Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TransAmerica Trail - Forum Wereldfietser

TransAmerica Trail

Goedemorgen,

Wij denken eraan om in 2019 (geen typfout) in de USA te gaan fietsen en wel in het bijzonder de TransAmerica Trail. https://www.adventurecycling.org/routes ... ica-trail/

De eerste hersenspinsels zijn om deze route in tweeen te splitsen vanwege onze maximale periode van 6 weken. Nu hebben we genoeg ervaring in het fietsen in Europa en op IJsland dat is geen probleem, maar niet aan de andere kant van de plas. Zijn dus benieuwd of er fietsers zijn dit deze route ook gedaan hebben en hun aanbevelingen.

Onze manier van reizen is op de Santos travelmaster en zoveel mogelijk overnachten in de tent.

Wij zijn benieuwd.

Groeten henk
Geen ervaring met deze Trail, wel met het fietsen in de States (zie mijn website).
In Yellowstone kwamen we op deze route veel fietsers tegen die delen aan het rijden waren, oa Eric. Hij was niet zo te spreken over sommige delen van de ACA route, die werden te weinig bijgesteld aan het hedendaagse verkeer (veel te druk). Citaat uit zijn verslag:
Second, while the ACA maps were invaluable, I have some reservations about the TransAm route, at least. It seems to me that a ACA should seriously consider offering significant alternate routes to the original TransAm route. A 40 year old route may not always be the best or safest choice for present day cycle travel, given the substantial traffic volume increases and changes in driving culture, i.e., aggressiveness, texting, etc. I sympathize with the impulse to preserve the original route because of its history and importance, but my experience, especially with Highway 126 in Oregon, has led me to conclude that updated alternates are necessary.
Ik heb deze tocht in 2013 gedaan met de ACA, kamperen en met een Santos Travelmaster.
Zie mijn blog http://jan-fietst.blogspot.nl/

Wij waren volgens mij de laatste groep die ook de 126 (die de hiervoor genoemde Eric aanhaalt) in Oregon tussen Prineville en Redmond hebben gedaan. Was inderdaad geen rustige weg. Daarna hebben ze de route aangepast. Dat doen ze trouwens regelmatig. Zo gaan ze bijvoorbeeld in Colorado over de Willow Creek Pass en niet meer over de Muddy Pass die ze in 1976 wel deden. En zo zijn er meer aanpassingen die gedaan zijn. Onze groep heeft ook op enkele plekken mogelijke alternatieve routes verkend.
Op het laatst in Oregon, vlak bij de kust, heb ik zelf een andere route genomen omdat ik gek werd van de vele log-trucks die dag. Deze route was veel rustiger en ook nog korter.

Mocht je nog meer verhalen willen lezen kijk dan in mijn blog bij 20 mei.
Of op CrazyGuyOnABike: elk jaar staan daar de nodige verhalen op.

Heel belangrijk: neem een spiegel. Gebruik deze vooral bij een tegenligger want dan wil degene die jou net wilt inhalen je wel eens snijden. Maar dat zijn incidenten; het is heel goed fietsen op de route. En je komt veel anderen tegen om ervaringen uit te wisselen.
Nog een tip: probeer toch de route in één keer te doen. Ik mocht van mijn werkgever uiteindelijk bijna 4 maand verlof nemen met het nodige spaarwerk in de jaren daarvoor. In één keer is toch wel iets bijzonders.

Succes met de voorbereiding en de voorpret.
-Jan