. Stenen bakken doet iedereen zelf
Afbeelding

6. Tussen Pomabamba en Llumpa
Afbeelding

7. Chicken gang in Andaymayo
Afbeelding

8. Graan opschudden is erg arbeidsintensief
Afbeelding

9. Op weg naar de Portachuelo de Llanganuco (4.700 m)
Afbeelding

10. Het uitzicht aan de andere kant mag er zijn
Afbeelding

11. Dit uitzicht is van ons!
Afbeelding

12. Op weg naar Laguna Paron
Afbeelding

13. Op weg naar de Cuncush (4.610 m) met op de achtergrond de Rondoy (5.870 m)
Afbeelding

14. Yanashalla (op bijna 4.800 m): het lijkt hier verdorie op IJsland
Afbeelding

15. Bij Huarapasca (4.880 m) kun je meer dan 50 km ver kijken
Afbeelding

16. Geramd worden mag je hier letterlijk nemen
Afbeelding

17. Deze hond bleef gelukkig wel aan de kant van de weg staan
Afbeelding

18. Boven op de Punta Olimpica (4.890 m) is het soms ploeteren...
Afbeelding

19. ...Maar het uitzicht vergoedt veel
Afbeelding

20. Foto zonder informatieve waarde, maar de kleuren zijn lekker kek
Afbeelding


(c) Rudi: 1, 5, 13, 17, 18, 20 | Willem: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 14, 15, 16, 19
Dit zou ik ook veel liever doen dan mopperen over een fietsenzaak :lol: .
Mooie tocht, leuk verslag en mooie foto's!
Indrukwekkend en jaloersmakend mooi! :)
Was in Peru,( maar zonder fiets), zo'n 25 jaar geleden. Zuid Amerika is prachtig, ook Ecuador en Colombia...

Ook ZEER eens met inleidende tekst/regel, dank! :D
Willem,

fantastisch mooi. Net ook het verslag gelezen. Het is dat ik bang voor honden van het opvliegende soort ben, anders zou ik snel een ticket voor volgend jaar boeken.

Ik miste je bijdragen al een tijdje. Inderdaad zou men willen dat het accent hier meer op het reizen per fiets zou liggen. Hopelijk lukt het je vervelende topics te negeren en wel weer af en toe te schrijven over de onderwerpen die jou interesseren. Dus... afnokken: niks ervan.

Hans
Fantastisch Willem! Ik heb meteen weer heimwee, bedankt hoor! ;)

Blijft voor ons een van de mooiste bestemmingen ooit.
willem.m schreef:Ter afwisseling van de berichten over elektrische fietsen, bandenmaten, aandrijfsystemen, plastic zakken, Mantel, sluikreclame en ander geneuzel hierbij weer eens een bericht dat over een fietsvakantie gaat: (....)

Yeahhhhhhh! :)
Zo is het, niet het materiaal maar de reis die je ermee maakt daar gaat het om!
Mooie foto's bedankt voor de inspiratie Willem!


Ondergetekende heeft een frame van +10 jaar oud en houdt hoe langer hoe meer van zijn fiets die al heel wat avonturen heeft meegemaakt. Het logo hebben we er onlangs van afgeschrobd. Vraag ons niet naar onze fiets, vraag ons naar onze reizen!
foutje
foutje
Heerlijk hoogtegeweld, ga een beetje lezen en kijken op je site.
Super Willem, mooi topic :wink:
Dank allemaal. Wij waren ook heel gelukkig toen we in de mooie Andes fietsten. Dan is fietsen in Den Bosch en omstreken wel een afknapper. Maar dat leer ik wel weer waarderen.

Iemand maakt nog een opmerking over de honden, en dat het reden is om niet naar Peru te gaan. Misschien overdrijf ik in mijn verslag wat over die beesten. Dus dat negatieve beeld wil ik graag rechtzetten. We vonden ze best wel irritant, maar echt gevaarlijk werd het niet. (Link zijn alleen de (schaaps)honden bij afgelegen boerderijen enzo.) Er is niet 1 advies te geven. Voor ons gold dat assertieve opstelling het meest effectief was. Dus proactief zwaaien met een stok en een steen in de richting van een blaffende hond gooien; dat maakte meestal al het verschil. Een enkele hond hield hield zich niet aan deze gedragscode en heeft ervaren wat het alternatief is. We wonden ons nog het meeste op over de laconieke houding van sommige (maar lang niet alle) eigenaren - alsof het normaal is om voorbij rijdende fietsers te belagen. (Als ik nu een fietstocht maak kijk ik wel continu of er geen honden in de buurt zijn. Maar als ze er al zijn blijven ze rustig op het erf liggen.)

Ik heb ook al wat ervaringen toegevoegd aan de Landenpagina. Het viel me op dat er over Peru soms oude info staat, en in een enkel geval verkeerde info (bijv een generieke uitspraak waar dit niet hoort). Op deze manier heeft het niet zoveel zin om te gebruiken als oriëntatie. Ik hoop dat anderen ook wat aanvullingen doen.
willem.m schreef: Ik heb ook al wat ervaringen toegevoegd aan de Landenpagina. Het viel me op dat er over Peru soms oude info staat. (....) Ik hoop dat anderen ook wat aanvullingen doen.
Dat geldt niet alleen voor Peru. Soms denk ik weleens dat ik een van de weinige mensen ben die de landenwiki braaf bijhoudt na een vakantie. Jammer!
Mooi verslag! En super foto's, dank.
javb2812 schreef:Inderdaad zou men willen dat het accent hier meer op het reizen per fiets zou liggen. Hopelijk lukt het je vervelende topics te negeren en wel weer af en toe te schrijven over de onderwerpen die jou interesseren. Dus... afnokken: niks ervan.
/nok

Ik ben bang dat de forummarkt ons niet gunstig gezind is. Het schier oneindige draadje over Exped UL matjes (tja, klagen als je de lichtste en meest kwetsbare variant koopt...) en het recente bericht over bladblazers (een bijzonder sneu topic, dan heb je echt niets beters te doen) vind ik niet uitnodigend. Ik hou het dus bij jaarlijks een verslagje en foto's plaatsen, de landenpagina bijwerken, en heel af en toe direct naar mensen reageren als ik vermoed dat ik ze kan helpen. En verder vooral gaan fietsen, want daar gaat het om.

/afnok
willem.m schreef:
javb2812 schreef:Hopelijk lukt het je vervelende topics te negeren
/nok

Ik ben bang dat de forummarkt ons niet gunstig gezind is. Het schier oneindige draadje over Exped UL matjes (tja, klagen als je de lichtste en meest kwetsbare variant koopt...) en het recente bericht over bladblazers (een bijzonder sneu topic, dan heb je echt niets beters te doen) vind ik niet uitnodigend. Ik hou het dus bij jaarlijks een verslagje en foto's plaatsen, de landenpagina bijwerken, en heel af en toe direct naar mensen reageren als ik vermoed dat ik ze kan helpen. En verder vooral gaan fietsen, want daar gaat het om.

/afnok
Dat helpen gaat sneller dan je wellicht denkt. Meer dan eens heb je mij op goede ideeën gebracht door jouw inbreng hier, ook al had ik er in veel gevallen niet zelf om gevraagd.

Doe het vooral zoals jou verstandig lijkt.

Hans
DANK JE WEL voor jullie prachtige verslag!!!!