Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zwabberen santos travel lite plus pinion18 - Forum Wereldfietser

Zwabberen santos travel lite plus pinion18

Goedendag, ik heb een vraag if er meer mensen bekend zijn met het santos travel lite plus frame icm pinion? Als ik met twee vaude bepakte tassen met max 10kg per tas op achterdrager rijd en mijn handen van het stuur haal , gaat het frame enorme trillingen in het frame ontwikkelen, ik heb sowieso bij mijn Santos dealer dit aangekaart en wil dit laten verhelpen. Zijn er mensen die ook dit probleem ondervinden of hebben gehad en al een adequate oplossing hebben?
Gr Arjan
Hele goede info bedankt jammer dat het bijna niet oplosbaar is zoals ik het lees behalve je bovenbuis af te klemmen , ik vind het raar en treurig dat dit kan voorkomen op een fiets die ervoor gemaakt is om extreme condities aan te kunnen. Ik zal dit zeker bij Santos aankaarten
Het is trouwens gewoon oo normale snelheid zeg vanaf 15 km per uur op Hollandse wegen
Dit mag niet gebeuren, dus mooi door Santosdealer laten oplossen.
Travelliteplus schreef:
di 30 jan, 2018 18:25
Hele goede info bedankt jammer dat het bijna niet oplosbaar is zoals ik het lees behalve je bovenbuis af te klemmen , ik vind het raar en treurig dat dit kan voorkomen op een fiets die ervoor gemaakt is om extreme condities aan te kunnen. Ik zal dit zeker bij Santos aankaarten
Eerdere topics zijn er geweest over bandenspanning, verhouding fietsbepakking ( probleem dynamo )
Het probleem shimmy wil je vooral in een berg afdaling niet meemaken. :(
https://www.wereldfietser.nl/phpbb/view ... =8&t=12254

https://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6593
Zou het een onregelmatige Schwalbe band kunnen zijn?
groverr schreef:
di 30 jan, 2018 18:44
Zou het een onregelmatige Schwalbe band kunnen zijn?
naaaah komt dat wel eens voor dan?
Om eerlijk te zijn heb ik 27,5 schwalbe supermoto op beiden xtra sterke santos vakantievelgen liggen, en heb idd klachten over de voorband, uiteraard is dit ook vermeld bij dealer en ik heb ondanks het opnieuw omleggen van deze nog klachten, net if er een minimaal oneffenheid oo buitenkant zit, hier een andere voor in plaats gevraagd. Mocht dit geen resultaat geven moet men verder kijken als dat
Wat voor achterdrager heb je, hoe is die geplaatst, en waar hangen de tassen. Kortom: ik zou wel een foto willen zien. Lagesnelheidsshimmy heeft afaik vooral met snelheden in het systeem frame-dragers-bagage te maken. Heb je nog andere tassen er aan hangen zoals een stuurtas ?
10 kg per tas is wel heel veel.
Leon schreef:
di 30 jan, 2018 20:59
Wat voor achterdrager heb je, hoe is die geplaatst, en waar hangen de tassen. Kortom: ik zou wel een foto willen zien. Lagesnelheidsshimmy heeft afaik vooral met snelheden in het systeem frame-dragers-bagage te maken. Heb je nog andere tassen er aan hangen zoals een stuurtas ?
Travel lite heeft zo'n ingebouwde drager toch? Oh nee, ik zie en lees net op de site;
Waar je dan ook gaat fietsen, met de Travel Lite+ kun je altijd kiezen voor optimale rijeigenschappen. Het is in alles een fiets om véél te gebruiken, met véél bagage. Zo'n 55 kg. Met zijn sterke frame en wielen rijdt hij stabiel onder alle omstandigheden.
Dussss...
Idd het is een Tubus af fabriek , de fiets is met grote zorg gemonteerd en samengesteld uit de beste onderdelen voorradig.en nee gebruik geen stuurtas of voortassen. Mijn id dat het misschien de voorhand is zou minst erg zijn.ik ben meer benieuwd of andere gebruikers van het frame welke is gecreeerd om het pinionsysteem te kunnen monteren er ook last van hebben
Wim schreef:
di 30 jan, 2018 21:43
10 kg per tas is wel heel veel.
Het vrij is veel. De fiets van mijn vriendin, een stalen VSF T-100, met vrij dunne buizen en een dames(mixte)frame, die €599,- koste (de hele fiets) rjidt er als een zonnetje mee.

Ik zou gebruik maken van de garantie. Dat die geldt lijkt me duidelijk. Ga vooral niet zelf eerst knutselen. Dan het opgelost is met een andere band lijkt me stug.

Op dit plaatje van de TLP zit de drager best ver naar achteren. Als je tassen dan ook relatief nog veerder naar achteren zitten is dat één van de bijdragen aan een zwabberfiets. Blijft dat dit een probleem voor santos zou moeten zijn als ik het zo hoor.

Edit: plaatje vergeten. :oops:
https://www.santosbikes.com/images/Sant ... deview.jpg
Leon schreef:
wo 31 jan, 2018 09:51
Wim schreef:
di 30 jan, 2018 21:43
10 kg per tas is wel heel veel.
Ik zou gebruik maken van de garantie. Dat die geldt lijkt me duidelijk. Ga vooral niet zelf eerst knutselen. Dan het opgelost is met een andere band lijkt me stug.

Op dit plaatje van de TLP zit de drager best ver naar achteren. Als je tassen dan ook relatief nog veerder naar achteren zitten is dat één van de bijdragen aan een zwabberfiets. Blijft dat dit een probleem voor santos zou moeten zijn als ik het zo hoor.

Edit: plaatje vergeten. :oops:
https://www.santosbikes.com/images/Sant ... deview.jpg
Ik zou het met de dealer proberen op te lossen en hem desnoods vragen het probleem aan Santos voor te leggen. Je dealer moet het probleem zien te diagnosticeren en op te lossen.

Als ik de link aanklik kom ik op het plaatje van de Travelmaster 3+, waarvan ik je uit eigen ervaring kan melden dat deze als een blok op de weg ligt (met of zonder bepakking, langzaam of snel fietsend, etc.).

Dit is de juiste afbeelding:
Travel_Lite_Plus_H_EarthGrey_zij_1280.jpg
Edwin* schreef:
wo 31 jan, 2018 13:35
Je dealer moet het probleem zien te diagnosticeren
Het kan een oeverloze discssue, stress en veel tijd schelen als je de dealer helpt en met zwabberende tassen en al naar de winkel gaat.
Bedankt edwin voor het correcte plaatje. Het maakt voor het verhaal niet uit.
Dank allemaal ik heb inderdaad al aangegeven dat ik de tassen meeneem en dat men zelf kan ervaren hoe het is .ik leg het bij de dealer en santos😬
Zie hier de opbouw en uitvoering

Bijlagen

Ik ben overigens verder zeer tevreden over de fiets hoor! Het is alleen met hands off het stuur
Waarom zou je fietsen zonder je handen aan het stuur. Pas maar op. Als je valt ben je verder van huis.

Mario