Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe Marco Polo vakantiefiets van Gazelle - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nieuwe Marco Polo vakantiefiets van Gazelle

Ik vind dat de kritiek op dhr. Swordsmith wel iets minder mag. Teruglezend constateer ik dat "wij" onze mening als algemeen geldend opschrijven, terwijl dhr. Swordsmith zijn eigen persoonlijke mening ("ik vind") neerzet.
Bert van Sprang schreef:Ik vind dat de kritiek op dhr. Swordsmith wel iets minder mag. Teruglezend constateer ik dat "wij" onze mening als algemeen geldend opschrijven, terwijl dhr. Swordsmith zijn eigen persoonlijke mening ("ik vind") neerzet.
Dat doet hij, maar dat is niet het enige dat hij doet. Hij trekt ook na 600 km de conclusie "deze fiets kan zich ruimschoots meten met fietsen die de 3000 euro passeren." zonder verder in te gaan op enig eerder gegeven argument.
Jongens, waarom eindigen dit soort draadjes toch altijd in een soort geschreeuw. Probeer eens wat minder te oor- en veroordelen. Het is bijna kerst! :D Als je fiets A koopt kraak dan niet zelf fiets B af en vv, dat is niet sportief en het gaat toch om sportiviteit uiteindelijk toch?
wijnand schreef:Probeer eens wat minder te oor- en veroordelen.
Ik doe altijd mijn best om argumenten aan te dragen voor mijn meningen. Liefst in de vorm van onweerlegbare berekeningen en duidelijke foto's, anders met eigen meermalige of sluitende ervaring of (gelinkt) advies van anderen waaronder fietsenbouwers of wereldfietsers die ik ken. Wel herhaal ik niet altijd alles wat ik ooit geschreven heb, uit praktische overwegingen.

Als er dan iemand komt die het totaal omgekeerde begint te roepen in de woestijn zonder enig bijbehorend argument dan zeg ik daar wat van, zeker als het op dat moment nog lang geen kerst is.

Ik wens de eigenaar van de betreffende fiets zeker ook een fijne kerst, onafhankelijk waar hij met het ding gestrand is. :wink:
wijnand schreef:Jongens, waarom eindigen dit soort draadjes toch altijd in een soort geschreeuw. Probeer eens wat minder te oor- en veroordelen. Het is bijna kerst! :D Als je fiets A koopt kraak dan niet zelf fiets B af en vv, dat is niet sportief en het gaat toch om sportiviteit uiteindelijk toch?
Geldingsdrang denk ik. Op dit forum is dat gelukkig onschuldig, in tegenstelling tot bijv. de politiek of religie.
Het aardige van dit forum is dat het niet alleen een apenrots is, maar dat er ook een hoop deskundigheid op te vinden is. En van iemand die al drie Gazelleframes kapot heeft weten te krijgen (zie hier), kun je enige scepsis ten opzichte van dit merk verwachten ;-)
[post aangepast door moderator ...]

heb intussen ruim 1800 km gefietst met mijn marco polo en geen enkel probleem, ook ben ik nergens gestrand behalve dan aan het strand bij Den Helder.

[post aangepast door moderator ...]

mijn mening is dat het allemaal niet zo duur grandioso hoeft te zijn en een fiets van 2000 euro ook heel goed voldoet voor lange fietsreizen en ruimschoots voldoende geld is voor het gebruiksdoel[post aangepast door moderator ...]

heb intussen ruim 1800 km gefietst met mijn marco polo en geen enkel probleem, ook ben ik nergens gestrand behalve dan aan het strand bij Den Helder.

[post aangepast door moderator ...]

mijn mening is dat het allemaal niet zo duur grandioso hoeft te zijn en een fiets van 2000 euro ook heel goed voldoet voor lange fietsreizen en ruimschoots voldoende geld is voor het gebruiksdoel

[post aangepast door moderator ...]
[post aangepast door moderator ...]

Feit is dat je niet enkel je 'persoonlijke mening' gaf en zelf niet enkel een mening gaf over de fiets maar ook over een deel van mensen die actief zijn op dit forum.
Swordsmith schreef: [post aangepast door moderator ...]

mijn mening is dat het allemaal niet zo duur grandioso hoeft te zijn en een fiets van 2000 euro ook heel goed voldoet voor lange fietsreizen en ruimschoots voldoende geld is voor het gebruiksdoel.
[post aangepast door moderator ...]

Renaat
Deze discussie begon met een explicitie vraag om commentaar. Omdat dit daarbij een discussieforum is moet je je niet verbazen als er vervolgens reacties komen. Daar is dit forum voor gemaakt.
Als je mijn daarbij een beetje zou kennen zou je weten dat ik toch wel een van de allerlaatsten ben die een fiets van 8000 euro gaat promoten.
Swordsmith schreef: mijn mening is dat het allemaal niet zo duur grandioso hoeft te zijn en een fiets van 2000 euro ook heel goed voldoet
Een fiets van 2000 euro mag je toch ook best wat van verwachten? Je schrijft het als of je het over een onderkant markt fiets hebt. Tuurlijk is zo'n fiets gewoon prima.

En waarom dat HAHAHA aan begin en einde? Komt op mij niet zo sympathiek over.
Leon schreef: Als je mijn daarbij een beetje zou kennen zou je weten dat ik toch wel een van de allerlaatsten ben die een fiets van 8000 euro gaat promoten.
De leverancier zou je zeer dankbaar zijn. :lol:
Berger schreef:
Swordsmith schreef: mijn mening is dat het allemaal niet zo duur grandioso hoeft te zijn en een fiets van 2000 euro ook heel goed voldoet
Een fiets van 2000 euro mag je toch ook best wat van verwachten? Je schrijft het als of je het over een onderkant markt fiets hebt. Tuurlijk is zo'n fiets gewoon prima.

En waarom dat HAHAHA aan begin en einde? Komt op mij niet zo sympathiek over.
naar huidige trend, duur duurder duurst ( Roloff,pinion,titanium frame's, Son naafdynamo,edelux verlichting,santos,idworx,koga signature) is mijn fiets inderdaad een onderkant markt fiets en daar moet ik dus heel onsympathiek hartelijk om lachen.hahahaha.
Fijn dat het bijna Kerst is .............

Jan
Jammer dat dit bericht weer ontspoort en zo vlak voor kerst.

Verschillende mensen zijn aangesproken en her en der is wat aangepast.

Graag de discussie objectief houden. Je mag vertellen wat je van een fiets vindt. Liefst onderbouwd en nog beter als je ervaringen ermee hebt. En het blijft jouw mening en over een mening is niet te discussiëren.

Maar je mag hier niet openbaar vertellen wat je van anderen forumgebruikers vindt. Daarvoor kun je de PB gebruiken. En bedenk ook; als je je onjuist bejegend voelt, stuur dan een bericht aan de moderator. Ga het niet zelf zitten uitvechten op het forum. Dit geeft een kleinere kans op ontsporing.

In dit topic graag het bij het onderwerp houden. Verder wil ik nog even naar de forumregels verwijzen. Ze zijn er niet voor niets.
Reacties op deze post kun je via PB aan moderator doen.

En natuurlijk iedereen nog fijne kerstdagen gewenst.
Ik ben van mening dat je pas relevant commentaar op rij-eigenschappen kan geven wanneer je op deze fiets ook veel hebt gefietst.

Ik heb dat niet ,dus ik geef geen commentaar.
Ik hoop dat de eigenaar er veel plezier aan zal beleven
Verder iedereen fijne en verdraagzame feestdagen

Dirk
dik5 schreef:Ik ben van mening dat je pas relevant commentaar op rij-eigenschappen kan geven wanneer je op deze fiets ook veel hebt gefietst.
Ik ben van mening dat een ruime ervaring met allerlei soorten fietsen en/of een uitgebreide fietstechnische kennis kan volstaat om een relevant vermoeden over de kwaliteiten van een fiets te hebben. (En kwaliteit is natuurlijk meer dan rijgedrag.)

Renaat
Via dit draadje probeert iedereen (inclusief ik) zijn eigen gelijk te halen. :oops: :oops:
We weten het nu wel!! :shock:

Dirk
Ik heb pas geleden een Marco Polo vakantiefiets van Gazelle gekocht (Ultimate model 2019). Mooie lekkere fiets! Stevig, fiets licht maar de fiets is wel redelijk zwaar met 17.5 kg. Ik stel me voor dat een Hummer ook een beetje zo aan voelt :)

Echter iets dat ik op het forum al tegen kwam - Gazelle heeft zo zijn eigen opvatting wat handig is...Hoewel de website / folder aangeeft dat de fiets met HS Magura 22 remmen geleverd wordt is dat niet helemaal waar - een onderdeel van de rem, de ontspanner ontbreekt. Ik heb bij Gazelle nagevraagd of dat nou een foutje is of dat zo bedacht is.
Gazelle geeft aan dat visueel mooier te vinden en bovendien gebruik je de ontspanner volgens de productmanager niet vaak. Toen ik aangaf dat ik dat onlogisch vond omdat er wel een quickrelease op het wiel zit maar dat je vervolgens je wiel of band er niet uit kunt halen omdat je de remmen niet kunt ontspannen, kwam ik in een beledigende mail discussie terecht...
Volgens Gazelle bestaat de combinatie Marco Polo en Ultimate niet en zit er HS Magura 11 op de Marco Polo....en werd me verweten dat ik de verkeerde foto's op zou sturen...alsof ik een hele rij Marco Polo's thuis heb staan :)
Situatie is in ieder geval dat je het wiel er niet makkelijk uit krijgt. Ik wilde mijn fiets in de auto vervoeren maar dat lukt dus alleen als je de lege band tussen de remmen door heen wurmt, want de remmen gaan niet open. Best gek voor een fiets met een adviesprijs van 2199,-
Die quick release van magura zijn los verkrijgbaar.
Ik zou die toch plaatsen.

Ik weet dat sommige elektrische fietsen die snelspanners van magura ook niet monteren.
Ik vind het onlogisch. Je kan nooit een wiel verwijderen zonder je pomp mee te nemen.
Maar op de foto op de website zit ie er wel op, apart.