Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mafkees met Mifa 900 op de EV13 - Forum Wereldfietser

Mafkees met Mifa 900 op de EV13

"Mafkees" in de meest liefdevolle betekenis van het woord, maar het is natuurlijk een van de pot gerukt project: de Mifa 900 is een Oost-Duits plooifietsje uit de 70ies en de Ijzeren Gordijnroute is zo'n 10.000 km lang.

https://www.penguin.co.uk/books/1109128 ... -the-cold/

Voor de gelegenheid heeft Tim Moore zijn Mifa 904 wel van een West-Duits Duomatic™ achterwiel voorzien (twee versnellingen in de naaf) en er bovendien een bovenbuis aan gebricoleerd, omdat het open frame tijdens de eerste oefenrit al dicht begon te plooien (!).

Pas in begonnen, leest geweldig.

Afbeelding
Afbeelding
dit is een mooi voorbeeld van wat in andere topics al genoemd wordt: je kunt met iedere fiets op fietsvakantie :D
Geweldig, een verademing na al die discussies over Rohloffs, koga's en wat er verder in de dagekijkse discussies voorbij komt aan duur materiaal. Gewoon gaan, iedere fiets is goed genoeg, als je maar gezond blijft. Het feit dat ik zelf ook zo'n mafkees ben die op een vouwfiets, toegegeven een iets betere, rondrijdt draagt natuurlijk bij aan het feest der herkenning.
Z’n bagagedrager is ook aardig plooibaar zo te zien :lol:
Simpelweg heerlijk!

Wij zagen ook menig Pool e.d. op oude en soms aftandse fietsen onderweg, net zo'n mooie reizen maken als wij. Inmiddels hebben we ook een oudje van 10+ jaar, wel van een stuk betere kwaliteit en goed onderhouden. Het merk hebben we er onlangs vanaf gepoetst met een schuursponsje :lol:
Leuk! Ik heb "French Revolutions" ook gelezen.
Deze meteen op mijn e-reader gezet.
Bedankt voor de tip!