Additionally, paste this code immediately after the opening tag: nieuw spatbord - Forum Wereldfietser

nieuw spatbord

beste fietsers,

mijn voorspatbord is aan vervanging toe.
Ik rijd 26 inch met banden van 50mm of 55mm.
Is dit (de P65 versie) een goede keus, of is er tegenwoordig beter op de markt? :

https://www.bike4travel.nl/spatborden/4 ... 55-65.html

Helaas lijkt het erop dat voorspatborden niet zonder achterspatborden worden verkocht. Mocht iemand nog een redelijk tot goed voorspatbord in deze maat hebben liggen en dit niet meer willen gebruiken, dan is er misschien wel een leuk dealtje met mij te sluiten via pb.

Hans
SKS wordt gebruikt op o.a. Idworx en de Koga Signature dus met de kwaliteit zal het wel goed zijn.
Prima spul heb ze op mijn 26" vouwfiets de p65 boven 26x2,2 banden. Krijgen regelmatig een tik of douw met vouwen en in de trein, maar blijven heel, en roesten en rammelen niet: doen!
javb2812 schreef:
do 01 mar, 2018 16:28


Helaas lijkt het erop dat voorspatborden niet zonder achterspatborden worden verkocht.

Hans
Ga eens bij een fietsenmaker vragen, daar hebben ze eerder een los voorspatbord dan in de webshops
Bij een fietsenmaker langs gaan kan inderdaad een goed plan zijn. Als het toch een set moet worden zou ik ook kijken naar de rvs spatborden van Gilles Berthoud. In mijn ervaring geven die net wat meer ruimte voor je banden, zijn ze stabieler en beschermen ze beter (ze zijn ook langer). Maar ze zijn lastig te monteren, ondanks het prima montagemateriaal.
Wim schreef:
do 01 mar, 2018 21:08
Bij een fietsenmaker langs gaan kan inderdaad een goed plan zijn. Als het toch een set moet worden zou ik ook kijken naar de rvs spatborden van Gilles Berthoud. In mijn ervaring geven die net wat meer ruimte voor je banden, zijn ze stabieler en beschermen ze beter (ze zijn ook langer). Maar ze zijn lastig te monteren, ondanks het prima montagemateriaal.
Bedankt Wim,

zijn de spatborden van Gilles Berthoud lastig te monteren in de zin van dat het even duurt voor je het onder de knie hebt, of in de zin van dat het vaak niet goed lukt?

Hans
Ook al koop je goede spatborden als je ze niet goed monteert rammelen ze stuk, ook die van SKS. Dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Als je smallere banden monteert kun je altijd nog carbonnen spatborden overwegen, die rammelen zeker niet stuk. (http://www.m5-ligfietsen.com/site/NL/Ca ... patborden/) Wel duurder maar niet waarschijnlijk dat je na 2 jaar weer nieuwe moet kopen.
Metalen spatborden monteren is gewoon lastig en veel werk, maar het kan wel. En als het eenmaal goed zit blijft het ook heel lang goed.