Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Auto parkeren nabij Duinkerken - Forum Wereldfietser

Auto parkeren nabij Duinkerken

Wie heeft een goed idee?

Komende zomer wil ik in 4 weken het Kanaal rond fietsen (kust van Zuid Engeland en West Frankrijk)
Nu wil ik vanuit Groningen met de auto naar Duinkerken (Dunkerque) rijden en deze daar 4 weken gaan parkeren. Daar start en eindigt mijn fietstocht. Waar zou ik dan mijn auto handig kunnen neerzetten? Ik dacht aan een woonwijk, station of een camping. Liefst niet voor al teveel geld.

Vriendelijke groet,
Koos
Hoi,

Ik heb min of meer dezelfde vraag een paar dagen geleden gesteld.
Die kun je hier vinden. Misschien heb je wat aan de antwoorden.
Misschien bj de terminal van de ferry? Zie DFDS
"Parkeren
​Voor het terminalgebouw is een onbewaakte parkeerplaats aanwezig. Er lopen hier regelmatig personeelsleden en klanten voorbij, dus het is geen afgelegen terrein. Er is geen bewaking aanwezig op deze parkeerplaats."


Ik zou dan wel even vooraf vragen of je er zolang mag staan (in Calais mag je bv. maar drie dagen parkeren).
Koos76 schreef:
zo 07 jan, 2018 23:32
Waar zou ik dan mijn auto handig kunnen neerzetten? Ik dacht aan een woonwijk, station of een camping.
Stations zijn denk ik niet alleen in Nederland maar overal ter werld beruchte plekken.
Voor de rest: http://wiki.vakantiefietser.be/index.ph ... stransport
:D Toch wel grappig: op de wiki staat bij gebruik van de auto, als eerste voodeel: “Je hoeft niets van tevoren te regelen“. :D :lol:

Groet, Tom
Overigens kun je vrij gemakkelijk met de trein naar het Belgische station Adinkerke de Panne. Reserveren is niet nodig. Je hebt wel een fietskaartje nodig. Dit station ligt pal tegen de Franse grens aan. Je fietst vandaar zo naar Duinkerken. Hoef jij je onderweg geen zorgen te maken: "Staat mijn auto daar nog wel?"
Dank voor de snelle reacties!
Een bekend probleem dus, je auto ergens vertrouwd en wat voordelig parkeren.
Ik weet nog niet precies wat het gaat worden maar ik heb nog even de tijd.
Als iemand nog een goeie ingeving heeft hoor ik het graag!

Groet, Koos
Wij hebben vorig jaar onze auto geparkeerd bij Hôtel Kyriad Dunkerque Loon Plage. Even gemeld bij de receptie. Vandaar is het ongeveer 10-15 mins fietsen naar de ferry. N.B. je mag je auto in Frankrijk niet op de openbare weg langer dan een dag of wat onbeheerd laten. Veel plezier, Josephine & Jan Jaap
Het hotel Kyriad Dunkerque Loon Plage bestaat helaas niet meer.
Heeft iemand nog tips voor het lang en veilig parkeren in Duinkerken?
De avond ervoor overnachten in chambres d'hotes en vragen of de auto mag blijven, na Kanaaltocht terug enkele nachten daarverblijven en vertrekken.
Kan dat ?