Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS-tracker voor fiets - Forum Wereldfietser

GPS-tracker voor fiets

Mijn oog viel op bijgaande GPS-tracker voor op de fiets. Middels app kun je altijd volgen waar je fiets is (al dan niet in vreemde handen). Tracking gebeurt d.m.v. GPS (en Bluetooth als je dichterbij bent). Het fraaie is dat de tracker verstopt zit in een achterlicht. Wordt daarbij tevens van stroom voorzien d.m.v. batterij (e-bike) of dynamo.

Stand-by tijd 30 dagen wil volgens mij zoveel zeggen dat als de dynamo verlichting 30 dagen niet aan is geweest (of e-bike heeft 30 dagen stilgestaan), dat de GPS-tracker alsnog zonder stroom komt te zitten. Of begrijp ik dit verkeerd?

Niet goedkoop misschien (ca. 200 euro) maar af te zetten tegenover een dure fiets die verdwijnt door diefstal. Na eerste jaar betaal je jaarlijks 36 euro aan data-abonnement. Alternatief is misschien een fietsverzekering, maar vraag is wat die uitkeert, zeker bij fietsen op leeftijd.

Iemand ervaring met deze tracker? Of een andere?

https://www.conrad.nl/nl/velocate-vc1-g ... 62515.html
Hier voor € 150:
http://www.amazon.de/VELOCATE-R%C3%BCck ... B01EXDXGYG
Ik blijf me verbazen over de gigantische online-prijsverschillen (van € 150 tot € 250) voor exact hetzelfde product!
De ervaring met andere trackers is dat als je bezit gestolen is, en je weet waar het is, dat je er zelf achteraan moet gaan, omdat het erg moeilijk is de politie tot actie te bewegen. Als je bezit dan achter een voordeur staat die niet open gedaan wordt, kun je er alsnog naar fluiten.

Deze tracker lijkt mij voor een goed geïnformeerde dief van dure fietsen overigens erg eenvoudig te ontdekken, en onklaar te maken.
Heeft iemand enig idee of zo'n tracker ook gebruikt kan worden met een eigen SIM-kaart? Want dan zou je ook een prepaid kaartje kunnen kopen die je alleen hoeft op te waarderen als het tegoed op is. En je kan dan in elk land een lokale simkaart kopen, mocht de orginele SIM geen dekking hebben.
Heeft iemand enig idee of zo'n tracker ook gebruikt kan worden met een eigen SIM-kaart? Want dan zou je ook een prepaid kaartje kunnen kopen die je alleen hoeft op te waarderen als het tegoed op is. En je kan dan in elk land een lokale simkaart kopen, mocht de orginele SIM geen dekking hebben.
Goede vraag, dergelijke vraag heb ik gelijk doorgezet naar Velocate. Ik kreeg inmiddels het navolgende antwoord: 'We do not use a SIM card, we are using an embedded SIM chip that is welded on the PCB. (not removable). However our plan supports EU28 anyway.'

Helaas dus..