Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Inzet cameratas voor fietstas - Forum Wereldfietser

Inzet cameratas voor fietstas

Ik was net in mijn fotowinkel om te kijken of er iets zou zijn om mijn camera met lenzen te ordenen in mijn fietstas. Warempel, ze hebbenTenba BYOP tasjes, in de winkel zag ik alleen de kleinste. De kleinere versies passen makkelijk in een voortas. Er zijn wat vakjes voor portemonnee, filters en geheugenkaartjes.

Er is geen schouder- of heupband, het zijn nou eenmaal inzet tassen. Maar voor niet al te uitdagend gebruikt zijn ze ook buiten de fietstas stevig genoeg. Alleen is er wat naaiwerk nodig om het ding aan je lichaam te hangen. In mijn geval: ik wil zo'n ding aan mijn broekriem, lekker handig met lenzen wisselen.

Je kunt het hele ding natuurlijk ook in een rugzakje doen.
Hmmmm ziet er best goed uit. Misschien wel beter dan de Ortlieb inzettas (heeft verder geen vakjes en het tasje in de stuurtas zelf wordt onbruikbaar). Voordeel daarvan is wel dat er geen tweede deksel is.

Voor het wandelen heb ik overigens een kleine tas van National Geographic die prima bevalt (voor een Nikon P900) en daarnaast er ook prima uitziet.
bikelike schreef:
do 01 mar, 2018 15:44
Ik was net in mijn fotowinkel om te kijken of er iets zou zijn om mijn camera met lenzen te ordenen in mijn fietstas. Warempel, ze hebben Tenba BYOB tasjes, in de winkel zag ik alleen de kleinste. De kleinere versies passen makkelijk in een voortas.
En dan deze in de andere voortas natuurlijk, voor de balans :wink: :
https://www.tenba.com/uk/products/tools ... nsert.aspx
Als het stukken van mensen mag kosten en je je niet wilt beperken tot een voortas, is er ook nog König.

Carl
Carl schreef:
do 01 mar, 2018 23:16
Als het stukken van mensen mag kosten en je je niet wilt beperken tot een voortas, is er ook nog König.
Prachtige stuurtas-inserts (veel mooier en beter passend dan die van Ortlieb zelf) maar wat leip dat je die alleen in combinatie met een Ortlieb stuuurtas kan kopen. Die hebben de meeste mensen al, dus een losse insert kunnen aanschaffen lijkt me veel logischer.

De inserts voor de andere tassen zijn ook heel mooi trouwens.